Den här kanske inte riktigt kvalar in i tråden då jag inte köpt den utan fått den, men iallafall. Och jag vet, jag ska inte ha fler projekt...

Men idag har jag likaväl varit iväg och hämtat hem denna:

Och till er som just nu gapskrattar, tar sig för pannan eller rentav dunkar huvudet frenetiskt i tangentbordet så kan jag säga som så att det finns faktiskt viss reson i dårskapen. Jo, faktiskt, jag lovar, snälla tro mig
- Föregående ägaren behövde bli av med den då den inte är körbar och gården den stod parkerad på ska säljas inom kort, och med anledning av detta så skänkte han bort den gratis mot att man själv löser bortforslingen. Jag har fri tillgång till lastbil med god kapacitet att lösa det bestyret, så den har inte kostat mig mer än tiden och dieseln det tog att köra och hämta den. Dessutom gör jag en god gärning som hjälper föregående ägaren att bli av med problemet.
- Vidare så har jag och tjejen faktiskt funderat på att skaffa en brandspruta eller rentav en brandbil ända sedan grannens lada brann ner till grunden härom året för att alla linjer hos larmcentralen var upptagna och ingen fick tag i brandkåren förrän ca 20 minuter in i förloppet varpå hela skiten var övertänd och oräddbar. En fin gammal korsvirkeslada, hundratals år gammal, gick åt skogen för att räddningstjänsten svek. Vi har dessutom en branddamm på gården, så att inte ha egen kapacitet att lösa en brand känns nästan korkat. Får jag denna att funka så har vi löst det orosmomentet.
- Slutligen är tjejens fyraårige grabb fullkomligt frälst på brandbilar och kommer bli alldeles salig då han får se denna, så även om detta skulle sluta med att jag aldrig får liv i den utan den blir stående och ruttnar bort så kommer han kunna ha glädje av den som lekstuga. lite sirener och blåljus som grabben kan leka med kan man ju alltid försöka få fart i, så fyller den ett gott syfte. Men planen är såklart att försöka få igång den och ha i beredskap för den händelse att gården tar fyr. Den är faktiskt inte så dålig som den ser ut, Den kördes för ca tre år sen och även om den inte startar nu så rullar den, har fungerande bromsar och däck som håller luft. Så något hopplöst projekt är det absolut inte, den värsta rötan sitter i träet.
Det är iallafall argumenten jag använder för att rättfärdiga detta "köp" för egen del...