L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Skulle jag köpa 125:a vill jag ha en som går rent, dvs tänder varje gång kolven är i topp.Skulle jag köpa en 125-a skulle jag köpa just en sådan. V-twin, vuxna mått.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skulle jag köpa 125:a vill jag ha en som går rent, dvs tänder varje gång kolven är i topp.Skulle jag köpa en 125-a skulle jag köpa just en sådan. V-twin, vuxna mått.
Jösses..Skulle jag köpa 125:a vill jag ha en som går rent, dvs tänder varje gång kolven är i topp.
Spekulerade i en sådan när det begav sig.Skulle jag köpa en 125-a skulle jag köpa just en sådan. V-twin, vuxna mått.
) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'Hmm.. Allt fler skulle behöva lära sig köra hoj på en vuxen 125 som varadero faktiskt är!..både 16 åringar och för medelålders herrar som ska ta sitt körkort, istället för att hoppa på det värsta 200 hk + som finns på en gång! En hel del olyckor skulle nog minimeras.. eller?..Spekulerade i en sådan när det begav sig.
Delar av mig är lite less på att det inte blev en.
Krasst så skulle man ha haft några som helst intentioner på att köra på 11kw så hade man kört en Varadero, "Sporthoj" med gräsklipparmotor typ YZF-R125 eller liknande är bara föööör pinsamt. Till och med CBR som lanserades någon gång där när jag var i 125'a åldern (tror jag?) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'
Men det är ju det, 11kw hade man ju bra nära i mopeden (tyckte man) och som vilken 16-åring som helst så var det ju självklart en Italiensk 2T & lite på 30hk som var intressant.
Helt ärligt, så även som 30+are så tycker jag fortfarande att 11kw är för lite. Det är för lite för att få tillväxt (självklart är det just det som är målet), men kanske mer relevant för regelmakarna, så är det för lite för att någon faktiskt skall efterleva den lagstiftningen.
25kw som A-begränsad var på den tiden var ännu värre, dels så hade man ju bra nära det i 125'an (som också vägde 50kg mindre än en normal "Tung" hoj), men framförallt så fanns det i princip inte några motorcyklar som lämnade den effekten, utan allting måste strypas.
Jag vet till denna dag inte om någon "25kw" motorcykel som någonsin rullade mer än till regbesiktning med strypningarna monterade.
Dagens 35kw är rimligare, då det faktiskt finns motorcyklar som levererar 35kw utan strypningar, men det är fortfarande lite lall med alla "strypbara" motorcyklar som ligger på gränsen. Det finns liksom ingen aptit från pöbeln att följa dessa regler.

Undrar vad du vill ha sagt...Jösses..
Kanske lite för avancerad konstruktion och för långt från Stockholm, men passar kanske TAMmer ändå... View attachment 486280
https://www.blocket.se/annons/vastmanland/honda_varadero_xl_125_v/110022080
Har för mig att den där (eller en likadan) varit ute på Tradera tidigare. Gick väl sådär att få önskat pris för den då och jag gissar att den kommer vara osåld även den här gången.![]()
Honda z50rd monkeybike (christmas edition)
Utropspris: 75000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2023-12-05 09:32:56. Köp & sälj begagnade & oanvända Motorcyklar på Tradera.www.tradera.com
Ninja 250 hade väl straxt under 25kw. Och den var tillräckligt monster för att folk skulle tjöra ijäl sek dIrECkT.Spekulerade i en sådan när det begav sig.
Delar av mig är lite less på att det inte blev en.
Krasst så skulle man ha haft några som helst intentioner på att köra på 11kw så hade man kört en Varadero, "Sporthoj" med gräsklipparmotor typ YZF-R125 eller liknande är bara föööör pinsamt. Till och med CBR som lanserades någon gång där när jag var i 125'a åldern (tror jag?) så skulle nog borda byggts runt Varadero-motorn och hett VTR125R - mycket coolare!'
Men det är ju det, 11kw hade man ju bra nära i mopeden (tyckte man) och som vilken 16-åring som helst så var det ju självklart en Italiensk 2T & lite på 30hk som var intressant.
Helt ärligt, så även som 30+are så tycker jag fortfarande att 11kw är för lite. Det är för lite för att få tillväxt (självklart är det just det som är målet), men kanske mer relevant för regelmakarna, så är det för lite för att någon faktiskt skall efterleva den lagstiftningen.
25kw som A-begränsad var på den tiden var ännu värre, dels så hade man ju bra nära det i 125'an (som också vägde 50kg mindre än en normal "Tung" hoj), men framförallt så fanns det i princip inte några motorcyklar som lämnade den effekten, utan allting måste strypas.
Jag vet till denna dag inte om någon "25kw" motorcykel som någonsin rullade mer än till regbesiktning med strypningarna monterade.
Dagens 35kw är rimligare, då det faktiskt finns motorcyklar som levererar 35kw utan strypningar, men det är fortfarande lite lall med alla "strypbara" motorcyklar som ligger på gränsen. Det finns liksom ingen aptit från pöbeln att följa dessa regler.
Att du verkar vara en supernörd på 125 kubik..ingen raketforskning direkt...Undrar vad du vill ha sagt...

I det effekt- och kubikfixerade land vi lever i borde man jubla över 650-turbon, men jag åtminstone, känner bara nä... Istället är det den undermotoriserade 500an som känns mest rätt. Trodde inte att begreppet Svensksåld satt så djupt i mig.
Vilken skönhet....Tack men nej tack...var inte ens sugen då på denna skramlaha när det begavs sig (LIK)....Varför inte satsa på en riktig garage Queen?
![]()
Motorcyklar | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com

Varför inte satsa på en riktig garage Queen?
![]()
Köp och sälj Motorcyklar enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Ca 120 st togs in 1973 och är den första fabrikstillverkade mc:n med balansaxel vilket gör den vibrationsfri.
varför skulle nån vilja ha en TX 750 ? Det var yamahas fösta fyrtaktare, det var ett missfoster utan dess like. Det kom ett gäng engelska mekaniker som byggde om dom på svenska verkstäder, det blev ingen större skillnad.Varför inte satsa på en riktig garage Queen?
![]()
"Jag säljer bara om jag får tillräckligt mycket betalt, men vill inte sätta ut ett pris för det kanske finns nån som hade betalat mer och jag vill inte ångra mig och förresten vill jag egentligen inte sälja men nu känns det lättare att ligga ute med pengarna för ingen ville ändå köpa efter jag kollat intresset sådeså."Någon som har en riktigt bra teori om varför en del tänker att rubriken ”intressekoll” är en bra idé?
Är grejen till salu på riktigt eller inte? ?
varför skulle nån vilja ha en TX 750 ? Det var yamahas fösta fyrtaktare, det var ett missfoster utan dess like. Det kom ett gäng engelska mekaniker som byggde om dom på svenska verkstäder, det blev ingen större skillnad.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |