Dagens bild

Nånstans i Trollbäcken stannade jag till på denna p-plats när jag såg denna häftiga gröna husbil. En yngre snubbe hade importerat den från Amerika för att tura ner till Italien i den. Jag sa att det var den skönaste grönaste husbil jag sett. Sen att snubben hade en hiskeligt ful katt där inne är en annan femma, den var så ful i fejan att jag bara inte kunde förmå mig att fota den, tyckte så synd om den. Jag var dock tvungen att fråga "Är det en katt det där ..?" - och det var det.

View attachment 478610
Var det inte en beige sån där husbil som Walter White och Jessie Pinkman hade när de kokade?

Riktigt frän, den där.

Som sagt en helt otrolig dag idag. Sensommar känsla, 15 grader!

View attachment 478469
Mmmm. Och mätarn går till 240 på den där. :)
Parallelltwinar är snabba, det är sen gammalt.

3B7CEA4B-640D-484D-93D2-62CCEAF4C37E.jpeg
Original moraklockor.

92BB3CD3-A008-4B53-9CEA-49C953D59510.jpeg
Hastighetsmätare från en z400 och varvräknaren från min z750-4. Nä jag varvar inte till rödmarkeringen. Sällan över 4500.

Nånstans i Trollbäcken stannade jag till på denna p-plats när jag såg denna häftiga gröna husbil. En yngre snubbe hade importerat den från Amerika för att tura ner till Italien i den. Jag sa att det var den skönaste grönaste husbil jag sett. Sen att snubben hade en hiskeligt ful katt där inne är en annan femma, den var så ful i fejan att jag bara inte kunde förmå mig att fota den, tyckte så synd om den. Jag var dock tvungen att fråga "Är det en katt det där ..?" - och det var det.

View attachment 478610

Dom där är små mästerverk, som var först med en massa saker som senare blev branschstandard.

Bara det att dom ritades, formgavs och byggdes helt in-house General Motors är anmärkningsvärt. Byggdes på lina precis som en normal bil.

Dessutom: drivlinan är standardkomponenter från den vanliga produktionen.
Man använde 455 och TH 425 från Oldsmobile Tornado - som ju var framhjulsdriven, och fick på så vis ett chassi att bygga rekordlågt på.

220px-GMC_Motorhome_Chassis.jpg

Så smart att man knappt kan fatta att det är amerikanskt.

Tänkte ni ville veta.

Snart är det slut. Om inte redan. Solen går ner över den livsstil jag haft något kortare än ett halvår nu, och det är dags att ställa undan hojarna. En hård tid väntar, en tid av kyla, mörker och knastrig is under sulorna, antingen det eller blött salt slask.

Och jag har fortfarande inte lärt mig åka på bakhjulet.

IMG_7803b.jpg

Snart är det slut. Om inte redan. Solen går ner över den livsstil jag haft något kortare än ett halvår nu, och det är dags att ställa undan hojarna. En hård tid väntar, en tid av kyla, mörker och knastrig is under sulorna, antingen det eller blött salt slask.

View attachment 478711
Riktigt fin bild. :)

View attachment 478711

Fin bild ? men både klx:en och din Ktm kan väl förses med dubbdäck?
Jag har märkt att vintern blir lättare att uthärda då.

IMG_20221120_204117.jpg

Jag tror att säsongen för snöskoter är längre än hojsäsongen i vårt avlånga land. Nån som vet vilken snöskoter man ska skaffa om man är ute efter samma charm och utstrålning som en Yamaha SR250?

Yamaha BR250 borde väl vara nåt motsvarande fast den känns lite modern, annars är väl Ski Doo Elan, Aktiv 290, Ockelbo 300 bra alternativ.

både klx:en och din Ktm kan väl förses med dubbdäck?
Dubbar vore ju kul. Men här omkring Stockholm sprutas det salt på vägarna, och jag vill inte ha det på mina älsklingar, dom rostar då. Och när det är minusgrader vill jag inte stå ute och spola vatten på hojen, det blir kallt både om fingrarna och på hojen som ska in i vardagsrummet varje kväll (jag bor i lägenhet ?). Den är en av mina roligaste leksaker dessa dagar men dessvärre endast ett exklusivt sommarnöje.

IMG_7875.JPG

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back