Mc leverans

Yusuf02

Ny medlem
Gick med
21 May 2022
Hoj
Yamaha
Hejsan jag vill köpa en hoj från Luleå och jag bor själv i göteborg hur kan jag göra med leverans finns det några företag hur kan jag fixa det på billigaste sätt
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
1. Fråga säljaren vad hans lösning skulle vara.

2. Fråga konkurrenten Northbike vad deras pris skulle bli.
Northbike är en mycket aktiv handlare som genom sitt läge mitt i landet levererar ut motorcyklar varje vecka med eget fordon - precis överallt.
Jag möter deras ekipage på de mest oväntade ställen.
Jag kan tänka mig att dom skulle tycka att det var sällsynt roligt att dyka upp hos en konkurrerande säljare och transportera ner hojen till dig...

Kontaktuppgifter:




3. Bussgods är fortfarande stora norröver, och var förr billiga på att transportera rullande motorcyklar.
Bussgods har kraschat i södra Sverige, och i Göteborg tror jag det är Bring som har glömt att dom är Bussgods partner i området. Inget fungerar alltså.
Men, du kan ju be säljaren fråga Bussgods Luleå hur dom skulle göra med en sådan frakt.
 

Styret_Larsson

Gubbsportnörd.
Gick med
18 Aug 2021
Hoj
Suzuktm
Är det från Lindroths du ska köpa så skickar de ner hojen till dig. I alla fall gjorde de det till mig. Tror transporten kostade två tusen till Skåne.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Billigaste sätt....
Sätt en polare upp med flyg och låt han köra hem den.
Välj en som kör lugnt och som du litar på. Teckna försäkring på hojen.
Det är ju ändå en trevlig tur för någon som har tid över.
Går det inget direktflyg och han måste byta på Arlanda så se f*n till att han inte går ut utanför airside för annars har han problem att komma in igen till anslutningsflyget ?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Billigaste sätt....
Sätt en polare upp med flyg och låt han köra hem den.
Välj en som kör lugnt och som du litar på. Teckna försäkring på hojen.
Det är ju ändå en trevlig tur för någon som har tid över.
Går det inget direktflyg och han måste byta på Arlanda så se f*n till att han inte går ut utanför airside för annars har han problem att komma in igen till anslutningsflyget ?
Det kan ju omöjligtvis vara billigast? En flygbiljett till Luleå kostar lätt och ledigt 2000 kr, plus soppa, mat, kanske en övernattning?

En transport måste vara billigare!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det kan ju omöjligtvis vara billigast? En flygbiljett till Luleå kostar lätt och ledigt 2000 kr, plus soppa, mat, kanske en övernattning?

En transport måste vara billigare!
Man köper väl inte en biljett dagen efter, *duh* Lite får man väl planera om man vill spara pengar. ?

Kiruna-Sthlm tur och retur går att göra i ett svep. Been there, done that och iron bytt gänget gör ju dylikt ofta.

Edit: Billigaste flyget upp den här veckan går på 108 SEK
Enda vettiga hojen till salu uppe i Luleå är en CBR1000RR -04 och eftersom detta är SH så utgår vi från den.
Den drar 6,89 L/100Km och det är 1251 km så den drar 86,25 l bensin. Bensinen kostar 24 SEk litern så det blir 2070 + 108 SEK.
Trippen ned borde ta ca. 15 h på hojen om man håller lite marginal där man kan på Norrlands Autobahn. :tungan. Trippen upp tar samma då man får göra ett stopp på Arlanda.
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Flyg till Luleå för 108 kr? Isåfall erkänner jag mig absolut slagen! :)
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Flyg till Luleå för 108 kr? Isåfall erkänner jag mig absolut slagen! :)
Du får ju byta vid Arlanda och vänta några timmar, men det spenderar man ju snabbt genom att gå ut från airside och direkt ställa sig i kön på väg in igen. Sen har timmarna passerat snabbt. ?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Du får ju byta vid Arlanda och vänta några timmar, men det spenderar man ju snabbt genom att gå ut från airside och direkt ställa sig i kön på väg in igen. Sen har timmarna passerat snabbt. ?
Haha ok japps - jag värdesätter min tid mer än så. Häcka på flygplatser gör jag tillräckligt i tjänsten. Men det är ju en annan sak! Klart ett alternativ med sådana flygpriser.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
jag körde hem min från handlaren utan körkort men det var ju så klart en sträcka på 20 minuter så det var värt risken, men köra genom hela landet är nog värre :p

Dom första 60% går nog bra, sedan riskerar man ju att se en polisbil.

På alla dom gånger jag har kört och åkt Ume-Pite-Lule kan jag nog räkna dom polisbilar jag har sett på ena handens tummar....
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Ta nattåget och vakna utvilad. Fixa en tidig hämtning och gasa söderut.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Kan inte firman lasta in den i likadan låda/ställning som dom levereras med från fabrik och skicka den med typ dhl/schenker
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top