Idag är jag ledsen för att...

  • Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Förra gadden som havererat rycktes utan problem varken under eller efter besöket. Den här har tydligen riktigt muppiga rötter...

Har litet morfin kvar sedan en annan skada. Det kanske kan komma till pass?
Du blir bara hård i magen av oxy...(osv)
 
Med tanke på hur nervöst skitnödig jag blir av käftis gör det inget.
Men kom igen, du får bedövning, det som du troligen reagerar på mest är att du hör ljudet när käftis jobbar. I med ett par hörlurar och spela ZZTop på max, det underlättar
 
Var en snubbe som skulle förlustanmäla sin gamla bror från menaland som dom inte hört av sen maj och skickat en släkting för o kolla läget

Jag stod där och fråga om han var nära anhörig

Men sade direkt

Han är död

Då ringde han ett videosamtal till brodern och tolkade
vad jag sa.

Chock , väldigt lungt i början men tråkigare sen
 
Men kom igen, du får bedövning, det som du troligen reagerar på mest är att du hör ljudet när käftis jobbar. I med ett par hörlurar och spela ZZTop på max, det underlättar
Två pacemakerinstallationer med lokalbedövning där jag tittade på hjärtat i röntgenmonitorn och det gick finemang. Men kirurgi i truten, det är värre på nåt märkligt vis.
 
Det har gått att kombinera i typ 40 år och den försvarsmakt vi har idag är ju ingenting mot för 30 år sedan.

Nej jag menade inte att det var för att bullret skulle vara ett problem för motorcykeltävlingen helt plötsligt.

Men bullret har stängt andra skjutfält för försvaret, så nu kanske dom skjuter annat på det här skjutfältet, och då finns det risk för oexploderad ammo i marken, och då kan man inte släppa in motorcyklar och publik där...

Annars brukar ju motorsport och försvarsmakten komma bra överens, i Boden har dom ju Kanonrundan (rally) och i Umeå går ju Svenska Rallyt delvis på militärens mark. (dock inga skjutfält)
 
Nej jag menade inte att det var för att bullret skulle vara ett problem för motorcykeltävlingen helt plötsligt.

Men bullret har stängt andra skjutfält för försvaret, så nu kanske dom skjuter annat på det här skjutfältet, och då finns det risk för oexploderad ammo i marken, och då kan man inte släppa in motorcyklar och publik där...

Annars brukar ju motorsport och försvarsmakten komma bra överens, i Boden har dom ju Kanonrundan (rally) och i Umeå går ju Svenska Rallyt delvis på militärens mark. (dock inga skjutfält)

Hela boden är ju ett militärt övningsfält. :rofl
Bodens crossbana ligger ju också där och jag tror dom har en endurobana där också. Sen kryllar det ju av bandvagnsspår och vägar man kan köra på utan att man förstör marken mer än den redan är sönderkörd.
 
Hela boden är ju ett militärt övningsfält. :rofl
Bodens crossbana ligger ju också där och jag tror dom har en endurobana där också. Sen kryllar det ju av bandvagnsspår och vägar man kan köra på utan att man förstör marken mer än den redan är sönderkörd.
Måste dock få flika in med ett litet varningens ord och förespråka ett uns av självbevarelsedrift när det kommer till det här med att köra och leka i militära spår. Må vara att det är bra att skona skog och mark från att köras sönder mer än nödvändigt i och för sig, men det hände mer än en gång under min tjänstgöring däruppe att vi fick avbryta skarpskjutning för att obehöriga civila crossförare kört in på skjutbaneområdet och lekte rundor vilket hade kunnat sluta jävligt illa... Vid ett tillfälle hann befälet nätt och jämnt vråla "AVBRYT, ELDUPPHÖR!!!", sen brände en crossförare tvärs över skjutfältet där vi stunden innan låg och matade på för fullt :dummer Må så vara att vissa inte är mer rädda om livet, men trist för den stackars väre som blir vållande till annans död bara för att folk kör och leker i naturen där de inte har att göra... Respektera åtminstone övningsområden under pågående verksamhet, och om man nu nödvändigtvis måste in på militärt område så råder jag alla att för deras egen skull köra in via befintliga vägar där det åtminstone finns en chans att det skyltas, bommas för och ljusmarkeras vid pågående skarpskjutning. Kör man genom skogen och missar dylika signaler så kan det som sagt sluta jävligt illa...
 
Last edited:
Måste dock få flika in med ett litet varningens ord och förespråka ett uns av självbevarelsedrift när det kommer till det här med att köra och leka i militära spår. Må vara att det är bra att skona skog och mark från att köras sönder mer än nödvändigt i och för sig, men det hände mer än en gång under min tjänstgöring däruppe att vi fick avbryta skarpskjutning för att obehöriga civila crossförare kört in på skjutbaneområdet och lekte rundor vilket hade kunnat sluta jävligt illa... Vid ett tillfälle hann befälet nätt och jämnt vråla "AVBRYT, ELDUPPHÖR!!!", sen brände en crossförare tvärs över skjutfältet där vi stunden innan låg och matade på för fullt :dummer Må så vara att vissa inte är mer rädda om livet, men trist för den stackars väre som blir vållande till annans död bara för att folk kör och leker i naturen där de inte har att göra... Respektera åtminstone övningsområden under pågående verksamhet, och om man nu nödvändigtvis måste in på militärt område så råder jag alla att för deras egen skull köra in via befintliga vägar där det åtminstone finns en chans att det skyltas, bommas för och ljusmarkeras vid pågående skarpskjutning. Kör man genom skogen och missar dylika signaler så kan det som sagt sluta jävligt illa...

Det är nog oftast tonåringar som inte lärt sig sånt där. Det är ju sällan dom blivit inskolade av någon äldre erfaren så det blir väl att dom långsamt får skaffa sig erfarenheterna själva.

Jag skrev övningsfält, för Boden är inte ett skjutfält. Finns nog inget skjutfält i närheten av det området vad jag kan minnas från min tid där.
Skjutbanor finns det förstås men såna brukar man ju kunna identifiera innan man är inne på själva skjutbanan.

På tal om skjutbanor så har jägarna här i byn gjort sin egen svartskjutbana och precis där finns det en skogsväg med nedförsbacke. Vägen är körbar med traktor ungefär. Jag skulle gissa att man nog med mtb håller 25-30 km/h där man passerar en byggnad och precis efter byggnaden korsar man deras skjutbana.
Jag vet ju om det så jag bromsar och kör runt byggnaden så att jag istället passerar bakom eventuella gubbar som övar.

Dom tycker väl att ingen kör den vägen eller nåt sånt och det är kanske bara någon enstaka person i veckan som kör vägen. Men det räcker ju med en person vid fel tillfälle.
 
Göta MS enduro-område heter S1 och styrs av försvaret. Före varje träning kommuniceras mellan parterna att man öppnar så det inte är nån tveksamhet om att det är motorcyklar i skogen.
Nån gång om året återställs marken av motorklubben.
 
Apropå övningsfält kombinerade med enduro, vi har det här i byn med, och runt det militära övningsfältet sitter med täta mellanrum (typ, 40 meter elle rnåt sånt) gula skyltar med en text som berättar att det är ett övningsfält, och att man vistas på området på eget bevåg, och PILLA INTE PÅ GRANATER! Det kanv ara skarp ammunition.
Vid ställplatsen för endurofolket finns det en informationstavla som berättar om planerad miltitär aktivitet, och om det pågår aktivitet (om jag inte minns fel). Och en gång om året görs återställan av endurospåren i skogen.

Det är mysigt att höra eldgivningen när militären är där och pangar på. :hihi
Och om man bor runtom så får man se bandvagnar brumma runt ibland med. Och soldater gå runt med diverse idiotuppdrag, som att rulla ett däck en mil. Man kan ju undra vad de hittat på för att få göra den övningen. :rofl
 
Och soldater gå runt med diverse idiotuppdrag, som att rulla ett däck en mil. Man kan ju undra vad de hittat på för att få göra den övningen. :rofl

Jag var MC-ordonnans och vid ett tillfälle under utbildningen så hade Hällgren glömt tanka och fick soppatorsk några km från regementet.
Det slutade med att hela MC-plutonen fick skjuta hojarna tillbaka till regementet.

Hur var de där reglerna om kollektiva bestraffningar? :va Nu hör det till saken att det tydligen ingick som övning att man någon gång under utbildningen skulle knuffa hojen en viss sträcka så plutonchefen såg det kanske bara som ett bra tillfälle att lägga in övningen.

Hällgren var för övrig plutonens stolpskott, ni vet den där som lyckas ställa till det för sig hela tiden.
Strunta i att klä på sig och komma bärandes på alla kläder i famnen till uppställningen för att han var sen... Eller åtminstone alla kläder han inte tappat på marken på vägen ut.
Trycka in hela vanten i avtryckaren på k-pisten så när han lossar slutstycket tömmer han magasinet innan han fattar vad som hänt osv...
 
Jeff Alessi död av hjärtinfarkt bara 34 år gammal.

34-åringar har alltid dött i hjärtinfarkter och vaccinet är säkert så gå iväg och ta er påfyllnadsdos nu.

Det är helt korrekt att hjärtinfarkter ökar bland yngre, men det är en trend som är långt äldre än både covid och vacciner.

(notera att även artikeln är pre-covid, från 2019-02-07)
I åldersgruppen 18-44 år, framförallt bland män, så ökade andelen fall av hjärtsvikt mellan 1987 och 2006. Ökningen var 50 procent för gruppen 18-34 år, och 43 procent bland dem som var 34-44 år. Samtidigt visar statistiken att bland de äldsta verkar andelen som utvecklar hjärtsvikt vara på väg ned.​
 
Jeff Alessi död av hjärtinfarkt bara 34 år gammal.

34-åringar har alltid dött i hjärtinfarkter och vaccinet är säkert så gå iväg och ta er påfyllnadsdos nu.
Är det nåt slags allmänt känt att Jeff var vaccinerad, eller är det bara sporthojs minst logiska kommentar?
 
Är det nåt slags allmänt känt att Jeff var vaccinerad, eller är det bara sporthojs minst logiska kommentar?

De flesta av världens idrottare har väl i princip varit tvingade att vaccinera sig pga resor och även krav från evenemang och idrottsanläggningar.

Så vi kan nog förutsätta att han var vaccinerad. Men visst, folk och även unga idrottare har råkat ut för hjärtinfarkter även tidigare och Jeff kan mycket väl ha haft medfödda problem.

Hjärtinfarkter är dock en komplikation från vaccinet som dom tvingats erkänna att det ofarliga vaccinet har.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top