Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Liknade sak med repor o skavanker. Det är alltid en tidigare ägare som gjort det. Det finns ett helt berg av tidigare ägare som är skylidga. Personligen bryr jag mig inte, repa som repa oavsett vem som gjort den.
Det där har jag också förunnats av. Men många män vågar väl inte erkänna egna misstag samt att "dom" minsann aldrig skulle göra något dylikt. Jag brukar skriva att "jag klantat mig" ifall jag själv åstadkommit något förfulande. Det upplevs nog som mer ärligt samt att köparen får ett svar direkt av "rätt person" ?
 
Inte på blocket men så här kan en ombyggd CX 500 se ut!CX 500.jpg
 
Liknade sak med repor o skavanker. Det är alltid en tidigare ägare som gjort det. Det finns ett helt berg av tidigare ägare som är skylidga. Personligen bryr jag mig inte, repa som repa oavsett vem som gjort den.

När jag jobbade på däckfirma förvånades jag över så många fruar som körde sönder lättmetallfälgar hela tiden...
Inte en enda man hade kört sönder en lättmetallfälg, speciellt om dom är skrapade mot en trottoarkant...
Och fruar som inte paralellparkerar ens om det gäller livet.
 
När jag jobbade på däckfirma förvånades jag över så många fruar som körde sönder lättmetallfälgar hela tiden...
Inte en enda man hade kört sönder en lättmetallfälg, speciellt om dom är skrapade mot en trottoarkant...
Och fruar som inte paralellparkerar ens om det gäller livet.
I det fallet är det nog sant. Spelar ingen roll om kvinnor fickparkerar eller ej. Fälgarna kör de sönder.
 
I det fallet är det nog sant. Spelar ingen roll om kvinnor fickparkerar eller ej. Fälgarna kör de sönder.
Vissa fälgar är å andra sidan så jävla mjuka i materialet att de inte går att stapla i garaget utan att de ser ut som att de varit med om någon form av attentat.
 
Aaaaaaaahhh!!!!!
Köp för fan!!!!! Så jävla fin, så jävla bra pris, sån jävla rätt färgsättning, sån jävla ikon, sån jävla fin cykel. Ahhh jag blir galen! Inte lätt att se sina 18-års drömhojar såhär fina och billiga.

Alltså jag köper fan den här, skiter fan i allt.

 
Vissa fälgar är å andra sidan så jävla mjuka i materialet att de inte går att stapla i garaget utan att de ser ut som att de varit med om någon form av attentat.

Jo, vi hade ju några Ford Cosworth's med orginalfälgar gjorda av mjukost och 55 profilsdäck på det.

Svenska Fälg (tror jag det var) tog fram en identisk kopia (fast med jättefult centrum-märke) som höll mycket bättre, lyckligtvis passade centrummärket att flytta över från orginalen.

Jag tror att Ford insåg att deras egna fälgar var kassa och lät bli att stoppa den uppenbara piratkopian som var bättre, vi hade en Ford-handlare som köpte kopian till sin egen bil....
 
Sen tidigare i tråden. Ohh det här var ju lika spännade att följa som en tävling. Mycket budande för en sannolik SPS. Skrapad sving och kåpor. Saknas numrerade plaketten på styrkronan och kolfiber vid luftintag samt nycklar. Men dock står det SPS i reg bevis. Så man vet inte förrän motorn är delad då mycket SPS är internt.
Det var värt 140 papp när det är auktion. I europa ligger de ute för över 200 när de är kompletta. Så någon kan ha tjänat lite pengar eller inte... om det nu var sysftet?

Mest anmärkningsvärt är ändå fogdens tillvägagångsätt för att få budgivning att nå oanade höjder. Läggs ett bud sista 2 minuterna förlängs tiden. Så där finns massor med möjligheter att göra dåliga beslut i sista stund. När jakten på bytet är igång.
Fogden är mer slipad än ebay. Tar man det naiva glasögat på sig kanske man inte väntade sig att just fogden ville att man skulle förivra sig i budgivning...

Och nu tillbaka till Blocket.

1683027897083.png
 
Aaaaaaaahhh!!!!!
Köp för fan!!!!! Så jävla fin, så jävla bra pris, sån jävla rätt färgsättning, sån jävla ikon, sån jävla fin cykel. Ahhh jag blir galen! Inte lätt att se sina 18-års drömhojar såhär fina och billiga.

Alltså jag köper fan den här, skiter fan i allt.



Det gäller att ta hem dem när dom är nere och bottnar i prisbassängen.

Tjööp!

Du hade varit nere i Laholm på 20 minuter om du redan haft en.
 
Det gäller att ta hem dem när dom är nere och bottnar i prisbassängen.

Tjööp!

Du hade varit nere i Laholm på 20 minuter om du redan haft en.
Hatar detta! Kommer ha ångest om jag inte köper. Kommer ha ångest om jag köper. Jag är minimalist men detta gör det fan svårt alltså… Fatta vad man har onanerat till den hojen när man var 16-18 bast…
 
Sen tidigare i tråden. Ohh det här var ju lika spännade att följa som en tävling. Mycket budande för en sannolik SPS. Skrapad sving och kåpor. Saknas numrerade plaketten på styrkronan och kolfiber vid luftintag samt nycklar. Men dock står det SPS i reg bevis. Så man vet inte förrän motorn är delad då mycket SPS är internt.
Det var värt 140 papp när det är auktion. I europa ligger de ute för över 200 när de är kompletta. Så någon kan ha tjänat lite pengar eller inte... om det nu var sysftet?

Mest anmärkningsvärt är ändå fogdens tillvägagångsätt för att få budgivning att nå oanade höjder. Läggs ett bud sista 2 minuterna förlängs tiden. Så där finns massor med möjligheter att göra dåliga beslut i sista stund. När jakten på bytet är igång.
Fogden är mer slipad än ebay. Tar man det naiva glasögat på sig kanske man inte väntade sig att just fogden ville att man skulle förivra sig i budgivning...

Och nu tillbaka till Blocket.

View attachment 483681

Kostar den 200 i Europa så är nog 140 ett bra pris i Sverige. Det finns för få svenska entusiaster som köper den här typen av hojar.
 
Ibland kommer suget efter en sån tillbaka, men de är lite klumpiga på löst underlag.

Inte enligt finnar i Finland!


Så klart. Dom förnekar sig aldrig.


Det finns tre enkla billiga moddar att göra på XTZ 750:


1. Man måste inte alltid köra med full tank.

2. Flytta bak styret. En enda tum betyder massor.

3. Bromspedalshelvetet måste tårtbitssnittas, bockas om och svetsas.


Vips! Trevligare hoj vare sig man kör grus, asfalt eller pendlar.
 
Hatar detta! Kommer ha ångest om jag inte köper. Kommer ha ångest om jag köper. Jag är minimalist men detta gör det fan svårt alltså… Fatta vad man har onanerat till den hojen när man var 16-18 bast…


Lita på mig.
Vill du ha en sådan så köp.
Dom kommer inte bli billigare.
Var bara kall och värdera skador och brister noga. En hoj som kostar 10.000 mer kan vara ett bättre köp om du verkligen siktar på att återställa till affischskick.
 
Inte enligt finnar i Finland!


Så klart. Dom förnekar sig aldrig.


Det finns tre enkla billiga moddar att göra på XTZ 750:


1. Man måste inte alltid köra med full tank.

2. Flytta bak styret. En enda tum betyder massor.

3. Bromspedalshelvetet måste tårtbitssnittas, bockas om och svetsas.


Vips! Trevligare hoj vare sig man kör grus, asfalt eller pendlar.
Ska man göra något mer så är det inte fel att kika på bromsarna fram.
Konverteringskit till större skivor finns att köpa, eller bara justera ihop ett själv.

Vid inspirerad körning så mattas det av friskt vid användning. Är ju rätt många kilon som ska stoppas av 240mm skivor.

Ångrar inte alls att jag skickade bort min dock.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top