Grande Prémio TISSOT de Portugal

Inga synpunkter på dagens sprintrace eller är jag i fel tråd?
Riktigt bra upplägg, tvingar teamen att tänka nytt om de ska vinna mästerskap.

PS Fast lite sorgligt att MM ännu inte fattat att hans tid är förbi...
Jag hade varit nöjd med en tredjeplats alla gånger i veckan:).
93:an har haft en otrolig karriär och frågan är om någon i dagens startfält kommer att tangera det så sorgligt tycker jag inte att det är, han tjänar väl en hel del på det han gör (mer än vad jag gör på mitt jobb och roligare har han nog också).
Tiden hinner ifatt alla förr eller senare och MM likaså. Kan han hålla sig på banan och vara skadefri ser jag som högst rimligt att han hamnar top 5-6 i år, köra snabbt kan han uppenbarligen.
När tiden är mogen att lägga handskarna på hyllan känner han bäst själv och det är knappast nu.
Känns som att vi har hört liknande tongångar om Rossi för några år sedan.
 
Har skrivit det förut men gör det igen, Miller är en av de absolut snabbaste om han inte behöver tänka på att hålla liv i däcken.
Jag tror han kände att däcken höll på att ta slut därför chansade han på att fler i toppen var i samma läge när han gick om Martin.
Hade det gått hela vägen så skulle det varit ett skapligt långfinger in i FactoryDuc. boxen…
 
Jo min synpunkt är att om B vinner 90 > % av årets lopp så är det tråkigt oavsett om de kallas sprint race eller nåt annat.
Jo men just att teamen nu inte längre bara kan kan optimera hojarna för ca 100 km rejs tror jag öppnar upp för mer konkurrens.
 
Last edited:
Jag hade varit nöjd med en tredjeplats alla gånger i veckan:).
93:an har haft en otrolig karriär och frågan är om någon i dagens startfält kommer att tangera det så sorgligt tycker jag inte att det är, han tjänar väl en hel del på det han gör (mer än vad jag gör på mitt jobb och roligare har han nog också).
Tiden hinner ifatt alla förr eller senare och MM likaså. Kan han hålla sig på banan och vara skadefri ser jag som högst rimligt att han hamnar top 5-6 i år, köra snabbt kan han uppenbarligen.
När tiden är mogen att lägga handskarna på hyllan känner han bäst själv och det är knappast nu.
Känns som att vi har hört liknande tongångar om Rossi för några år sedan.
MM är en gudabenådat förare men tyvärr också ett r*vhål som människa, därav min synpunkt.
 
MM är en gudabenådat förare men tyvärr också ett r*vhål som människa, därav min synpunkt.
När du utrycker .....PS Fast lite sorgligt att MM ännu inte fattat att hans tid är förbi...
.......menar du i själva verket ..MM är en gudabenådad förare men tyvärr också ett r¨vhål som människa, därav min syn??
Inte lätt att göra den kopplingen av din första mening
 
MM är en gudabenådat förare men tyvärr också ett r*vhål som människa, därav min synpunkt.
Varför skulle det göra att hans tid som MotoGP-förare är förbi? Det är väl ett relativt vanligt attribut hos legender inom sporten att man skiter fullständigt i vad som händer med ens medtävlare så länge man själv vinner.(Läs: Rossi)
 
Dorna borde dra in licensen för en viss #93, nu får det fan vara nog!
Hoppas inte Oliveira bröt ryggen....
Kan knappt glädja mig åt att det är en Aprilia på pallen, fin och spännande racing och Zarco som gör en makalös avslutning.:finger
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top