Det blev en liten vända till Norge

sannybo

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Alingsås
Hoj
2020 Honda Africa Twin Adventure, 2000 vfr800
Efter min tur ner till Tjeckien i juni så kände jag mig lite trött på autobahn och framförallt det förväntade varma vädret nere i Europa. Så vart ska man ta vägen istället? Valet stod mellan Norge och Finland där Norge vann denna gången.
Gå gärna in på min hemsida och kolla hur jag hade det.
 
Last edited:
Trevlig hemsida med bra bild o text - kommer tillbaka senare. Har bara skummat Skottland o Stelvio (hög igenkänningsfaktor.....)
 
Såg fantastiskt ut. Var till Lysebotn förra året och tyckte att allting var ganska off. Rätt svårt att hitta matbutiker eller matställen på dom vägar vi hamnade. Blir mer norrut nästa tur.
Vad blev det för ny hoj?
 
Trevlig reserapport. Det bästa med serpentinvägar och att åka ner från dom norska fjällen där man ligger på konstant 1000meter över havet, är ju att få stänga av motorn och rulla flera kilometer. Endast höra vindens sus och ändå åka ikapp bilarna framför. Vilka datum var du där?
 
Trevligt, brukar läsa om dina resor. Polaren har varit sugen på Norge ett tag men jag har avfärdat det för att jag tänkt att man måste låååångt upp i Norge för dessa vyer och vägar men nu blir man ju sugen själv när man ändå har rimligt avstånd (från Skåne). (y)
 
Såg fantastiskt ut. Var till Lysebotn förra året och tyckte att allting var ganska off. Rätt svårt att hitta matbutiker eller matställen på dom vägar vi hamnade. Blir mer norrut nästa tur.
Vad blev det för ny hoj?
Inte bestämt riktigt ännu vad det blir för nytt.
Trevlig reserapport. Det bästa med serpentinvägar och att åka ner från dom norska fjällen där man ligger på konstant 1000meter över havet, är ju att få stänga av motorn och rulla flera kilometer. Endast höra vindens sus och ändå åka ikapp bilarna framför. Vilka datum var du där?
Var där första veckan i augusti
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top