Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Automatöversättning, någon?

"Norden 901 är en exceptionell äventyrsturmotorcykel. Norden 901 drivs av en slät och vridmomentkraftig parallell tvilling på 889 cc med en effekt på 105 hk och inrymd i en lätt stål trellisram och är det kompletta långdistansresepaketet. Offroad redo fjädring med långa resor tar dig över terrängen du vill korsa, medan bekväm ergonomi gör varje resa till ett äventyr - inte en rättegång. Utforska världen på ditt eget sätt med Norden 901."
Det är ju verkligen en fima som lägger ut en sån annons som man vill göra affär med ?
 
Det är ju verkligen en fima som lägger ut en sån annons som man vill göra affär med ?
De ligger utefter E20, strax söder om Örebro och har man åkt förbi en gång och sett hur det ser ut så vill man inte göra affär med dem heller! Riktigt sunkställe med båtar utspridda överallt.
 
De ligger utefter E20, strax söder om Örebro och har man åkt förbi en gång och sett hur det ser ut så vill man inte göra affär med dem heller! Riktigt sunkställe med båtar utspridda överallt.
De har ju lokaler även här i Örebro, men det känns som om deras fokus ligger på båtar och fiskeprylar. Lite synd då jag gärna sett en vettig firma som har Qvarna och KTM i sortimentet i närheten
 
Det är ju verkligen en fima som lägger ut en sån annons som man vill göra affär med ?
De ligger utefter E20, strax söder om Örebro och har man åkt förbi en gång och sett hur det ser ut så vill man inte göra affär med dem heller! Riktigt sunkställe med båtar utspridda överallt.
Undra på att det är svårt att få en mc-försäljningsverksamhet att fungera.
Det är klart att det är kunden det är fel på.
 
Det börjar röra på sig lite på Blocket, säsongen verkar rulla igång så smått. Det går inte att se några tendenser över prisbilden ännu, återstår att se om det bli "pandemi-priser" eller "inflationspriser" i år.
 
Det börjar röra på sig lite på Blocket, säsongen verkar rulla igång så smått. Det går inte att se några tendenser över prisbilden ännu, återstår att se om det bli "pandemi-priser" eller "inflationspriser" i år.
Har gjort samma notering. Från vinterns torftiga en och en halv sida privatannonser/dygn till att explodera till tre sidor när första vårsolen och fem plus visar sig.
 
Navmotorn i bakhjulet liknar en trumbroms och batteripaketet under tanken kan likna en bumsemotor utan de groteska fotpinnarna. Det jag ser som den största förbättringspotenialen är det fula instrumentet (Aliexpress budget).

Sen är ju effektsiffrorna för klena.....
Men den är ju snyggare än linjaldesignade Cake´n!

View attachment 480937View attachment 480938View attachment 480939
Men Cake ser jag på gatan varje vecka. Minst två MC-bud som kör i Göteborg.
 
Jag såg en som sålde en nyrenoverad bilmotor och listade alla dyra grejor som var i, kolvar, stakar, större ventiler osv... "Men tyvärr kuggade kankedjan över och nu startar den inte längre"

Det känns som att dom dyra kolvarna och stakarna kan vara en aning begagnade, och dom stora ventilerna är numera integrerade i kolvarna...
 
Det är ju en vass tävlingsmaskin så nästa ägare borde ha koll på sånt även om nuvarande tror att det är en pendlarhoj.
... Ja, men 35-40 brukar man få en körbar för.

Och jag hade hellre köpt den med motorknack innan någon tomte plockade isär den.
 
... Ja, men 35-40 brukar man få en körbar för.

Och jag hade hellre köpt den med motorknack innan någon tomte plockade isär den.
Brukar man? Funderade på en sån för ett tag sedan. Nästan aldrig till salu och dyrare än en eftertraktad sr250
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top