Sverige idag..

Bryssel igår.​

Misstänker Fritzon helt enkelt röstat fel, det är inte lätt rösta rätt i Bryssel !​

View attachment 493180
Är det någon som är förvånad, egentligen? Säga en sak och göra en annan och sen när man blir påkommen påstå att allt man ville göra, egentligen, var det man inte gjorde! :huvet

Rösta för eller röst emot, hur svårt kan det vara?
 
Är det någon som är förvånad, egentligen? Säga en sak och göra en annan och sen när man blir påkommen påstå att allt man ville göra, egentligen, var det man inte gjorde! :huvet

Rösta för eller röst emot, hur svårt kan det vara?
Har man två knappar att trycka på så är det 50 % risk trycka fel. Och 50 % chans att trycka rätt.
Har man JA, NEJ och AVSTÅR att trycka på så är det väl bara 33 % chans # att trycka rätt.
# för en svensk (s) EU-parlamentariker
 
Har man två knappar att trycka på så är det 50 % risk trycka fel. Och 50 % chans att trycka rätt.
Har man JA, NEJ och AVSTÅR att trycka på så är det väl bara 33 % chans # att trycka rätt.
# för en svensk (s) EU-parlamentariker
Ungefär som att stoppa in en USB-A kontakt, det är 50% chans att få den på rätt håll. Ändå blir det fel 80% av gångerna man försöker...
 
Är det någon som är förvånad, egentligen? Säga en sak och göra en annan och sen när man blir påkommen påstå att allt man ville göra, egentligen, var det man inte gjorde! :huvet

Rösta för eller röst emot, hur svårt kan det vara?
Det beror på hur förslaget utformats.Man ska rösta för eller emot förslaget. Det röstas fel i mitten, till höger och till vänster i vår egen riksdag. Bättre att ange vilken färg knappen har de ska trycka på. Om man utgår från att förskolebarn med lätthet skulle klara uppgiften, finns iaf en skugga av en chans att riksdagsledamöterna fixar det...om de får hjälp av en vuxen.

Sen vill jag avråda från att lyssna på Fritzon, eftersom den som gör det kommer att bli dummare.
 
Ger samma intryck som Filippa Bark.
Var på väg att dra parallellen men det hade varit helt fel. Man behöver vara smart för att spela dum. Sissela är troligtvis högbegåvad. Fritzon är en sån naturbegåvning man inte vill vara. Framgångarna är en gåta.

Här går det undan med associationerna. Visst, manus men hon skriver väl sitt?

 
Hamnade på samma event i kyrkan som vår förra statsminister idag och det var något snack om att alla kanske inte kan fylla upp lika mycket under granen i år (härligt innerstadsproblem) från någon körchef och jag satt där i Guds famn och funderade, hur kan det vara så att samma kategori människor (vänster) så gärna vill(e) öppna sina hjärtan och pratar om solidaritet, men nu är det ju dags att visa solidaritet när samhället fullständigt rämnar under massinvandringen, men då vill de inte vara solidariska? Förstår inte gnället på Frälsningsarmén osv, de var väl också sugna på okontrollerad invällning?

I Guds hus kommer de finaste reflektionerna. ?
 
Sverige häromdagen, idag - kanske imorgon?
1702850462440.png
Läsvärd - blev lite nyfiken på att få olika vinklingar efter att ha läst Diamant Salihus båda böcker "Tills alla dör" och "När ingen lyssnar".
 

Skönt att snacket om våld inte är sant, lita på Rektorn !​

1702895180520.png
från gp.se
 
Klarar man inte av att trycka på rätt knapp i Bryssel så ska man kanske inte ha lön för att sitta i Bryssel och trycka på knappar heller....
För Politiker gäller andra kriterier än på "Vanliga jobb".
 
På en demonstration för Gaza kritiserade S-politikern Zinaida Kajevic Israels krigföring.

– Civila palestinier ska inte straffas för Hamas terrorhandlingar, sa hon.

Då blev hon utbuad och tvingades avbryta sitt tal, vilket den arabiskspråkiga nyhetssajten Alkompis först rapporterade.
 
Succe för de ensamkommande eller en så kallad "påverkanskampanj" från SCB ? Välj själv !
 
På en demonstration för Gaza kritiserade S-politikern Zinaida Kajevic Israels krigföring.

– Civila palestinier ska inte straffas för Hamas terrorhandlingar, sa hon.

Då blev hon utbuad och tvingades avbryta sitt tal, vilket den arabiskspråkiga nyhetssajten Alkompis först rapporterade.
Jag var naiv nog att inte förstå så jag fick gå in och kolla, det var ju så klart för att hon kallade Hamas slakt för terroristhandlingar.

Det här landet är så förstört, låt någon ockupera oss, sedan drar alla som inte har någon anknytning hit när bidragskranen över en natt är avstängd. Sedan får vi se vad som händer, om 100 år har det ordnat upp sig bättre än jämfört med den banan vi är på nu, tveklöst. Och vänta bara till valet 2026 när SD förlorar makten, då kommer det gå rakt åt helvete. ?

Varför inte anfalla Turkiet och Ryssland? Återinrätta fanjunkaren med reflex och arbetshandskar. He can fix this.
 

Bifogat

  • Screenshot_20231218_215700_Svenska Dagbladet.jpg
    Screenshot_20231218_215700_Svenska Dagbladet.jpg
    830.4 KB · Visningar: 28
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top