Ursäkta alla R1 fans. Jag är uppvuxen med Yamaha RD och YZ i kubik, sönerna har kört cross på Yamaha. Tycker Yamaha är förbannat bra! Men ärligt... en gammal R1:a ?? Väcker inga känslor för mig överhuvudtaget. En dussinhoj som är lite lagom sådär. Volvo 740 för mig. Vit eller Blå spelar ingen roll (Fast en blå 740 är nog ovanligare än en vit

).
Kan någon förklara grejen med R1?
Kan någon förklara hur man kan köpa en glidare/cromesläde? Samma fråga fast från en som gillar sporthojar. Naken hoj samma sak, dom finns för att folk vurpar så inihelvete och då är billigare att köpa o lösa in. Se skillnad på R1 o MT-10 samma chitt diffrent name.
En 80-tals r1 är väll prestanda mässigt uphetsande som min thunderace men snyggare.
Gsxr är en plastförsedd tjej moppe inte bra på något men ser frän ut.
929 en fantastisk maskin som är bättre än en del som kom senare från Honda.
Zx10 enda riktiga sporthoj en som sedan följts av lätta o kompromisslösa ättlingar i zx ledet.
Ducati 1098 hade motorn hållet på 1098/1198 är nog detta bland det yppersta, fantastisk form, smidig, lätt, ljudet, ljudet, ljudet tja superlativen tar slut.
Bmw 1000ss ????? visst fan det är en kompetent touring maskin maskerad som sporthoj.
Man gillar utseendet draget broms förmågan, möjligheten att slita ut tåjärnet på stövlarna och 100 kg mindre vikt än på en äventyrshoj eller crome apparat.
Tur vi gillar olika annars hade det i sann socialdemokratisk anda bara funnits en 350cc statligt godkänd maskin fartbegränsad till 80 km.
Brooklyn kan säkert berätta om när det var diskussion i statlig regi om cc o fart begränsning idéer.