Missljud?

PalmoSweet

Medlem
Gick med
15 Mar 2021
Hoj
Yamaha wr125 2013
Är detta ett missljud när jag kör, jag hör det när jag kör även fast ljudämparen vrålar. Är ny på 4 takt och har ingen lust med motorhaveri, är det ett normlat ljud eller är det npgotning som bör åtgärdas?

 
Jag tycker det låter som ett missljud men har aldrig kört en sådan hoj. Ljudet tycks vara proportionellt mot varvtalet så jag hade gissat på kamaxel eller kamkedja.
 
Jag tycker det låter som ett missljud men har aldrig kört en sådan hoj. Ljudet tycks vara proportionellt mot varvtalet så jag hade gissat på kamaxel eller kamkedja.
tog isär hojen för ett tag sen och kontrollerade allt sånt och det såg bra ut, men körde av vägen förra sommaren och tog första turen för inte så länge sedan så jag kommer inte ihåg om det lät såhär innan eller inte. Men kamkedja och kamaxel ser fina ut. jag tänkte om det kujnde vara för stora ventilspel?
 
tog isär hojen för ett tag sen och kontrollerade allt sånt och det såg bra ut, men körde av vägen förra sommaren och tog första turen för inte så länge sedan så jag kommer inte ihåg om det lät såhär innan eller inte. Men kamkedja och kamaxel ser fina ut. jag tänkte om det kujnde vara för stora ventilspel?
Då brukar man höra ett klattrande ljud. Speciellt när den är kall.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top