Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Inte Blocket, men väl något för den som vill en gammal hoj som är ny :giggle:

View attachment 475998
Aha, ett bratster bobster projekt. Jag åker och handlar kapskivor och sånt. Har Biltema avgasbandage och sån därna fin dubbelykta?

Tycker "återvändaren" som kom runt -90(?) är snyggast med 18" ekrat både fram och bak. Tyvärr med ännu lägre effekt, om jag minns rätt.
Problemet är att de anpassades för tyska marknaden. Därav låg effekt.
Men, www.kedo.de har lösningen på problemet :cool:
Min 91:a puttrar man runt fint på utan att skrämma någon på landsbygden, skön omväxling från bankörning.

Last edited:
Problemet är att de anpassades för tyska marknaden. Därav låg effekt.
Men, www.kedo.de har lösningen på problemet :cool:
Min 91:a puttrar man runt fint på utan att skräma någon på landsbygden, skön omväxling från bankörning.
Morbror borrade upp sin till ca 530 ccm, högkompkolv och lite annat. Reggade om den som 400. Försäkringarna gick som bekant på kubik då, så det var ju gynnsamt...

Onsdag 20:25 inkom inte ett brattskramblerbobber-projekt utan en hoj som ska drivas med batteri, ja alltså när den är klar.
Den biten får köparen själv stå för.
Det är jobbigt med motgångar.

The magic word combo....
"Påbörjat bobber objekt, vissa delar lackade mattsvart. Fullt fungerande när den plockades ner. "

Undra varför den inte är fullt fungerande nu?
Är det bara för att batteriet är urplockat, eller har han ställt till något annat?

Den skulle ju helt klart stiga i värde om han stoppade i batteriet, startade upp den och skrev "fullt fungerande" i annonsen i stället.
Då skulle den ju vara värd det han begär kanske

Haha ?
Denna la jag upp här i tråden när den kom ut för 49 000:-
Det är en 1:a generationens Speed Triple som var gravt överprisad.
Den klättrade sakta nedåt i pris genom veckorna. 39', 29', 25', 19' men förblev osåld.
Nu gick den upp igen till 39 900 :- ?
Nu går den säkert iväg.... ?

Haha ?
Den klättrade sakta nedåt i pris genom veckorna. 39', 29', 25', 19' men förblev osåld.

Han kanske har ett sånt där lyckohjul i garaget han snurrar på för att bestämma veckopriset.

Vi hade en pub här som hade ett sånt hjul för priset på stor stark varje timme, myndigheterna tyckte inte om det.
Lite spännande var det ju när det började närma sig snurr och man satt med nästan tomt glas, skulle man tjäna på att köpa innan snurr, eller blev det billigare efter....

En kompis löste det, han beställde en före och en efter, så blev den ena billigare IAF

Haha ?

Sista Speed Tripplen som ser bra ut.
Inte förti papp bra, men för 19 skulle den ju varit intressant på riktigt.

Last edited:
Den där såg jag också, satt och drömde mig tillbaka till när man var 25 och åkte runt på en sån där. Hade den i många år och var så jäkla nöjd. Bankörningar, Lelleträffen, turer med flickvännen... Hm man kanske borde...
Alltså! 50 papp är inte mycket pengar. Om man ens funderar på att köpa så är man redan där.
Precis som folk som bara ska åka och titta på kompisens kattungar / hundvalpar, "men vi ska inte ha någon"
Bjud ett höstpris och se vad som händer :cool:

Nyheter
Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Back