Naturligtvis, det är bara en appfråga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
För att? De är ju likadana

Sjukt bra grej den svarta saken således?Meh.. du ser väl att det är text och ett svart tryck på den svarta kartongen i form av en mobil?
Men eftersom du ska krångla, då:
Motorn
![]()
Batteri
5000 mAh testat av externt laboratorium enligt IEC 61960 med nominell kapacitet på 4855 mAh
Kameror
Ex. fiffig funktion, genom att klicka konstellationsikonen i Expert RAW går det att ta nattfotografi med 10 minuters exponering och AI-segmentering som får fram klarhet hos ex. månen. Kändes viktigt.
Går även att ringa rikssamtal med den o sånt.
Nu förstår du väl?
Jag bytte till rugged för en drös år sedan. Ska man ändå hålla på och fåna med fodral för att de inte ska vara ömtåliga snöflingor kan man lika gärna köpa en telefon som är byggd för att hålla.Jag bytte telefon 2014 och 2017 och hade jag inte rivit ner telefonen från 2014 i golvet så att skärmen sprack hade jag med största sannorlikhet använt den än....
Den klarar fortfarande allt jag kräver av en telefon, och den hade fantastisk batteritid.
Den jag köpte 2017 verkar ha tappat batteri, eller blivit törstigare av någon uppdatering.
Nästa telefon blir antingen det billigaste, eller en "rugged"
Tidigare har dom tåliga telefonerna alltid haft gammal/dålig hårdvara och slöa skärmar, men nu är även dom bra nog
Har inte jättemycket att jämföra med, men det blir vasst och den är ruggigt bra på att hålla vinkeln perfekt. Så med lite övning går det fort som fan att skärpa upp knivarna. Både köksknivar och andra... Tung och stabil så det går smidigt att dra kniven utan att behöva hålla i slipen hårt.Kanon!
Ja, jag har sett att den fått bra kritik så väldigt intresserad.![]()

Har provat det klassiska tomattestet. En kniv som känns hyfsat vass provar jag att skära ringar med utan att ta i eller såga i början. Händer inget. Slipar med 6-7 drag i slipen och torkar av metallfliset och skär sedan direkt genom tomaten. Som rakblad...Har inte jättemycket att jämföra med, men det blir vasst och den är ruggigt bra på att hålla vinkeln perfekt. Så med lite övning går det fort som fan att skärpa upp knivarna. Både köksknivar och andra... Tung och stabil så det går smidigt att dra kniven utan att behöva hålla i slipen hårt.
View attachment 480906
Lite nyfiken på hur det går till.Kunde du inte bara satt ditt ett extra nitlås och kapa på rätt ställe?
Nitlås är ju dödssäkert!![]()
Den där kniven till höger på fotot, är det en Fairbarn fighting knife ?Har inte jättemycket att jämföra med, men det blir vasst och den är ruggigt bra på att hålla vinkeln perfekt. Så med lite övning går det fort som fan att skärpa upp knivarna. Både köksknivar och andra... Tung och stabil så det går smidigt att dra kniven utan att behöva hålla i slipen hårt.
View attachment 480906
Japp. Fairbairn-Sykes. Nyproduktion med bra kvalitet på stålet.Den där kniven till höger på fotot, är det en Fairbarn fighting knife ?
Nu redde vi ut det med kedjan tidigare. Jag trodde att han kapat en ny kedja för kort. Det var den gamla han kapade.Lite nyfiken på hur det går till.
Exempel har en kedja med 99 länkar plus nitlåset dvs totalt 100 länkar.
Behöver en kedja på 102 länkar !
Hur gör man för att förlänga kedjan genom att kapa och sätta dit extra nitlås ?
Eftersom till varje nitlås behövs också en smal länk.
Svarar själv... tar från den avkapade biten en smal länk.
Och sätter där nitlåset ska sitta två nitlås på var sin sida om en smallänk...
Dom där lättar plånkanHelt jävla onödigt skrot men ändå så nödvändigt. O jag har råd.
View attachment 481200
En påse titan skruv?
Dom där lättar plånkan![]()
Lite grann.Och hojen!
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!