Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2dl Jamesson, 2 skedar neskaffe, en dutt sprutgrädde, en sked farinsocker på toppen.En god j-vla "Irish" Coffee på Church Street Saloon i Gävle.
(Det var posta här eller i "Det fick mig att le..."- tråden. )
Detta var med en 6a Jack (som funkar förvånansvärt bra).2dl Jamesson, 2 skedar neskaffe, en dutt sprutgrädde, en sked farinsocker på toppen.
Grattis till ett bra köp, samma som jag harEn ny högtryckstvätt. Fick passa på när de var black fredag. Dom sålde visst som smör för fanns 50+ i lager och sålde slut under dagen ?
Ni med högtryckstvättar, har ni verkligen så mycket mossa på uteplatsens trätrall att en sådan behövs?Jag satt också och tittade på den tvätten men började fundera på modellen större som behöver 16A tror ni det är värt skillnaden?
Ni med högtryckstvättar, har ni verkligen så mycket mossa på uteplatsens trätrall att en sådan behövs?
Kör man cross/enduro varje helg så blir det mycket att tvätta
Jag ska ha min till att tvätta bilen med. Sen så blir de en del mossa på stenarna jaKör man cross/enduro varje helg så blir det mycket att tvätta
Ska du ha den till rent hobbybruk så bör det räcka med den mindre, vad jag förstått av att hänga på diverse bilvårdsforum så är trefasmaskinerna mer för de som driver firma och sysslar med tvätt och polering i större omfattning.Jag satt också och tittade på den tvätten men började fundera på modellen större som behöver 16A tror ni det är värt skillnaden?

Skönt att kunna spola av bilen, traktorn och så vidare ordentligt. Eller som jag demonstrerade ovan, gamla oljiga maskiner och motorerNi med högtryckstvättar, har ni verkligen så mycket mossa på uteplatsens trätrall att en sådan behövs?

Jag har inga som helst samvetskval över min miljöpåverkan. Jag källsorterar, pantar, komposterar, återvinner, använder flergångskassar, slutförbrukar innan jag köper nytt och betalar upp emot 20kr/l för mitt drivmedel, ingen jävel kan få mig att må dåligt över min miljöpåverkan när resten av världen fullkomligt lever rövare med miljön. Vi 10 miljoner svenskar har ett genomsnittsutsläpp av CO2 på ca 4.5ton per person och år. Kina, med sina 1.4 miljarder invånare, släpper årligen ut 8.1 ton CO2 per person. Vad jag gör är försumbart i det större sammanhanget, så jag tänker gladeligen tvätta bilen på grusplanen och den som vill komma och gnälla lär få sig en välförtjänt kalldusch med högtryckstvätten (ytterligare ett bra användningsområde).Är bara jag som provocerar lite, skulle bara kolla era PK-miljösamveten om fordonstvätt hemma på grusplanen.![]()
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!