KTM 390 2017 ERROR

magbor123

Medlem
Gick med
14 Nov 2016
Hoj
Yamaha R1
Halloj!
Jag har en KTM RC390 2017.
När man slår på tändningen så står det ERROR i instrumentet.
När jag fäller upp stödet slocknar det.
Ska det verkligen vara så?
Ser ju lite knasigt ut eftersom det ändå står "Side stand down"

odo.jpg

Det var värst vad hjälpsamma vi var här...

Till TS: Finns inget sätt att läsa ut felkoder? Skulle vara det första jag försökte reda ut. Det är ju en populär maskin så det bör finnas mycket att läsa på diverse forum.

@Tegel1432 har gett rätt svar två gånger. Vad är problemet?
När man kikar på Youtube på de som har problem med stödgivaren så är det ingen som jag sett som visar "ERROR" i instrumentet när stödet är nere så mycket skeptisk till hans svar. Varför skulle de skriva ERROR om allt är normalt...
Men säger inte att han har fel, men låter bara märkligt och då är det KTM som har fel kan jag tycka.

När man kikar på Youtube på de som har problem med stödgivaren så är det ingen som jag sett som visar "ERROR" i instrumentet när stödet är nere så mycket skeptisk till hans svar. Varför skulle de skriva ERROR om allt är normalt...
Men säger inte att han har fel, men låter bara märkligt och då är det KTM som har fel kan jag tycka.
Typ som denna videon?

Nu har jag svarat dig tre gånger. Tacka för hjälpen och sluta fråga.

Du har ju inte gett det svaret hen vill ha.
Uppenbarligen inte. Jag provar något annat.

TS, det är inte normalt. Sensorn för stödets hållfasthet larmar. Kör inte en meter till. Stödet kan när som helst explodera och ge splitterskador.

Men varför inte bara göra det enkelt.

Åk till din ktm handlare och be denna koppla upp din kåtte på datorn så lär du få ett mycket bra svar då Tegel, s svar inte duger.

Ännu en Ts som frågar men inte vill ha svaren denne Ts får då Ts minsann vet mer om felet än dom som svarar på Ts fråga.

Så varför ens då fråga en fråga om svaret på frågan man frågar inte passar ens eget tänkta svar på frågan man frågar, det är den verkliga frågan i tråden som ts borde fråga.

Men varför inte bara göra det enkelt.

Åk till din ktm handlare och be denna koppla upp din kåtte på datorn så lär du få ett mycket bra svar då Tegel, s svar inte duger.

Ännu en Ts som frågar men inte vill ha svaren denne Ts får då Ts minsann vet mer om felet än dom som svarar på Ts fråga.

Så varför ens då fråga en fråga om svaret på frågan man frågar inte passar ens eget tänkta svar på frågan man frågar, det är den verkliga frågan i tråden som ts borde fråga.

jag gissar att TS skepsis härrör från att det inte är svårt att hitta bilder/videoklipp på instrument från RC390 som visar ”side stand down” utan att det står ”error”.
Men ja, annars håller jag med. Enklaste är ju att gå till källan, dvs KTM-handlaren.

jag gissar att TS skepsis härrör från att det inte är svårt att hitta bilder/videoklipp på instrument från RC390 som visar ”side stand down” utan att det står ”error”.
Men ja, annars håller jag med. Enklaste är ju att gå till källan, dvs KTM-handlaren.
Anledningen till att vissa inte visar error är att man är inne i en annan meny.

Det är för mig obegripligt att man inte kan läsa instruktionboken. Det går ju snabbare att googla fram instruktionsboken och läsa igenom kapitlet om instrumentering än att posta en tråd och vänta på svar. Ofattbart.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back