uncletom
Gudomlig sporthojare
Fantastiskt. Vilken utbildning är det man behöver för att få arbeta där?De har en modelljärnväg som är säkert 30 m lång
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fantastiskt. Vilken utbildning är det man behöver för att få arbeta där?De har en modelljärnväg som är säkert 30 m lång
Med färre inblandade, som alla ska gå med vinst, ökar möjligheten till samarbete! Men det är gammaldags och det vi gjort tidigare är inte bra, vi måste tänka nytt! Och framför allt ska det helst vara i privat, gärna utländsk, regi.När något inte riktigt funkar behöver man gå tillbaka till början och felsöka, eventuellt göra om och göra rätt. Bäst blir att experimentera i mindre skala, då blir allt mer överskådligt.
View attachment 494292
Jag förmodar att man ska kunna signalteknik för järnväg ganska bra.Fantastiskt. Vilken utbildning är det man behöver för att få arbeta där?
Den heter tydligen inte Banskolan längre, utan Trafikverkskolan. De har en modelljärnväg som är säkert 30 m lång. Längs den så finns riktiga ställverk som de utbildar felsökning på. Var där för ca 30 år sedan. Bild från Facebook.
View attachment 494297

De är så enkelspåriga.Om tåg tycker jag inget. Jag tycker inte om tåg.
Finnarna dras också med förseningar på hela 15-50 minuter.
Ingenting fungerar - ingen vet varför.Finns det något som inte fungerar i Finland? Förutom att språket är knepigt och matkulturen sisådär.
Ok, men Mars är väl ändå ett ganska ambitiöst mål, när man inte fixar Umeå?Man har alltså ställt ijn avgpngar fram t.o.m mars på grund av kylan, men nu är det inte kallt, om ett par dagar får vi till och med någon plusgrad:
![]()
SJ ställer in tåg fram till mars efter extremkylan: ”Jag tappar förtroendet”
Extremkylan som slog till mot stora delar av landet fortsätter att påverka tågtrafiken. Flera tåg behöver avisas och det är långa köer till verkstäderna. SJ tvingas nu dra ner på antalet avgångar ända fram till början av mars. – Det har varit en extrem situation för tågen den här vintern, säger...www.svt.se

Ok, men Mars är väl ändå ett ganska ambitiöst mål, när man inte fixar Umeå?![]()
Man har alltså ställt ijn avgpngar fram t.o.m mars på grund av kylan, men nu är det inte kallt, om ett par dagar får vi till och med någon plusgrad:
![]()
SJ ställer in tåg fram till mars efter extremkylan: ”Jag tappar förtroendet”
Extremkylan som slog till mot stora delar av landet fortsätter att påverka tågtrafiken. Flera tåg behöver avisas och det är långa köer till verkstäderna. SJ tvingas nu dra ner på antalet avgångar ända fram till början av mars. – Det har varit en extrem situation för tågen den här vintern, säger...www.svt.se
Inom järnvägen ska man tänka utanför lådan och du verkar vara långt utanför den. 

Nästa helg är det luftgevärsskytte i Vindeln för grabbarna, det hade ju varit fint att åka tåg dit om tågen skulle gå, komma någorlunda i tid och toaletterna på tåget funkade. Vi hade kunna hoppa på i Boden och behövt köra ca 24 mil istället för runt 75 mil, men tåg vågar man ju inte chansa att ta om man vill vara med på tävlingen utan det blir att köra bil.
Är ju helt sjukt hur det är att man inte ska våga åka tåg om man har en tid att passa, visst bilen kan strejka, man får punka men med lite marginal i restid (jämfört med tåg) är ändå risken att inte komma fram i i tid små mot tåget där det rör sig om att åka dagar eller veckor i förväg för att vara säker på att komma fram i tid.
Jag skulle velat se statistik på inställda tåg, ersättning med buss och förseningar i Norrland?
Ukraina har väl fortfarande bättre tillförlitlighet på tågen än Sverige?
Nåja....Jo, men dom har ju mindre snö och annat som kan knasa till tidtabellerna
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |