Sporthojsfest 28 jan 2023

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Efter ett par pandemiår är det dags för årets fest!

28 januari 2023

Du behöver inte köra sporthoj för att komma på festen!

I år kommer det bli en lite annorlunda bokning!
Fyll i nedan formulär med hur många ni är i ditt sällskap, det blir din/er restaurangbokning!
2 rätters middag kostar 299 kr per person och betalas på plats.

OBS om du får förhinder så behöver du avboka genom att kontakta Pippi på pippi131313@gmail.com senast 21 januari.

Formulär: https://forms.gle/sTLHcAB45UnP5Veu7

Vi kommer ha tillgång till några boulebanor samt guider om man vill prova på det, först till kvart på plats!
Dryck finns i baren och vi jobbar på att få till lite fler happenings under kvällen och återkommer med det närmare!

MENY
299 kr pp
Förrätt: CREME NINON
Grön ärtsoppa toppad med cremant och syrad grädde
Varmrätt: POULET:
Långbakad kycklingstek, rostad vitlökssky, glaserad rotfrukt och pommes Anna
VEGETARISKT:
Trädgårdssallad, sotad kronärtskocka, pärlcouscous, fårost, rouille och krutonger

Adress: Boulebar Haga, Annerovägen, Solna
T-bana och Pendel till Odenplan sedan är det ca 10-12 min promenad
Alternativt att ta buss från Odenplan till Haga södra, kolla på www.sl.se

Varmt välkommen! Ser fram emot att kicka igång säsongen med er!
 
Last edited:

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Efter ett par pandemiår är det dags för årets fest! Du behöver inte köra sporthoj för att komma på festen!

I år kommer det bli en lite annorlunda bokning!
Fyll i nedan formulär med hur många ni är i ditt sällskap, det blir din/er restaurangbokning!
2 rätters middag kostar 299 kr per person och betalas på plats.

OBS om du får förhinder så behöver du avboka genom att kontakta Pippi på pippi131313@gmail.com senast 21 januari.

Formulär: https://forms.gle/sTLHcAB45UnP5Veu7

Vi kommer ha tillgång till några boulebanor samt guider om man vill prova på det, först till kvart på plats!
Dryck finns i baren och vi jobbar på att få till lite fler happenings under kvällen och återkommer med det närmare!

MENY
299 kr pp
Förrätt: CREME NINON
Grön ärtsoppa toppad med cremant och syrad grädde
Varmrätt: POULET:
Långbakad kycklingstek, rostad vitlökssky, glaserad rotfrukt och pommes Anna
VEGETARISKT:
Trädgårdssallad, sotad kronärtskocka, pärlcouscous, fårost, rouille och krutonger

Adress: Boulebar Haga, Annerovägen, Solna
T-bana och Pendel till Odenplan sedan är det ca 10-12 min promenad
Alternativt att ta buss från Odenplan till Haga södra, kolla på www.sl.se

Varmt välkommen! Ser fram emot att kicka igång säsongen med er!
- Ey vad långt ifrån civilisationen det där händer...när då?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ett rungande hurra och spontana applåder, Pippi! ??

Inser nu att det var typ hösten -15 jag var på sporthojsfest senast. På Fleminggatan. Det var senast jag var på lokal och drack öl också. Måste ta mig ut mer och träffa folk... ?
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Ett rungande hurra och spontana applåder, Pippi! ??

Inser nu att det var typ hösten -15 jag var på sporthojsfest senast. På Fleminggatan. Det var senast jag var på lokal och drack öl också. Måste ta mig ut mer och träffa folk... ?
Jag vet om ursäkt! Borde ju göra festerna varje år oavsett pandemi, krig = leveransproblem = ingen mc-mässa

men 28 Jan så kör vi!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag vet om ursäkt! Borde ju göra festerna varje år oavsett pandemi, krig = leveransproblem = ingen mc-mässa

men 28 Jan så kör vi!
Vill hävda att det på inga sätt är ditt fel. Det har ju faktiskt varit så att du inbjudit till kalas som detta efter 2015. ?
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Vill hävda att det på inga sätt är ditt fel. Det har ju faktiskt varit så att du inbjudit till kalas som detta efter 2015. ?
Ja men nu kör vi varje år tycker jag! Dela gärna och sprid till dem där som numera kör båt ? Så får vi en riktigt rolig fest!
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Om man bara vill dricka öl???
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
- Ja vad hade du annars tänkt göra på en SH-fest?
Berättigad fråga! Men frågan kanske skall specificeras till;
Om man vill komma till festen och bara dricka öl, men inte äta mat,
hur gör man då?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Berättigad fråga! Men frågan kanske skall specificeras till;
Om man vill komma till festen och bara dricka öl, men inte äta mat,
hur gör man då?
Men var inte du allergisk mot humle? :tungan

Du behöver inte köra sporthoj för att komma på festen!
....
Varmt välkommen! Ser fram emot att kicka igång säsongen med er!
Tur att jag inte behöver köra SportHoj då jag kommer att dricka flera pint ofiltrerad, opastöriserad och välhumlad ale serverad från handpump tidigare på dagen.

Men då jag redan är lite dopad klarar jag mig således utan mer öl. Och då jag nog dessutom även måste äta tidigare, inte är någon festprisse och inte känner någon som kommer är detta nog inget för mig... :rodnar

Om fem månader däremot kan jag skippa ölen och komma på SportHoj. Känner jag ingen kan jag då alltid kolla andra motorcyklar.

Men om den trevlige Hr Lofterud kommer förbi bara för att dricka öl kan man komma förbi och bara dricka te?
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Men var inte du allergisk mot humle? :tungan


Tur att jag inte behöver köra SportHoj då jag kommer att dricka flera pint ofiltrerad, opastöriserad och välhumlad ale serverad från handpump tidigare på dagen.

Men då jag redan är lite dopad klarar jag mig således utan mer öl. Och då jag nog dessutom även måste äta tidigare, inte är någon festprisse och inte känner någon som kommer är detta nog inget för mig... :rodnar

Om fem månader däremot kan jag skippa ölen och komma på SportHoj. Känner jag ingen kan jag då alltid kolla andra motorcyklar.

Men om den trevlige Hr Lofterud kommer förbi bara för att dricka öl kan man komma förbi och bara dricka te?
Glutenintolerant, men lageröl funkar! Har dock märkt att jag blir lite duven i huvudet dagen efter om jag dricker 5-10 öl…
Ditt ofärdigt bryggda öl kan du ha för dig själv. Inte bestämt mig för om jag skall gå, då jag inte fått svar från pippi än, ang frågan om man är välkommen om man bara dricker öl.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Men var inte du allergisk mot humle? :tungan


Tur att jag inte behöver köra SportHoj då jag kommer att dricka flera pint ofiltrerad, opastöriserad och välhumlad ale serverad från handpump tidigare på dagen.

Men då jag redan är lite dopad klarar jag mig således utan mer öl. Och då jag nog dessutom även måste äta tidigare, inte är någon festprisse och inte känner någon som kommer är detta nog inget för mig... :rodnar

Om fem månader däremot kan jag skippa ölen och komma på SportHoj. Känner jag ingen kan jag då alltid kolla andra motorcyklar.

Men om den trevlige Hr Lofterud kommer förbi bara för att dricka öl kan man komma förbi och bara dricka te?
Du är varmt välkommen! Baren löser det mesta! Kan inte garantera ett gott te, men te borde dem kunna lösa!

Välkommen!
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Glutenintolerant, men lageröl funkar! Har dock märkt att jag blir lite duven i huvudet dagen efter om jag dricker 5-10 öl…
Ditt ofärdigt bryggda öl kan du ha för dig själv. Inte bestämt mig för om jag skall gå, då jag inte fått svar från pippi än, ang frågan om man är välkommen om man bara dricker öl.
Självklart är man välkommen för en bira utan käk! Uppskattar om ni anmäler er iaf i formuläret, där finns det en ruta att klicka i "nej tack" till mat :)

Kul! Vi ses
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Glutenintolerant, men lageröl funkar! Har dock märkt att jag blir lite duven i huvudet dagen efter om jag dricker 5-10 öl…
Ditt ofärdigt bryggda öl kan du ha för dig själv. Inte bestämt mig för om jag skall gå, då jag inte fått svar från pippi än, ang frågan om man är välkommen om man bara dricker öl.
Om Hr Lofterud inte hade haft så förutfattad mening om hembryggt öl hade du kunnat få en smaklös, men hembrygd, rislager. Inte bryggd av mig, för det intresset saknar jag, men jag var inte ensam bryggare...
Du är varmt välkommen! Baren löser det mesta! Kan inte garantera ett gott te, men te borde dem kunna lösa!

Välkommen!
Man kan se problem eller så ser man en lösning! ;)
Jag alltid tepåsar i ryggan. Just nu är det Yorkshire Gold...
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Om Hr Lofterud inte hade haft så förutfattad mening om hembryggt öl hade du kunnat få en smaklös, men hembrygd, rislager. Inte bryggd av mig, för det intresset saknar jag, men jag var inte ensam bryggare...

Man kan se problem eller så ser man en lösning! ;)
Jag alltid tepåsar i ryggan. Just nu är det Yorkshire Gold...
Fantatiskt!

Kul! Då ses vi på festen! Ta gärna med vänner och sprid att det är fest :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Kul med fest, får se om jag kan lyckas dyka upp. Då jag inte bor i smeten av 08 så kan jag nog inte dricka öl men säga hej är väl inte fel :)
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Tror det skiter sig oavsett om man kan dricka vanlig öl utan mat, thé eller whatever. Hade tydligen andra åtaganden. Men det kan också skita sig har jag erfarit under livet!
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Tyvärr för långt bort för min del, annars är initiativet i sig sketfränt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top