Eller så tar man en dorn och är försiktig det går ochså utmärkt.
Sa ju inte att det går fort men det går.Om man har tålamod. Så gjorde jag förut men det är ganska frustrerande peta runt med dorn när tätningen hela tiden vill åka upp på motsatta sidan. Kan ju sluta med en timmes jobb istället för 3 minuter.
Numera servar jag iofs så mycket gafflar att jag har verktyg till de flesta diametrar.
Det finns ju indrivare..https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.mc-depan.com/index.asp?action=prislista&menu=4&id=8527&ved=2ahUKEwjq2MyHjuH3AhVQs4sKHXqMDCkQFnoECAYQAQ&usg=AOvVaw15OfZE8evBvX1btmKZwzvh
Funkarde där verkligen för gaffetätningar? ?Handla på Biltema?
Monteringsverktyg för packboxar och lagerbanor
Med 6 bussningsdrivare: 34 – 56 mm. För snabb, enkel och rak montering. Minskar skaderisken på axeltappar och lagerhus. Vändbara verktygsskivor för in-/utdrivning av lagerbana, packbox etc.www.biltema.se
Mvh,
Ingvar
Handla på Biltema?
Monteringsverktyg för packboxar och lagerbanor
Med 6 bussningsdrivare: 34 – 56 mm. För snabb, enkel och rak montering. Minskar skaderisken på axeltappar och lagerhus. Vändbara verktygsskivor för in-/utdrivning av lagerbana, packbox etc.www.biltema.se
Mvh,
Ingvar
Du har ju två bussningar på innerbenet på andra sidan om radialtätningen.Varför skulle de inte göra det? Jag förutsätter förstås att gaffeln är demonterad.
Mvh,
Ingvar
Jag tog en bit 45x95-regel, borrade ett hål som var 1mm större än gaffelbenet rakt igenom, sen borrade jag 8mm-hål på tvärn så att säga bredvid det stora hålet, och så klöv jag den i bandsågen. Då kunde jag sätta den runt innerbenet, skruva ihop den och enkelt banka in den nya tätningen med väldigt bra stöd. Kostnad gratis, och 5 min produktionstid.
Undrar om inte det här är gången då benämningen "packbox" gör att det blir fel.Funkarde där verkligen för gaffetätningar? ?
Riktigt simpel och funktionell lösning, bra tips!Jag tog en bit 45x95-regel, borrade ett hål som var 1mm större än gaffelbenet rakt igenom, sen borrade jag 8mm-hål på tvärn så att säga bredvid det stora hålet, och så klöv jag den i bandsågen. Då kunde jag sätta den runt innerbenet, skruva ihop den och enkelt banka in den nya tätningen med väldigt bra stöd. Kostnad gratis, och 5 min produktionstid.
Precis. Ett komplement är att tejpa en klack med eltejp bakom den gamla packboxen så slipper man slå gaffeln i botten. Det tar trettio sekunder och väl värt insatsen om du inte byter ofta.Låt den gamla tätningen sitta kvar under den nya tätningen då kan du klappa ihop benen så att den gamla trycker in den nya tätningen.
Därefter klipper du bort den gamla tätningen.
Anmälan till 2024 års DGR öppen
Den 18 maj är det dags för ... |
|
Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta
Luca Martin, Hubert Trunken... |
|
Ny Indian Scout på väg
Indian Motorcycle har bekrä... |
|
Honda CB125R uppdaterad
24YM HONDA CB125R 2024 å... |
|
Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!
Färglägg en XSR 900 GP R... |
|
Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!
Färglägg en XSR 900 GP R... |
|
Ny Indian Scout på gång
En ny version av Indian Sco... |
|
Honda uppdaterar CB125R
24YM HONDA CB125R 2024 å... |
|
Husqvarna Svartpilen 801!
Äntligen är den här, Husqva... |
|
Färre stulna motorcyklar 2023
Varje år sammanställer Larm... |