Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Chansen att stöta på någon när man är ute och misständer som känner till historien OCH dessutom kan klaga på lyktornas halvt insjunkna look bedömer jag som obefintlig ?

Nej men däremot kan ju alla som inte är blinda se att det är fult.

Sist den var uppe tror jag att någon grävde fram en gammal bild på en hoj som hade lyktorna monterade så

Den där Egli Kawan med annonsen inlagd från Kiruna och hojen ska stå i västra Finland vilket bör vara hyfsat nära, dock känns 180000 kr lite mycket pengar? En Egli Vincent är ju bland det snyggaste i hojväg som gjort enlig mig men hur eftertraktade är de senare Egli modellerna med japsfyror? Sen hade det ju varit kul med en bild på hela hojen inte bara närbilder, man ser ju inte ens hur kursen och bakänden ser ut.

Rent estetiskt är ju inte de senare modellerna med klumpiga kåpor speciell snygga jämfört med Egli Vincent med dess smäckra sadel, bananformade tank och stora trumbroms fram.

Kan tänka mig att en Egli med japsmotor är hyfsat dyr i fint skick men 180000 för ett objekt låter ju mycket, vad är dessa hojar värda?

Den där Egli Kawan med annonsen inlagd från Kiruna och hojen ska stå i västra Finland vilket bör vara hyfsat nära, dock känns 180000 kr lite mycket pengar? En Egli Vincent är ju bland det snyggaste i hojväg som gjort enlig mig men hur eftertraktade är de senare Egli modellerna med japsfyror? Sen hade det ju varit kul med en bild på hela hojen inte bara närbilder, man ser ju inte ens hur kursen och bakänden ser ut.

Rent estetiskt är ju inte de senare modellerna med klumpiga kåpor speciell snygga jämfört med Egli Vincent med dess smäckra sadel, bananformade tank och stora trumbroms fram.

Kan tänka mig att en Egli med japsmotor är hyfsat dyr i fint skick men 180000 för ett objekt låter ju mycket, vad är dessa hojar värda?
Som vanligt med hojar i den här kategorin så är det en väldigt smal kundkrets som uppskattar och är beredda att betala rejält för dem. "Normalpris" i det här fallet är nog mer ett utslag av fromma förhoppningar.

Som vanligt med hojar i den här kategorin så är det en väldigt smal kundkrets som uppskattar och är beredda att betala rejält för dem. "Normalpris" i det här fallet är nog mer ett utslag av fromma förhoppningar.

Ja de av oss som gillar sportigare hojar är inte lika många som de som samlar på åtråvärda och högt värderade SR250. :7peta :banana:tungan

Och en Rickman utan en Kawasakimotor är väl näst intill värdelös då Rickmankawa är den mest kända av bröderna Rickmans ramar. :va

1683441132395.png

Men min ursprungliga kommentar var att Egli-kawan annonserades som en Egli-Vincent.
Vad vill du med dina bilder?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back