Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Nej, den där bazookan kommer nog från någon literklubba.
Jag tror förresten att den där har kvar 23" framhjulet? De flesta har väl fått originalet utbytt till 21".
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, då har inflationen gjort att priset stigit med det dubbla. Och alla vet ju att hojåkare har hur mycket pengar son helst.Å nu är den borta från Blocket. Kamske bara en teaser, intressekoll?
Åter på Blocket i Påsk för 23'...?

Nej nej nej - stay away!
Hojen är inte "moderniserad med elstart" som det står i annonsen.
Den har fått hela motorn utbytt mot en mycket modernare RFVC-motor från en XBR 500.
Den motorn passar inte alls i ramen - det är framförallt konstruktionen med de radiellt ställda ventilerna som gör att toppen bygger mycket mer på både höjd och bredd.
Alltså har någon kapat i ramen och byggt på nedåt för att maskinen skall gå in.
...i motsats till "passa".
Så, förutom att motorn sitter lägre och ca 5cm markfrigång försvann på kuppen så är nu det multipelskarvade avgassystemet draget nedanför motorn...!
Som lök under laxen, typ.
View attachment 493261
View attachment 493262View attachment 493263
29 papp för ett hack? Ett klåparhack!
Man kräks lite i munnen, faktiskt.
Här kanske det finns nåt intressant för någon.
Jag tittade igenom bilderna, och tyvärr verkar det mesta vara skrot.
Sönderskruvade motorer fyllda med matjord? hyllmetrar av cylindrar som har rostat bort, sönderskruvade gafflar med upprostade krokiga fjädrar osv...
Det verkar vara mer "hoarding" än samling tyvärr, men man får hoppas att det har skänkt ägaren glädjen av att "ha" saker
"Think outside the box" ? Kan bli fina dekorationer för trädgården tex. såsom jag gör med gamla hjälmar...Jag tittade igenom bilderna, och tyvärr verkar det mesta vara skrot.
Sönderskruvade motorer fyllda med matjord? hyllmetrar av cylindrar som har rostat bort, sönderskruvade gafflar med upprostade krokiga fjädrar osv...
Det verkar vara mer "hoarding" än samling tyvärr, men man får hoppas att det har skänkt ägaren glädjen av att "ha" saker

"Think outside the box" ? Kan bli fina dekorationer för trädgården tex. såsom jag gör med gamla hjälmar...
View attachment 493265
Jag har 20+ hjälmar som ligger och dräller, kan inte kasta en hjälm, går bara inte. Men har absolut noll nytta av dem. Sälja 20 år gamla hjälmar på blocket? Nä. Kanske gräva ner dem som stepping stones i trädgården? Kanske kapa några i halvor och göra någon slags vägginstallation? Eller spara ifall jag och grannarna blir tvungna att starta ett medborgargarde?Bättre än att sälja dem på Blocket - eller spara som "skjutshälm" utifall om att man någon gång skulle låta någon man inte gillar åka med.
Kolla med lokala räddningstjänsten om de vill ha hjälmar att öva med. Eller SMC i ditt län kanske vill ha dem till sina L-ABC/HLR-utbildningar?Jag har 20+ hjälmar som ligger och dräller, kan inte kasta en hjälm, går bara inte. Men har absolut noll nytta av dem. Sälja 20 år gamla hjälmar på blocket? Nä. Kanske gräva ner dem som stepping stones i trädgården? Kanske kapa några i halvor och göra någon slags vägginstallation? Eller spara ifall jag och grannarna blir tvungna att starta ett medborgargarde?
Det är knappast något jag drömt om. Jag har försökt sälja den, men det gick inte.
Jag har bara druckit en öl.
Norrland ringde. De vill ha snöplogen tillbaka!Fotstöd by Piassava...
Med annan lack och utan fransar så kanske det kan bli nåt. Mugghållare på en mc? Vad är "facelift"?. "Belyst Indianhuvud LED"?
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |
|
|
Motorcycle Inferno #8
Den 5 september blir Laxhol... |
|
|
Tiotusentals körde Mälaren Runt
Lördagen den 15 augusti gen... |