MotoGP 2022: Silly Season

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Imponerande av Gardner att vara så snabb som han var i testet. Fernandez verkar inte gilla att det är den med mest poäng som vinner mästerskapet...

 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och kanske ännu mer imponerande av Digiannantonio som ju var snabbaste rookie. Men som vanligt säger listan med bästa varvtider väldigt lite om vad som egentligen pågick.

Raul Fernandez håller däremot på att utvecklas till en riktig skithög vid sidan av banan. Både han och hans familj betedde sig som svin under tiden i Rookies Cup. Sedan var han ute i media för några månader sedan och snackade skit om sin kommande arbetsgivare i MotoGP. Och nu denna historia med kritik mot Ajo’s team och något jävla svammel om att han själv är den moraliske världsmästaren i Moto2…Det har tydligen varit riktigt grisigt i spansk media under veckan som gick.

Inte lite Maverick Vinales vibbar…
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Och kanske ännu mer imponerande av Digiannantonio som ju var snabbaste rookie. Men som vanligt säger listan med bästa varvtider väldigt lite om vad som egentligen pågick.

Raul Fernandez håller däremot på att utvecklas till en riktig skithög vid sidan av banan. Både han och hans familj betedde sig som svin under tiden i Rookies Cup. Sedan var han ute i media för några månader sedan och snackade skit om sin kommande arbetsgivare i MotoGP. Och nu denna historia med kritik mot Ajo’s team och något jävla svammel om att han själv är den moraliske världsmästaren i Moto2…Det har tydligen varit riktigt grisigt i spansk media under veckan som gick.

Inte lite Maverick Vinales vibbar…
Absolut att Digiannantonio imponerade det som jag tänkte på med Gardner var att han var så snabb trots revbensskadan.

Fernandez kanske ska vänta lite med attityden tills han faktiskt bevisat något i MGP. Även då är det något som kan vänta.....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kommentatorerna i "after the flag" under testerna ventilerade det en del och man kunde höra deras (knappt) dolda missnöje med Rauls kommentarer.
Framförallt att klanka ner på en Team-kompis på det sättet.
Trist på en sådan talang.
Som Aryey skriver: prestationer först och öppna käften sen.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag är bekant med några grabbar som jobbat som mekaniker i Red Bull Rookies Cup och Raul Fernandez är inte väldigt populär bland dem. En av ideerna bakom den klassen är ju att alla deltagare ska ha så jämnt material som möjligt. Raul Fernandez blev som bäst trea och både han och familjen körde med precis samma snack då som nu. "Vi blev motarbetade av teamet", "om vi bara haft bättre material hade vi vunnit" och en massa annat svammel.

Att köra samma sak mot Aki Ajo's Moto2-team blir bara patetiskt. Han har bara sig själv att skylla de gånger han kraschade och till skillnad från Remy Gardner så är det uppenbart att han inte förstod betydelsen av jämnhet över en hel säsong.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag är bekant med några grabbar som jobbat som mekaniker i Red Bull Rookies Cup och Raul Fernandez är inte väldigt populär bland dem. En av ideerna bakom den klassen är ju att alla deltagare ska ha så jämnt material som möjligt. Raul Fernandez blev som bäst trea och både han och familjen körde med precis samma snack då som nu. "Vi blev motarbetade av teamet", "om vi bara haft bättre material hade vi vunnit" och en massa annat svammel.

Att köra samma sak mot Aki Ajo's Moto2-team blir bara patetiskt. Han har bara sig själv att skylla de gånger han kraschade och till skillnad från Remy Gardner så är det uppenbart att han inte förstod betydelsen av jämnhet över en hel säsong.
Trist.

Nu är ju killen ung men en livsläxa brukar vara att "om man själv är den enda gemensamma nämnaren i en massa likadana negativa situationer kan det vara det egna jaget som är problemet.".
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Han är utan tvekan en talang utöver det vanliga, så vi får verkligen hoppas att ett möte med en Correction Department Officer får lite rätsida på honom...så att det slipper bli Vinales 2.0 av det hela, med teambyten mitt i säsongen och sparkade chefsmekaniker flera gånger om...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Bränslet kommer bytas ut i MotoGP från 2024.

Kollade filmen på hemsidan, den skulle väl typ vara 40% fossilfri 2024 och några år senare 100% om jag inte fattade fel.
Hoppas de kommer på något bra så man slipper köra el-bil framöver
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Etanol funkar väl bra redan idag, men det går kanske inte att få bra snurr på det utan turbo?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Etanol funkar väl bra redan idag, men det går kanske inte att få bra snurr på det utan turbo?
Det lär vara någon form av syntetisk bensin framställd från väte från förnyelsebar kraftproduktion, är min gissning. Egentligen helt optimalt för racing då man kan tweaka bränslet så det får helt optimala egenskaper, jämfört med fossil bensin. Tekniken finns redan idag, problemet för allmän tillgång år ju priset men bränslet lär knappast vara den stora kostnaden i ett racingteam. Ser bara fördelar med detta.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
från och med 2023 kommer det inte vara race på Montmelo (Barcelona) utan man kommer alternera med banan i Valencia. Förhoppningsvis inkluderas även Aragon i den dealen. Hade inte brytt mig nämnvärt om någon av de tre banorna strukits helt ärligt talat.

 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
från och med 2023 kommer det inte vara race på Montmelo (Barcelona) utan man kommer alternera med banan i Valencia. Förhoppningsvis inkluderas även Aragon i den dealen. Hade inte brytt mig nämnvärt om någon av de tre banorna strukits helt ärligt talat.

Valencia är faktiskt tämligen värdelös och ger sällan bra racing. De andra är inte så tokiga faktiskt. Dock är jag lite färgad av att jag såg mitt första och enda (än så länge) race i Barcelona.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det lär vara någon form av syntetisk bensin framställd från väte från förnyelsebar kraftproduktion, är min gissning. Egentligen helt optimalt för racing då man kan tweaka bränslet så det får helt optimala egenskaper, jämfört med fossil bensin. Tekniken finns redan idag, problemet för allmän tillgång år ju priset men bränslet lär knappast vara den stora kostnaden i ett racingteam. Ser bara fördelar med detta.
Faktiskt, bara fördelar!

Racingen lämnar det "smutsiga" fossila bränslet och blir "grön" vilket, iaf. idag, kommer vara absolut nödvändigt för att inte avlida i politiska beslut och "unga tjejer-opinion" och deras följare utan att behöva bli elektrisk.

Att bränslet kommer vara minst lika bra är ju klart och jag hoppas bara de tar fram något för befintlig teknik så de inte utvecklar något som de senare bygger motorn runt för då blir det svårare att få det att funka för oss vanliga dödliga utan att byta ut det vi har.

Svårt att "shamea" grön sport/idrott hur gärna man än vill! :tummenupp

Aspen kan väl skicka över en dunk så de får testa...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Valencia är faktiskt tämligen värdelös och ger sällan bra racing. De andra är inte så tokiga faktiskt. Dock är jag lite färgad av att jag såg mitt första och enda (än så länge) race i Barcelona.
Ja, jo, kan hålla med om det egentligen. Gillar Barcelona betydligt mer än de andra två, och även Aragon ger ju ofta bra racing. Är nog mest att hjärtat bankar mest för Jerez, dels för att det ju är där som det faktiska Gran Premio de España avgörs, men också för att det känns som en klassisk motorcykelbana (och för att jag bodde bara några mil från banan för en herrans massa år sedan), samt Portimao.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Faktiskt, bara fördelar!

Racingen lämnar det "smutsiga" fossila bränslet och blir "grön" vilket, iaf. idag, kommer vara absolut nödvändigt för att inte avlida i politiska beslut och "unga tjejer-opinion" och deras följare utan att behöva bli elektrisk.

Att bränslet kommer vara minst lika bra är ju klart och jag hoppas bara de tar fram något för befintlig teknik så de inte utvecklar något som de senare bygger motorn runt för då blir det svårare att få det att funka för oss vanliga dödliga utan att byta ut det vi har.

Svårt att "shamea" grön sport/idrott hur gärna man än vill! :tummenupp

Aspen kan väl skicka över en dunk så de får testa...
Du vet att det går åt olja för att producera ett enda däck va?
Så även om miljötänket blir bättre så finns det ju massor att jobba på.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Du vet att det går åt olja för att producera ett enda däck va?
Så även om miljötänket blir bättre så finns det ju massor att jobba på.
Men nu rullar ju alla fordon på däck oavsett el eller annat drivmedel sååå...

Nära precis ALLT producerat är producerat med fossil energi då över 80% av all energi producerad är just fossil, sist jag kollade iaf., så ska vi ha någon racing alls då?

Jag tycker det är både kul och stimulerande med racing så jag vill ju ha den kvar, om man då kan ersätta "nageln i ögat", det vill säga den tydliga "klimatsmutsiga" delen med "grön" energi så får man tyst på ungefär 99,9% av belackarna samtidigt som vi "dinosaurier" som inte ser "the holy grail" i eldrift kan fortsätta med det vi tycker är roligast i världen åtminstone tills vi lämnar in men förhoppningsvis även lämna över till nästa generation.

Skitsamma vad jag tippar i tanken sålänge det flyter och får min kolvmotor att skrika och yla, kan man sen trycka "fossilfritt" i ansiktet på miljörörelsen så är det ett enormt plus.






Börja tugga om fossilfri produktion när vi sysslar med symbolpolitik...........
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Börja tugga om fossilfri produktion när vi sysslar med symbolpolitik...........

Dorna har definitivt något i görningen angående miljövänlighet och "carbon footprint"...Alla som jobbar inom MotoGP har nyligen fått svara på ett gigantiskt formulär om bl.a. resvanor, hur man tar sig till racen, hur långt man har till flygplatsen och hur man tar sig dit...

Återstår att se vad detta landar i...rädda världen från att behöva utstå MotoE genom att tvinga kalixbon att åka tåg till racen...?
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top