Ducati 999 avgassystem

GixxerHenke

Jag försökte iallafall.
Gick med
10 Jul 2011
Hoj
Ducati 999S
Hej!

Jag har en Ducati 999S från 2003 som jag har uppgraderat svingen på till en från 2006.

Jag har nu också hittat ett avgassystem från en 2006 som vill passa bättre ihop med svingen eftersom 03 har runda rör och 06 har de mer platta rören som får plats under svingen.

Men är det någon som vet om 06ans avgassystem passar på 03ans motor?

Tack på förhand! ?

Bifogat

• 3AB8E488-BC42-4D8E-9385-C2EBF6821F27.jpeg
    3AB8E488-BC42-4D8E-9385-C2EBF6821F27.jpeg
    5.2 MB · Visningar: 42
Hej!

Jag har en Ducati 999S från 2003 som jag har uppgraderat svingen på till en från 2006.

Jag har nu också hittat ett avgassystem från en 2006 som vill passa bättre ihop med svingen eftersom 03 har runda rör och 06 har de mer platta rören som får plats under svingen.

Men är det någon som vet om 06ans avgassystem passar på 03ans motor?

Tack på förhand! ?
Bästa sättet att få exakta svar är att fråga på SDK webbforum.

Vilken del av avgassystemet ska du passa in? På bilden verkar du bara sakna burken. Annars är skillnaden om det är djupsump vilket du har och systemet löper på vänster sida. Sen är det viktigt passa in rören så de inte tar i svingen.

Bästa sättet att få exakta svar är att fråga på SDK webbforum.

Vilken del av avgassystemet ska du passa in? På bilden verkar du bara sakna burken. Annars är skillnaden om det är djupsump vilket du har och systemet löper på vänster sida. Sen är det viktigt passa in rören så de inte tar i svingen.
Är det svenska Ducati klubben?

Det är ett komplett system från en 06a som jag vill montera, jag har i dag ett system som är komplett men röret från främre cylinder är ”hemmagjord” ser det ut som och har dålig passform. Och det har resulterat i att det har blivit sprickor i själva ljuddämparen runt infästningen till röret.

Sen är som sagt svingen uppgraderad till den nyare och då vill inte mitt system passa oavsett eftersom det är helt cylindriska rör 03-04 och 05-06 kom de ”plattare” rören som ger mer plats under svingarmen.

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back