L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Nog har väl även 800 elektronik som hindrar framhjulet att lyfta? Med det avstängt kan jag få upp mitt framhjul på ettan med rätt hantering av gasen. Det händer inte av misstag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alltså lixom, det finns inga normala köpehojar som hoppar upp och slår dig medvetslös i pannan med framhjulet innan du hinner reagera.Vem vet om den där hjälpfunktoinen *fungerar* alla gånger?
Borde väl vara 2019Vilken årsmodell av Desert sled var den första med tankmätare?
2018 eller 2019??
Hallå gubbar (och enstaka gumma)!
Suttit och dreglat efter någon typ av Scrambler och eftersom jag haft Ducati tidigare så uppstår ett visst sug på just denna kombination.
En fråga dock. Original-lampan gnager på mitt psyke. Någon som har bytt mot en klassisk utan bakstycke? Alternativt, går det att ta bort bakstycket? Och originalstyret är inte sexigt alltså, någon som bytt till ett klassiskt Renthal-styre med överliggare?
Det var ju det som var frågan. Alltså om det är en utanpåliggande kåpa eller om det är en del av lampan.Är nyfiken på vad du menar med att ta bort bakstycket? Friläggs inte reflektorns baksida då?
Scrambler ger ju större möjligheter till avstickare på grus, med ett modell, om man gillar sånt. Tror inte Duke är tråkig dock. Kikat på Vit/Svart-pil 701?Så, nu har jag plöjt hela tråden och kommer vara i behov av en mc efter sommaren (påverkanskampanj pågår hemma). Jag kommer köra till stan (tar 5-10min), kommer troligen röra mig en del inom centrum (GBG) under arbetsdagarna och sedan hem igen. Där har ni funktionsbehovet, några längre rundor än så lär det primärt inte bli.
Kloka argument i påverkanskampanjen.
1: Det går mycket fortare till/från jobbet än att åka kommunalt (5min vs 30min).
2: Ingen trängselskatt.
3: Inga parkeringsavgifter.
4: Försäkring är billigt nu när jag fyllt 40.
5: Med en stadsmotorcykel blir det nästan som att köra moppe, ganska säkert.
Hemliga argument
1: Det är roligare än spårvagn.
2: Det är coolare än spårvagn.
Jag har tidigare ägt Ducati Monster 600 (lätt caferacer-moddad och Triumph Thruxton.
Just nu står det mellan Ducati Scrambler och KTM 690 Duke. 75hk är nog ganska lagom för mig. Så vad säger ni? Låter det som en Scrambler?
Undrar även hur man gör med Ducati-service i GBG? Jag behöver kunna lösa det själv. Hämtning/lämning på Biscaya är inte aktuellt av praktiska skäl.
Ingen koll på gbg, men kolla servicekostnader. Det är bla täta intervall på ventilkoll på scramblern. 1200 mil tror jag.Så, nu har jag plöjt hela tråden och kommer vara i behov av en mc efter sommaren (påverkanskampanj pågår hemma). Jag kommer köra till stan (tar 5-10min), kommer troligen röra mig en del inom centrum (GBG) under arbetsdagarna och sedan hem igen. Där har ni funktionsbehovet, några längre rundor än så lär det primärt inte bli.
Kloka argument i påverkanskampanjen.
1: Det går mycket fortare till/från jobbet än att åka kommunalt (5min vs 30min).
2: Ingen trängselskatt.
3: Inga parkeringsavgifter.
4: Försäkring är billigt nu när jag fyllt 40.
5: Med en stadsmotorcykel blir det nästan som att köra moppe, ganska säkert.
Hemliga argument
1: Det är roligare än spårvagn.
2: Det är coolare än spårvagn.
Jag har tidigare ägt Ducati Monster 600 (lätt caferacer-moddad och Triumph Thruxton.
Just nu står det mellan Ducati Scrambler och KTM 690 Duke. 75hk är nog ganska lagom för mig. Så vad säger ni? Låter det som en Scrambler?
Undrar även hur man gör med Ducati-service i GBG? Jag behöver kunna lösa det själv. Hämtning/lämning på Biscaya är inte aktuellt av praktiska skäl.
Svartpilen är cool men 701 säljs inte längre så det finns väldigt få sådana. 401 har för få hk och Vitpilen är för låg. När Svartpilen 701 är enda alternativet av de 4 så är utbudet väldigt skralt.Scrambler ger ju större möjligheter till avstickare på grus, med ett modell, om man gillar sånt. Tror inte Duke är tråkig dock. Kikat på Vit/Svart-pil 701?
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |