n_andersson
Sporthojsnörd
Ironside då är nog fan biltemas grejer bättre.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du får gärna lämna en resension (eller hur det stavas) min batteri Philips börjar komma till åren.Ett jymdskepp, eller något sånt.
Dyrt att hålla hundhåren från julköttbullarna.
Vi tjöpte en Bosch skaftis med externt bytbart batteri (gröna hemmaserien) och efter fyra år var det dags att byta batteri. Funkar som ny igen.Du får gärna lämna en resension (eller hur det stavas) min batteri Philips börjar komma till åren.
Dessa har utbytbart batteri.Vi tjöpte en Bosch skaftis med externt bytbart batteri (gröna hemmaserien) och efter fyra år var det dags att byta batteri. Funkar som ny igen.
Så se till att det är enkelt att byta batteri i skaftsugarn!![]()
![]()
Hustrun kunde inte behärska sig utan satte ihop dammsugaren och provade hemma.Du får gärna lämna en resension (eller hur det stavas) min batteri Philips börjar komma till åren.
Golvmunstycket för mattor provades på hallmattan som är en halvlånghårig sak från Ikea.
Den dammsög jag noga med vanliga dammsugaren dagen innan men V12an fyllde behållaren med hundhår o annat på de 3 minuterna som batteriet hade kvar att ge, där gick den på auto-läget.

Det finns fläktar som drivs av varmluften i källan (beroende på hur det ser ut hos dig).Har haft lite funderingar på bättre varmluftströmmning i huset då jag eldar i kaminen. All värme stiger och i nock där kaminen står samlas det en massa go varmluft som jag skulle önska fanns på andra ställen i huset.
Fläkt. Byggda för att flytta luft. Behövde inte vara speciellt kraftig då den är tänkt att kontinuerligt flytta luft när kaminen brinner. Kanske en batterdriven? Kanske laddbar?
Mina googlingar efter en dylik fläkt snubblade jag över denna. Eftersom jag har en det batterier till ryobiserien passade den utmärkt mina behov.
Kaminen brinner, luft flyttas.![]()
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Absolut, de är fiffiga. Dock kräver de att de står på en het yta av kaminen för att fungera.Det finns fläktar som drivs av varmluften i källan (beroende på hur det ser ut hos dig).
Googla: värmefläkt automatisk
Eller kolla in denna: https://www.kjell.com/se/produkter/...ENxUf-h6y819B7lOFiYaAnb6EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Takfläkt, långsamtgående med långa blad, reverserad så den trycker är oöverträffat. Det har inte jag. Min ser ut som en propeller på nåt plan i en tecknad barnfilm och snurrar hysteriskt, men nytta gör den.Har haft lite funderingar på bättre varmluftströmmning i huset då jag eldar i kaminen. All värme stiger och i nock där kaminen står samlas det en massa go varmluft som jag skulle önska fanns på andra ställen i huset.
Fläkt. Byggda för att flytta luft. Behövde inte vara speciellt kraftig då den är tänkt att kontinuerligt flytta luft när kaminen brinner. Kanske en batterdriven? Kanske laddbar?
Mina googlingar efter en dylik fläkt snubblade jag över denna. Eftersom jag har en det batterier till ryobiserien passade den utmärkt mina behov.
Kaminen brinner, luft flyttas.![]()
Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Gjorde exakt samma hos särbon o hade samma funderingar. O det funkar utmärkt konstigt nog?Jag installerade en värmeflyttare åt några släktingar för några år sedan, en liten kanalfläkt ovanför dörren till vardagsrummet som blåser in i nästa rum.
Jag var skeptisk, den flyttade inte mycket luft, man hörde inte ens att den var igång, men enligt dom som bor där är det skillnad som natt och dag på värmen i resten av huset sedan dom fick cirkulation mellan rummen.
Hur många kwh?Blev en UPS som jag ska koppla in på husets cirkulationspump, Shuntventil och Pumpar mellan vedpanna och Acctankar.
Nu kommer jag klara mig en lång tid vid strömavbrott och ändå ha varmt i huset.
View attachment 479398
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!