"Det här köpte jag idag!"-tråden

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
En Garmin Venu2.
Onödigt dyr o ganska ful boett (megadisk), men med alla funktioner jag behöver i en klocka så..
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
IMG_20220104_185925.jpg
Sedan fick svar en en ny snabb Chuck morsekona 3/0, 5-16mm
Och en ER32 hållare med morsekona 3 för mera precision.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
38 spänn!? Allt blir f-n dyrare o dyrare..

20220106-144657.jpg


Trafikmagasinet testar automattvätt 1982:

Screenshot-20220106-144906-You-Tube.jpg
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Tvätta bil en gång/v? Jag tvättar nog min bil max 4-5 ggr per år ?...
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag hade tvättabonnemang för några år sedan.
En bra tvätt nära hemma.
Första månaderna höll snåltarmen mig igång så jag tvättade 1 gång i veckan.
Sedan blev det mer och mer populärt att tvätta där och det var allt oftare kö på upp mot 30 minuter, vilket jag vägrar stå i, så då sjönk snittet till hälften.
Sedan ökade köerna mer och tvätten började bli sliten så den var trasig då och då, och när du månadskostnaden var den samma som en tvätt på vanliga mackens tvätt så sa jag upp avtalet.
Nu ingår tvätt i min bilkostnad så jag tvättar så fort den blir lite smutsig :cool: , ibland får jag kaffe när jag tvättar :hjarta
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag hann med 6 tvättar första månaden. Vägrar stå i kö så det blir svårt att få till åtta gånger.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Jag hann med 6 tvättar första månaden. Vägrar stå i kö så det blir svårt att få till åtta gånger.
En sak jag gillade med 5-års vistelsen i USA, biltvättarna där man satte sig och fika i luftkonditionerad lokal medans de körde igenom automattvätten i 30-gradig våtvarmt klimat där två personer snodde runt bilen efteråt, dammsög och torkade av den. Snabbare och billigare än OKQ8'as billigast program. Lat jag.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
En sak jag gillade med 5-års vistelsen i USA, biltvättarna där man satte sig och fika i luftkonditionerad lokal medans de körde igenom automattvätten i 30-gradig våtvarmt klimat där två personer snodde runt bilen efteråt, dammsög och torkade av den. Snabbare och billigare än OKQ8'as billigast program. Lat jag.
Hade varit något. Vi har tillgänglig personal i Sverige men inga incitament för dem att göra våra skitjobb. Det borde ändras på.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
En sak jag gillade med 5-års vistelsen i USA, biltvättarna där man satte sig och fika i luftkonditionerad lokal medans de körde igenom automattvätten i 30-gradig våtvarmt klimat där två personer snodde runt bilen efteråt, dammsög och torkade av den. Snabbare och billigare än OKQ8'as billigast program. Lat jag.
I Uppsala är det visserligen samma klimat som övriga mellansverige, men där kan man få bilen tvättad för 150 kr av flinka individer samtidigt som man får en kopp kaffeliknande sörja. Nu är det några år sen jag var där, men då var det fyra personer som kastade sig över bilen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
I Uppsala är det visserligen samma klimat som övriga mellansverige, men där kan man få bilen tvättad för 150 kr av flinka individer samtidigt som man får en kopp kaffeliknande sörja. Nu är det några år sen jag var där, men då var det fyra personer som kastade sig över bilen.
Bikini?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top