Tråden för stötande skämt

Ibland är verkligheten ett skämt. Så här ser det ut i Filippinerna efter att dom breddat vägarna, så kan det stå kvar en stolpe eller nåt annat hinder mitt på vägen.

Ibland kan det helt utan förvarning stå ett varningsräcke på vägen och 5 cm efter räcket är vägen avgrävd.

Detta i ett land där folk kan köra omkring i trafiken mitt i beckmörker utan lyse och/eller även kraftigt berusade.

Bifogat

• Phil.JPG
    Phil.JPG
    284.5 KB · Visningar: 76
  • e2ec2a2a246477a5c366057ed48dc9db7cf2ec501d5951f76d179b9e39e2a490_1.jpg
    e2ec2a2a246477a5c366057ed48dc9db7cf2ec501d5951f76d179b9e39e2a490_1.jpg
    153.5 KB · Visningar: 77
Ibland är verkligheten ett skämt. Så här ser det ut i Filippinerna efter att dom breddat vägarna, så kan det stå kvar en stolpe eller nåt annat hinder mitt på vägen.

Ibland kan det helt utan förvarning stå ett varningsräcke på vägen och 5 cm efter räcket är vägen avgrävd.

Detta i ett land där folk kan köra omkring i trafiken mitt i beckmörker utan lyse och/eller även kraftigt berusade.
Det där påminner starkt om hur dom hanterar cykelbanorna häromkring, på Helldén/MP-territorium.

Edit; den här hittade jag i morse, en precis nyrenoverad cykelbana, dom har byggt om vägar och allt för ett nytt bostadsområde, men ändå ställer dom ett elskåp precis mitt i cykelbanan. Tack som fan Helldén! Är det för att kunna ladda dina elsparkcyklar?

Bifogat

• 20220809_074034.JPG
    20220809_074034.JPG
    2.6 MB · Visningar: 55
Last edited:

I Malmö genomfördes för omkring 30 år sedan något liknande. Som jag minns det ändrades 3 filer i en riktning till 2 filer helt plötsligt. Tror man byggt en "refug för fotgängare" där den mittersta filen upphörde. Resultat var några trafikolyckor redan första dagen.
Vilket Polisen hade synpunkter på.
Och refugen var borta nån dag senare och det var åter 3 filer överallt på gatan.

Stötande skämt ?

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...