Sidostödsbrytare och Neutral-lampa knasar.

Är det troligaste att det är växelsensorn?
Tro? Vafankendå...

Det första man kikar på är all kontaktering och kablage som utsätts för väder och vind genom åren. Växelsensorn utesluter man genom att verifiera dess funktion. Byta saker på måfå... kan man ju göra. Dyrt blir det iaf, förmodligen dyrare än att lämna in den på verkstad.
 
Tack allihop! Visst var det växelsensorn.
Plockade bort den och gjorde rent med elektronikrengörning och torkade rent där den ska sitta. Förmodligen är den inte helt 100 ändå för när jag drog åt skruvarna så slocknade lampan igen.
Fick hålla på ett tag innan den kom på plats med lampan lysande.
Men nu sitter den där och lampan och alla växlar visar perfekt när jag torrväxlar i garaget:)
 

Bifogat

  • 20211230_102915.jpg
    20211230_102915.jpg
    1.3 MB · Visningar: 6
Tack allihop! Visst var det växelsensorn.
Plockade bort den och gjorde rent med elektronikrengörning och torkade rent där den ska sitta. Förmodligen är den inte helt 100 ändå för när jag drog åt skruvarna så slocknade lampan igen.
Fick hålla på ett tag innan den kom på plats med lampan lysande.
Men nu sitter den där och lampan och alla växlar visar perfekt när jag torrväxlar i garaget:)
Gott då har du antagligen hittat felet. Strular det mer så är det bara att byta den. Funkar sidostödsbrytaren nu?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top