Kommer inte in i min bil! (LÖSNING INKOM)

Väldigt fiffiga förslag! Härligt! Tack!

Men borde inte min metod för att öppna förardörren fungera? Skulle vilja veta varför den inte gör det. Beror på frånvaro av ström?
Kan vara så enkelt att BMWs dörröppningsmekanism runt de årgångarna är fullkomligt värdelös. Har själv en X5 där själva plåten som handtaget fäster i gått sönder flera gånger vilket får till följd att dörren inte går att öppna. Har lagat felet två gånger och det är redan på väg att ge sig igen, om man bara drar normalt i handtaget så öppnas inte dörren men om man rycker till med lite kraft så funkar det. Du kanske kommer åt rätt bit med kroken, men om du inte lyckas lägga rätt kraft bakom öppningsrörelsen så förblir dörren stängd. Fullkomligt värdelös konstruktion...

Vet inte om du har samma funktion i din bil, men på min så öppnas rutor och taklucka om man håller in upplåsningsknappen på fjärren en stund. Förutsätter såklart att man har ström i kärran så det hade inte hjälpt dig få rätt på ditt ursprungliga problem, men kan vara värt att lägga på minnet så du slipper klättra in genom passagerardörren när/om förardörrmekanismen väl går helt åt helvete.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back