Du kan sluta kalla folk korkade, det är inte klädsamt för någon som inte känner till SOMAtt säga att invandringen är roten till alla problem är lika korkat som att hänvisa till Gud/Allah/Jahveh när man inte vet hur något fungerar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du kan sluta kalla folk korkade, det är inte klädsamt för någon som inte känner till SOMAtt säga att invandringen är roten till alla problem är lika korkat som att hänvisa till Gud/Allah/Jahveh när man inte vet hur något fungerar.
SOM kan betyda många saker. Det är dels ett institut i Göteborg som undersöker opinion. Till exempel kan man se att förtroendet för radio och TV är fortsatt stort, att större andel av befolkningen oroar sig för ökad främlingsfientlighet än för ökat antal flyktingar och merparten av de tillfrågade tycker att regeringen gör ett gott arbete.Du kan sluta kalla folk korkade, det är inte klädsamt för någon som inte känner till SOM
Du hade ingen aning om resultatet i SOM, ändå i ett område du lagt ner ansenlig tid att käbbla i. Fine. Men kalla inte de som inte håller med dig för korkade utan torrt på fötterna.SOM kan betyda många saker. Det är dels ett institut i Göteborg som undersöker opinion. Till exempel kan man se att förtroendet för radio och TV är fortsatt stort, att större andel av befolkningen oroar sig för ökad främlingsfientlighet än för ökat antal flyktingar och merparten av de tillfrågade tycker att regeringen gör ett gott arbete.
Kan även betyda
Symposium on microelectronics
Sisters of mercy
Son of man
System Operational Manager
Och en jäkla massa annat.
Nä hur skulle man då kunna få asyl för man bränt en Koran ?Jag menar exakt precis tvärtom. Det kan inte vara förbjudet att elda böcker för att folk blir kränkta precis som att man inte förbjuder fotboll för att det engagerar drägg.
Jag tror att du är den första som tolkat det bakvänt.
Boys. Vi måste lära oss att hålla samman. Det finns viktigare saker, som; är sverige fortfarande värt att försvara? Jag tänker på eventuell invasion från öst, eller annat. Och jag tänker på den politik med vilken våra 'folkvalda' kört landet dit vi är idag. Är vi ett folk ens längre?
Jag är inte kung, jag har varken barn, eller någon högre position inom företagande eller politiskt. Jag är endast en vanlig medborgare med ett par kanske tre decenier kvar i livet, som undrar.
Lära och lära. Det är väl mer något som kommer inifrån, något man känner i hjärtat.Boys. Vi måste lära oss att hålla samman.
Ja kanske är det så. Men att se ett dussin batongsvängande poliser i tät formation med ett vrål värdigt vikingafilmers bärsärkar skingra/slå/demoralisera aktivister var en fröjd.Annat klientel där och då.
Pratade med en polis som blottade ett vargagrin bakom visiret och sa, -Jag ska knacka aktivister.
Åh, tvärtom. Vederbörande är rekorderlig och omtyckt både utanför och inom myndigheten. Inte omtyckt av buset i södra Stockholms län.Imponerade uttalande av någon från statens våldsavdelning. Låter som en direkt olämplig polis.
Gjorde han det för rent nöjes skull?
Vissa går och bowlar och vissa går och "knackar" andra människor, helt sådär lättvindigt en fredagskväll med extra stolthet i bröstet.
Låter som att någon skulle behöva knacka på och kolla om det ekar i skallen på vederbörande.
Att av tillresta aktivister (Tyskland bland annat) från AFA ha fått gatsten och bråte kastat mot sig en hel dag kan göra vem som helst litet arg. Att vara taggad att ta tillbaka terräng är helt ok tycker jag.
Jag skulle säga att sammantaget är han bäst. Speciellt vad Kvartal gjort för det vuxna samtalet.Jörgen Huitfeldt blir bara bättre och bättre. En av Sverige's bästa journalister.
P.S Artikeln som Markus länkar till finns även inläst i podd-format. T.ex. på Spotify, eller på deras egna hemsida
Bra!Ingen mer kritik mor regimen. Globalisterna gillar inte kritik.
![]()
EU överens – nya tuffare spelregler på internet | Sveriges Radio
Större skydd för användare och skärpta krav för de stora IT-jättarna – det är tanken bakom de nya spelreglerna på internet som Europaparlamentet och EU-länderna enades om i natt.sverigesradio.se
Det vore intressant att höra Mäkinen mfl analysera SVT vs Samnytt i denna fråga. Vilket är fake? Vem undanhåller vad och varför? Ska vi ha det så här?SVT har rätt fokus.
![]()
Granskning: Stängslet kring gruvhålet var trasigt i flera år – beskrevs som ”mycket farligt”
En man misstänks för mordförsök och våldtäkt efter att en kvinna hittats svårt skadad i ett gruvhål i Norberg. Nu visar SVT:s granskning att stängslet var trasigt redan 2018 – och att säkerhetsbristerna sedan länge varit kända av myndigheterna. – Det är inte alls bra att det ser ut så här...www.svt.se
Så stängslet har varit trasigt sedan 2018 säger ni.
Kanske kunde lagt till att mannen har utvisningsbeslut sedan 2017.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |