Dagens bild

Ta sats!!
Eren kul den där, jag tänkte sadla om?
Japp! Vi kom inte överens i början men med högre sadel och att man piskar motorn lite hårdare vid landsväg så är den helt fantastisk.

Svinrolig att köra traktorspår och offroad med. Smidig som fan trots sin storleknoch vikt.

Jag körde också 6,5h i sadeln utan knänoch höftsmärta när jag körde långt sist så den är utmärkt för alla områden.

Men fan så tung med framhjul i mossa om föraren är kass! Hahaha

Vad har du gjort, Mensch?!?!

Tror jag fattar. "Något" har intagit en annan position än den avsedda? Säg att det var för du skulle köra den till service och äntligen komma igång, va?
Äntligen, ja. Det var värt att skruva väck skärmen för att däcket kilat fast sig och hela skiten följde med när vi skulle av släpet :hihi

Äntligen, ja. Det var värt att skruva väck skärmen för att däcket kilat fast sig och hela skiten följde med när vi skulle av släpet :hihi
Klantarsle. Sånt gör jag aldrig...om inte någon har råkat se fadäsen. Lojala vänner håller god min och tiger. Sen kommer jag ändå att berätta...precis som du.
Men kul att hojen är på gång. Sen ska du bara övertalas att köra! Den lät så gött när du osmög förbi i Vägga. Längesen nu.

Blev en liten offroad tur idag. Mest asfalt igår.
e8e52d46117b900d612d8c86b550b637.jpg

cfc71e4270ee7d94073274c1e6bc8ba3.jpg

På väg ned ifrån berget. Spännande att köra genom ospårad snö med Sporthoj (tm) och gatdäck men utsikten däruppe är otroligt fin och det medhavda kaffet alltid passande. Ganska brant på sina ställen men där ligger å andra sidan ingen snö kvar. Kompisen med Speed Triple hade det lite tuffare då han hade racestövlar som gav dåligt grepp i snön när man måste skjuta på…

Jag och junioren körde lite ikväll, han på den nyligen införskaffade CRF100:an. Nu börjar det ta sig för honom att köra med med koppling.
20230515_174326.jpg

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back