Jag brukar ha med kompressor och lagningssats på längre resor men inte när jag pendlar
För ska man ha med sig allt man eventuellt kan tänkas behöva blir det att åka på den mest populära motorcykeltypen här på SportHoj. Med fyllda korvlådor!
Nu har Kjelle slut på pluggar och dessa kan bara köpas av grossist så jag kunde inte köpa några på vägen. Dessutom går det inte alltid att plugga så han har blivit lite restriktiv med det. En kund blev aggressiv när en lagning inte lyckades och därmed krävde ett nytt däck när Kjelle "förstört" dennes däck.
Har man kört länge så har man också fått punktering. Jag har fått punktering både fram och bak och både slanglöst och med slang. Slanglöst bak går att köra med medans med slang är det stor risk för vurpa om man inte är hyfsat duktig förare. Med slang kan man byta slang längs vägen och köra vidare. Med en medhavd kompressor klarar man pyspunka utan att behöva besöka en mack. I UK kostar det 50p att fylla på luft dessutom. Vanligtvis finns det tryck i däcket när man fyller på. Med punka finns det således en tryckvakt som måste förbikopplas.
Kör man längre än Tammer får man också punka i andra länder. Onödigt vetande är att korvarna heter kamelipaska på finska.
View attachment 476279.