The times they are a-changing.

notrightrider

Freie fahrt für freie Bürger
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
6D3F21C4-5C93-4B0D-9CDC-2F71D898F9EB.png

Tråden jag plockade upp för att få rätt fond till Myndighetens platsannons har 18 år på nacken.

Tråden har så att säga blivit myndig.

Den som var myndig när tråden postades har blivit medelålders under tiden.

Medelålders kan titulera sig pensionär.

Ja, det finns vettiga röster i tråden jag speglar mot, och ja - tiden hade gott om andra trådar med bra mycket mer hat gentemot polise, beroende på diverse mer eller mindre lokala intermezzon.

Men ändå.

Tiderna förändras.

Länk behövs:

Håller med om att tiderna har förändrats, men vissa saker består;
1664300734402.png

Jag har inte sett en annons på internet på år, men det är alltså så jobb utannonseras nuförtiden?

Jag hade undantag för SH och släppte igenom annonser här tills det blev alldelens för mycket och för irriterande annonser, I samma veva ominstallerade jag webbläsaren och det blev aldrig av att ge någon undantag från annonsblockeraren....

Ibland tvingas jag använda datorer utan annonsblockering och upplevelsen är tragisk.
Att se på YouTube utan annonsblockering är ju omöjligt

Nja, nu var ju igenklijen tråden mest tänkt som en reflektion över hur SH och dess medlemmar utvecklats över tid.
En jobbannons från polismyndigheten på Sporthoj A.D. 2004 hade knappast gått obemärkt förbi...

Men, vi kan väl diskutera det aktuella jobbet också;

Några av de MC-meckar jag träffat har varit tämligen desillusionerade typer.
Dom har hatat sina kunder, och inte sällan även sina kundmottagare - som ju försökt förmedla kundernas önskemål.

Jag tror nog att det kan finnas en handfull MC-meckar som skulle gilla att ta hissen ner till ett fönsterlöst plan -4 och skippa kontakten med jävla kunder som varken vet vad dom ber om eller känner igen bra service när dom får den.

En handskriven lapp kring vad som behöver göras och sedan 8 - 10 timmars lugn och ro.

Inte fel i vissa lägen.

Nja, nu var ju igenklijen tråden mest tänkt som en reflektion över hur SH och dess medlemmar utvecklats över tid.
En jobbannons från polismyndigheten på Sporthoj A.D. 2004 hade knappast gått obemärkt förbi...

Men, vi kan väl diskutera det aktuella jobbet också;

Några av de MC-meckar jag träffat har varit tämligen desillusionerade typer.
Dom har hatat sina kunder, och inte sällan även sina kundmottagare - som ju försökt förmedla kundernas önskemål.

Jag tror nog att det kan finnas en handfull MC-meckar som skulle gilla att ta hissen ner till ett fönsterlöst plan -4 och skippa kontakten med jävla kunder som varken vet vad dom ber om eller känner igen bra service när dom får den.

En handskriven lapp kring vad som behöver göras och sedan 8 - 10 timmars lugn och ro.

Inte fel i vissa lägen.

Dessutom är det ju bara enkla fel som åtgärdas i polisgaraget, allt mer avancerat överlåts till märkesverkstad.
(så var det när jag sökte som polisgaragemek på 80talet IAF)

Och ja, jag har haft jobb med mycket kundkontakt och det funkar så länge man inte låter en dålig kund på morgonen förstöra humöret för resten av dagen.

Men andelen dåliga kunder får inte bli för stor, och jag kan tänka mig att en MC mek under brinnande högsäsong får träffa på en stor andel kunder som anser att just dom är den viktigaste kunden för den verkstaden, och att just deras motorcykel borde lagas först.

Jag hade bra kunder, men jag upplevde ändå att jobbet tömde mitt "sociala batteri" så att jag på fritiden inte orkade vara lika social som jag brukade.

Jag har haft jobb där man bokstavligen lämnade hjärnan vid stämpelklockan och gick på autopilot 8 timmar om dagen och inte behövde prata med någon om man inte ville, och då tyckte man kanske att det var tråkigt, men det har fördelen att då orkar man umgås med folk man VILL umgås med på fritiden.

Båda delarna har sina fördelar.

En jävvla tur det finns Poliser.
Kunde vara av lite grövre kaliber o med större befogenheter bara.

En jävvla tur det finns Poliser.
Kunde vara av lite grövre kaliber o med större befogenheter bara.
Du har helt rätt, men det finns - och har alltid funnits - bra och dåliga poliser. Nu verkar det bli fler o fler dåliga.......

Du har helt rätt, men det finns - och har alltid funnits - bra och dåliga poliser. Nu verkar det bli fler o fler dåliga.......
Du menar dom som kallar misstänkta brottslingar för "Horungar" och inte kan få upp huven på polisbilen, och när dom äntligen får upp den tankar dom bensin i spolarvätskebehållaren?

Fb9-UrWXEAMqpYG

Tog den här broschyren på en jobbfestival nyligen. Men undrar ifall man vågar söka. Kommande kollegor verkar ju farligare än de man ska "dra i örat"...

20220928_105623.jpg20220928_105648.jpg

Sänker man kraven ytterligare för Polisutbildningen, har man snart införlivat hela myndigheten med gängen. Tydlig infiltration på gång sedan länge.

En del gamla profiler där ja, fast jag saknade von Vettet. Anledningen till att forumet "utvecklats" och att inte alla trådar är en upprepning av något som skrivits tusen gånger tidigare är väl att återväxten är kass skulle jag tro.

Det var väl därför moppeforat doldes från förstasidan, att alla fjunisar körde "dra snutten" och "min moppedrar en hunratjufemma i axet" med tre veckors mellanrum?

Jag saknar det. Som fan. Men det mesta är nog sorg för att åren gått och jag själv stått still eller nåt.

En del gamla profiler där ja, fast jag saknade von Vettet. Anledningen till att forumet "utvecklats" och att inte alla trådar är en upprepning av något som skrivits tusen gånger tidigare är väl att återväxten är kass skulle jag tro.

Det var väl därför moppeforat doldes från förstasidan, att alla fjunisar körde "dra snutten" och "min moppedrar en hunratjufemma i axet" med tre veckors mellanrum?

Jag saknar det. Som fan. Men det mesta är nog sorg för att åren gått och jag själv stått still eller nåt.
Saknar också gamla SportHoj... Upprepningarna kunde vara väldans kul men när det blev för mycket så lät jag bara bli att läsa.
Nu har vi några medlemmar som inte gillar upprepning och dessa kommer väl från den klena återväxten gissar jag.
Några kan inte låta bli att läsa det de inte gillar utan måste stoppa det de inte gillar...:huvet
Men det finns fortfarande några trevliga människor här på SportHoj... :tummenupp

Du menar dom som kallar misstänkta brottslingar för "Horungar" och inte kan få upp huven på polisbilen, och när dom äntligen får upp den tankar dom bensin i spolarvätskebehållaren?

Fb9-UrWXEAMqpYG
Att kalla misstänkta i stundens hetta för "horungar" är ju bara anpassning till klimatet - det är nog inte de misstänkta som blir mest kränkta...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show