Dagens Blocket! (mc-relaterat)

special-important.gif
 
Alltså! 50 papp är inte mycket pengar. Om man ens funderar på att köpa så är man redan där.
Precis som folk som bara ska åka och titta på kompisens kattungar / hundvalpar, "men vi ska inte ha någon"
Bjud ett höstpris och se vad som händer :cool:
Ja, ja. Vi lever i olika världar. Med 22000kr i månadslön och många räkningar tar det 2-3 år att spara ihop 50 papp. Förutsatt att man inte unnar sig något annat under tiden förstås.
 
Ja, ja. Vi lever i olika världar. Med 22000kr i månadslön och många räkningar tar det 2-3 år att spara ihop 50 papp. Förutsatt att man inte unnar sig något annat under tiden förstås.
Då får du se över dina kostnader. I början av mitt yrkesliv tjänade jag 16k brutto och lyckades ändå spara undan 60k på ett år. Det var rätt jävla snålt men det går.
 
Då får du se över dina kostnader. I början av mitt yrkesliv tjänade jag 16k brutto och lyckades ändå spara undan 60k på ett år. Det var rätt jävla snålt men det går.
Beroende på när du tjänade det så kan det vara rätt stor skillnad på din lön och hans i köpkraft.
 
Beroende på när du tjänade det så kan det vara rätt stor skillnad på din lön och hans i köpkraft.
Självklart. Det här var typ 15 år sedan. Skulle tro att 22k idag och 16k då är ungefär samma vilket borde möjliggöra ännu mer sparande för Tammer.
 
Självklart. Det här var typ 15 år sedan. Skulle tro att 22k idag och 16k då är ungefär samma vilket borde möjliggöra ännu mer sparande för Tammer.
Du kanske hade varit rätt ute i våras. :näsblod

Jag kunde iofs också spara mer när jag hade en bruttolön runt 16k (10-12år sedan) än jag kan idag, när bruttolönen är lite mer. Life finds a way....
 
Ursäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit ;) ).
Kan någon förklara grejen med R1?
 
Ursäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit ;) ).
Kan någon förklara grejen med R1?
Sluta dumma dig, vi vet att det är du Tammer
 
Ursäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit ;) ).
Kan någon förklara grejen med R1?
Stora framsteg och generationsskiften är alltid intressanta. Hojar som definierar om vad som är snabbt blir eftertraktade. Har de sen en design som ser bra ut gör ju inte saken sämre.

legendariska.jpg
 
Ursäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit ;) ).
Kan någon förklara grejen med R1?
För mig som tog mitt mc-kort - 99 så var R1an hojen som startade den "moderna" sporthojs eran. (2000-talet)
Alla dom andra japanska hojarna blev i samma sekund gamla.
Titta på bilderna som Wiseguy har postat ovan så ser man ganska tydligt.
Sen hakade dom andra märkena på och vi fick fantastiska hojar som Gsxr 1000, CBR929/954 och sedan zx10r. Lätta smidiga hojar med omkring 150 hk!
Men åter igen R1an var av dessa först! Därför är den speciell.
Sen tycker jag att den är jäkligt snygg
 
Last edited:
För mig som tog mitt mc-kort - 99 så var R1an hojen som startade den "moderna" sporthojs eran. (2000-talet)
Alla dom andra japanska hojarna blev i samma sekund gamla.
Titta på bilderna som Wiseguy har postat ovan så ser man ganska tydligt.
Sen hakade dom andra märkena på och vi fick fantastiska hojar som Gsxr 1000, CBR929/954 och sedan zx10r. Lätta smidiga hojar med omkring 150 hk!
Men åter igen R1an var av dessa först! Därför är den speciell.
Sen tycker jag att den är jäkligt snygg


GSX R 750 var ett jäkla quantum leap på sin tid.

Hela Wiseguys parad är en enda räcka med ikoner allihop.
 
Ursäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit ;) ).
Kan någon förklara grejen med R1?
Det är säkert en "kulthoj". Sånt är viktigt för somliga.
 
Nyheter
Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Back
Top