roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Här tror jag Du har absolut rätt. Jag gissar, på något så när väl underbyggda grunder, att potentialen i de kundgrupper som dels vill ha en vettig elektrisk mc för pendling och som kan funka för en lördagstur plus de som bara vill ha ett smidigt närtransportfordon är 2-3 ggr de vi idag identifierar som motorcyklister. Den sistnämnda gruppen är väl de som främst söker vad TSM så träffande definierar som en "elspark med sadel"Jag tror den kommer slå. Men inte bland motorcyklister, utan bland de som liksom upphovsmannen närmast ideologiskt är emot motorcyklar. Fast den marknaden är väldigt stor och lukrativ.
Men dessa individer är generellt yngre än de traditionella knuttarna, de vill inte skita ner fingrarna med olja, bensin och fett och den traditionella knuttekulturen utövar ingen eller mycket liten lockelse alls.
Därför är CAKE inte en produkt som riktar sig till oss, snarare vill jag påstå att det är fullt medvetet som de så tydligt distanserar sig från oss motorcyklister. Och i det sammanhanget väger säkert lite offrade geometrier lätt i förhållande till design, förpackning och image.
Däremot lär dessa grupper, vare sig vi vill det eller inte, komma att påverka de traditionella motorcyklisterna och vice versa. I politikens och myndigheternas ögon lär vi fortsätta vara kollektivet PTW (Powered two wheeler) alldeles oavsett drivmedel eller underliggande värderingar. Så den som trodde att alla utmaningar ligger bakåt i tiden lär nog få tänka om