Sverige idag..

(s) => (sd) I nästa val rösta på originalet eller nya kopian ?​

1703066886059.png
Samtidigt har (sd) blivit huvudmotståndare. Min slutsats är att det är inte politiken som ska skilja utan vilka som ska driva den. Men samtidigt utan avstånd till det som hänt i tex Botkyrka så är väl det mesta visioner och "erbjudanden" (nyordet för reklam).
 
Last edited:

(s) => (sd) I nästa val rösta på originalet eller nya kopian ?​

View attachment 493346
Samtidigt har (sd) blivit huvudmotståndare. Min slutsats är att det är inte politiken som ska skilja utan vilka som ska driva den. Men samtidigt utan avstånd till det som hänt i tex Botkyrka så är väl det mesta visioner och "erbjudanden" (det nyordet för reklam).
Bra med citationstecken, så ironin i hela uttalandet blir uppenbar.
 

(s) => (sd) I nästa val rösta på originalet eller nya kopian ?​

View attachment 493346
Samtidigt har (sd) blivit huvudmotståndare. Min slutsats är att det är inte politiken som ska skilja utan vilka som ska driva den. Men samtidigt utan avstånd till det som hänt i tex Botkyrka så är väl det mesta visioner och "erbjudanden" (det nyordet för reklam).
Till sist kommer S ledarskap som kan leva med SD träda fram, de har bara den vägen eller islamismen alt död att välja på.
 
Succe för de ensamkommande eller en så kallad "påverkanskampanj" från SCB ? Välj själv !
Med en välvillig inställning från Migrationsverket, kommunen och Arbetsförmedlingen går det givetvis att ordna så att det verkar som att de ensamkommande afghanerna har jobb och försörjer sig. Med lite bidrag går det att komma upp i den lön det handlar om, och några timmars jobb i veckan kan säkert kommunen fixa. Men nog hade Sverige klarat sig lika bra utan detta tillskott av arbetskraft? Hade detta behov inte kunnat tillfredsställas av de 400000 arbetslösa svenskar vi har idag?
 

(s) => (sd) I nästa val rösta på originalet eller nya kopian ?​

View attachment 493346
Samtidigt har (sd) blivit huvudmotståndare. Min slutsats är att det är inte politiken som ska skilja utan vilka som ska driva den. Men samtidigt utan avstånd till det som hänt i tex Botkyrka så är väl det mesta visioner och "erbjudanden" (det nyordet för reklam).
Lycka till med att få igenom det tillsammans med v, mp och c
 

(s) => (sd) I nästa val rösta på originalet eller nya kopian ?​

View attachment 493346
Samtidigt har (sd) blivit huvudmotståndare. Min slutsats är att det är inte politiken som ska skilja utan vilka som ska driva den. Men samtidigt utan avstånd till det som hänt i tex Botkyrka så är väl det mesta visioner och "erbjudanden" (nyordet för reklam).
Kollar man bakåt så har SD i stort sett tagit över S gamla ståndpunkter. Gäller även LOs syn på invandring, kärnkraft etc.
 
Jag var naiv nog att inte förstå så jag fick gå in och kolla, det var ju så klart för att hon kallade Hamas slakt för terroristhandlingar.

Det här landet är så förstört, låt någon ockupera oss, sedan drar alla som inte har någon anknytning hit när bidragskranen över en natt är avstängd. Sedan får vi se vad som händer, om 100 år har det ordnat upp sig bättre än jämfört med den banan vi är på nu, tveklöst. Och vänta bara till valet 2026 när SD förlorar makten, då kommer det gå rakt åt helvete.

Varför inte anfalla Turkiet och Ryssland? Återinrätta fanjunkaren med reflex och arbetshandskar. He can fix this.
Fanjunkare och förvaltare mm finns ju igen tack och lov efter 40 år av frånvaro (bla). Men de stackare som varit kapten, ska ju inte bli fanjunkare, utan steget högre om det ska ändras. Det vore inte rätt annars. Eller helt enkelt höja statusen på de tekniska befälen.
 
Fanjunkare och förvaltare mm finns ju igen tack och lov efter 40 år av frånvaro (bla). Men de stackare som varit kapten, ska ju inte bli fanjunkare, utan steget högre om det ska ändras. Det vore inte rätt annars. Eller helt enkelt höja statusen på de tekniska befälen.
Jag tycker inte mannen på bilden skall leda soldater i strid. Det är uppenbart bara av bilden att han är ett svårt HR ärende.
 
Det här kan hända vem som helst när som helst och polisen kommer med en axelryckning konstatera att ingen är livshotande skadad.

Ett bra exempel på varför Sverige är obeboeligt och bör sättas under tvångsförvaltning.
 

Bifogat

  • Screenshot_20231221_064932_SVT Nyheter.jpg
    Screenshot_20231221_064932_SVT Nyheter.jpg
    494 KB · Visningar: 31
Det här kan hända vem som helst när som helst och polisen kommer med en axelryckning konstatera att ingen är livshotande skadad.

Ett bra exempel på varför Sverige är obeboeligt och bör sättas under tvångsförvaltning.
Rysslands ?
 
Kanske Finlands? Skulle fungera med vår historia också.
Kan man inte tänka sig delad vårdnad, där Finland, Norge, Danmark och Schweiz blir Sveriges överförmyndare och bidrar med olika saker som de är bra på?
 
Kan man inte tänka sig delad vårdnad, där Finland, Norge, Danmark och Schweiz blir Sveriges överförmyndare och bidrar med olika saker som de är bra på?
Ja till exempel, någon typ av samverkan med kungahuset måste dock till för att garantera Sveriges intressen
 
Eller Danmarks eller Norges ? Var ju inte länge sedan vi hade union med Norge och språket lättare för oss äldre svenskar än Finskan.
Ja men Norge är så slappt. Jag tror ändå Finland blir bäst. Allt är bättre än nya Sverige, ett av de gamla svenska länderna blir bra.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top