Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tack för tipset, jag vet inte om det bara är småporer eller rentav värre. Kanske värt att prova någon sealer först och se om det funkar... Men hur är det med den rost som blir kvar under, är inte risken att den förvärras och äter upp hela tanken?Restom tanksealer har jag god erfarenhet av i ett par tankar. Men det lagar ju inte vad som helst.
Eller innehåller sealern någon slags rostomvandlare?Absolut värt att kolla upp, tack för tipset!Restom är 3 produkter, en rostlösare, en omvandlare av ev kvarvarande rost och så en tvåkomponent epoxisealer.
Man köper efter tankstorlek.

Jag skulle nog börja med din bank, den som utfärdat kortet...Absolut värt att kolla upp, tack för tipset!
...
Nu är jag däremot förbannad då jag precis insåg att bankomatjäveln där jag tog ut pengar för att köpa hojen igår har lurat mig på 2000 krFick bara ta ut en viss summa, så mitt sista uttagsförsök resulterade i "medges ej, ta ditt kort". Likförbannat är pengarna dragna från kontot, inte bara reserverade. Hur fan löser man detta, vem äger bankomaten och vem fan kontaktar man då??
Edit: Hittade telefonnummer till Bankomats kundtjänst men de hänvisade bara till min egen bank. Suck, ska man behöva krångla med detta också...
Spelar ingen roll, den är värd 2000 mer än vad du gav - annars hade du inte köpt den, eller?Absolut värt att kolla upp, tack för tipset!
...
Nu är jag däremot förbannad då jag precis insåg att bankomatjäveln där jag tog ut pengar för att köpa hojen igår har lurat mig på 2000 krFick bara ta ut en viss summa, så mitt sista uttagsförsök resulterade i "medges ej, ta ditt kort". Likförbannat är pengarna dragna från kontot, inte bara reserverade. Hur fan löser man detta, vem äger bankomaten och vem fan kontaktar man då??
Edit: Hittade telefonnummer till Bankomats kundtjänst men de hänvisade bara till min egen bank. Suck, ska man behöva krångla med detta också...
I fint skick absolut, men med tanke på skicket kan jag ha betalat ett litet överpris rentav... Det var ju några mindre behagliga överraskningar under ytan när man började syna den i sömmarna. ;en det gäller ju att slå till när dessa dyker upp till försäljning om man nu vill ha en för vanliga är de inte. Och sen visst, man kanske inte blir fattig på den summan men det är mina pengar och inget som bankomatfanskapen ska ha, det är mer principen. Låter man dem komma undan med det är det väl bara en tidsfråga innan det sätts i system att inte medge uttag men ändå dra pengarna och göra storkovan på att folk inte orkar bråka om småsummor...Spelar ingen roll, den är värd 2000 mer än vad du gav - annars hade du inte köpt den, eller?![]()
Framdäcket på Tenere'n tomt på luft när jag skulle hem från träning ikväll. (bra tryck på väg dit 2 timmar tidigare)
Hittar ingen skada i däcket ("nytt" 1200km touring däck).
Så ett dera så är det någon osynlig liten jävla skit punktering, eller också så är det någon som varit, "rolig".
![]()
Eller så har ventilen böjt sig vid hård bromsning. Fast det blir ju oftast vid lägre däckstryck. Då är det slangbyte.
Bara en pessimist kan bli glatt överraskad.![]()

Hur man än gör blir man blåst i slutändan.Jag försökte näthandla på Bahaus i går, allt såg ut att gå väl, jag knappade och identifierade mig och donade, men det kom aldrig någon orderbekräftelse, och varorna såg ut att ligga kvar i varukorgen.
I dag hade jag fortfarande inte fått någon orderbekräftelse, men varorna hade försvunnit ur varukorgen, så jag kontaktade Bahaus supportchat.
Nej, köpet hade avbrutits av okänd anledning, var god försök igen, samma resultat.
Jag tänkte att kortet jag ville betala med kanske krånglade, så jag provade ett annat kort.
Samma sak igen.
Jag kontaktade kuntjänst igen, dom hade ingen aning om vad felet var, och ingen tänkbar lösning på problemet.
Jag tackde för mig och sa "Då handlar jag av en annan webbshop"
Det gick igenom på första försöket, fick orderbekräftelse, och såg till min förvåning att det vlev billigare än på Bahaus som skulle vara billigast, det visade sig att frakten var svindyr på Bauhaus.
Det var förvisso bara en order på 15000, men dom pengarna gick inte till Bauhaus, och inga andra pengar i fortsättningen heller...
För att trösta mig lite skulle jag köpa mig en enkopps kaffebryggare, ni vet en sån som brygger rätt ner i en termosmugg.
NetOnNet hade en billig jävel, och under frakt stod det "Gratis frakt" så jag slog till.
När jag hade gått igenom hela betalningsförfarandet visade sig att "Gratis frakt" var till närmaste varuhus, nästa alternativ var "49:- till närmaste postombud" och då skiljde det bara en 50 lapp att få den hemkörd till dörren i morgon, så det alternativet blev det...
Det kostar mig en 50 lapp i soppa att åka och hämta paketet hursomhelst...
Så jag betalade 99:- i frakt på en vara för 199:- för att slippa köra två mil...
På en vara som jag tröstköpte
Vi har provat en jävla massa andra lösningar för att komma till rätta med den här skiten, företaget har varit här och sett över sin del av installationen och inte kunnat hitta några fel, vi har provat att begränsa anläggningens uteffekt för att se om det hjälper men den har fortsatt krångla. Och så visar det sig att det är den förbannade nätleverantören som inte gjort sitt jobb ordentligt. Man blir ju bara trött

Kanske jag som förklarade dåligt, jag menar alltså inte de vanliga porslinspropparna utan jag menar själva de fast installerade brytarsäkringarna eller vad de nu heter som sitter i samma elskåp som huvudsäkringen. De kan väl inte rimligtvis vara mitt ansvar, det måste väl till utbildad folk för att byta såna?Men nätleverantören ansvarar ju bara för servissäkringarna?
Alla andra säkringar tillhör ju fastighetsägaren.
Oavsett vad så tycker jag att det är illa skött vems felet än är, när vi började undersöka solceller så hade vi ju hit en projektledare som informerade om vad som skulle hända och vad vi behövde göra, gräva ner elrör och säkra upp huvudsäkring och så vidare. Vi hörde då av oss till vår nätleverantör, informerade om vad vi ville göra och med vilken leverantör och gav dem informationen vi fått av projektledaren om vad vi behövde ha gjort, vilket säkringstal vi ville ha etc. "jajjamen, vi kommer ut och fixar, det kostar si och så" sa de. De kom ut, bytte huvudsäkringarna, solcellsleverantörerna kom hit, installerade paneler, drog ledningar i rören jag grävt ner, kopplade in sig på husets proppskåp och gjorde allt sitt färdigt. Sen driftsattes anläggningen och började bränna brytarsäkringarna i elskåpet, och det berodde alltså på att dessa inte byttes i samband med att nätleverantören säkrade upp huvudsäkringen vilket teknikern från solcellsleverantören var mycket förbryllad över och menade att detta helt klart skulle gjorts då och av nätleverantören.Jo nätlev ansvar slutar vid keramik säkringarna. Det är din lev av anläggning som skulle ha bytt ut dessa andra säkringar.Kanske jag som förklarade dåligt, jag menar alltså inte de vanliga porslinspropparna utan jag menar själva de fast installerade brytarsäkringarna eller vad de nu heter som sitter i samma elskåp som huvudsäkringen. De kan väl inte rimligtvis vara mitt ansvar, det måste väl till utbildad folk för att byta såna?Oavsett vad så tycker jag att det är illa skött vems felet än är, när vi började undersöka solceller så hade vi ju hit en projektledare som informerade om vad som skulle hända och vad vi behövde göra, gräva ner elrör och säkra upp huvudsäkring och så vidare. Vi hörde då av oss till vår nätleverantör, informerade om vad vi ville göra och med vilken leverantör och gav dem informationen vi fått av projektledaren om vad vi behövde ha gjort, vilket säkringstal vi ville ha etc. "jajjamen, vi kommer ut och fixar, det kostar si och så" sa de. De kom ut, bytte huvudsäkringarna, solcellsleverantörerna kom hit, installerade paneler, drog ledningar i rören jag grävt ner, kopplade in sig på husets proppskåp och gjorde allt sitt färdigt. Sen driftsattes anläggningen och började bränna brytarsäkringarna i elskåpet, och det berodde alltså på att dessa inte byttes i samband med att nätleverantören säkrade upp huvudsäkringen vilket teknikern från solcellsleverantören var mycket förbryllad över och menade att detta helt klart skulle gjorts då och av nätleverantören.
Jag försökte näthandla....
Så jag betalade 99:- i frakt på en vara för 199:- för att slippa köra två mil...
På en vara som jag tröstköpte
Isåfall är jag än mer förbannad och ganska förbryllad... Knappast den första anläggningen de installerar så varför skulle de ha missat att göra det och sen inte kunnat pinpointa felet när anläggningen strulade??Jo nätlev ansvar slutar vid keramik säkringarna. Det är din lev av anläggning som skulle ha bytt ut dessa andra säkringar.
Nånting känns märkligt där...Vi har inget elskåp ute vid gatan vad jag vet, däremot har vi ett på husväggen där huvudsäkringarna sitter... Där var nätleverantören och bytte upp så att vi fick högre amperetal på huvudsäkringarna. I samma skåp sitter brytarsäkringar, sådana med en switch som går att knäppa tillbaka om strömmen går. Dessa skulle enligt solcellsleverantören också ha bytts, och de menar att detta skulle ha gjorts av nätleverantören i samband med byte av huvudsäkring.Så vi har servissäkringarna ute vid gatan och så har vi fastighetens mätarsäkringar.
Så det var servissäkringarna i elskåpet ute vid gatan som säckade?
Ja, något är lurt.Vi har inget elskåp ute vid gatan vad jag vet, däremot har vi ett på husväggen där huvudsäkringarna sitter... Där var nätleverantören och bytte upp så att vi fick högre amperetal på huvudsäkringarna. I samma skåp sitter brytarsäkringar, sådana med en switch som går att knäppa tillbaka om strömmen går. Dessa skulle enligt solcellsleverantören också ha bytts, och de menar att detta skulle ha gjorts av nätleverantören i samband med byte av huvudsäkring.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |