Jag försökte faktiskt ändra Blocket annonsen nu när den håller på att gå ut.
Men Blocket tyckte att:
"Vi tillåter inte att man skriver ut bytesförslag i annonstexten. Anledningen till detta är att när användare söker på sajten efter en specifik vara, som även stämmer överens med ett av dina bytesförslag, så dyker din annons upp - trots att annonsen inte erbjuder den varan. Detta leder till missvisande sökträffar. Vänligen ta bort samtliga bytesförslag och ersätt med t.ex. "Byter gärna, kom med förslag"."
Det jag försökte ändra var bilderna och att jag tog bort byte mot bostadsrätt. Inget annat.
Men det dög inte.
Så ursprungsannonsen med fler bytesvarianter, där jag vill byta mot bostadsrätt eller Honda Monkey får ligga kvar.

Har märkt samma "problem" innan. Den som granskar annonser på helgerna är stenhård mot att skriva in bytesförslag. Vardagarna och ännu helst fredagskvällar kan du skriva hur mycket bytes som helst.
Hade en annan annons där jag raddade upp närmare 15 olika mc-modeller jag kunde tänka mig byta emot. Den var inga problem att få godkänd en fredagskväll
Blocket har fått locket i huvudet.
Jobbade med "egen butik" på Blocket för ett företag jag jobbade med.
2016 eller så startade dom dumma sig och började hålla på nyinlagda annonser, accepterade inte förnyade annonser och tog till och med ner annonser som låg uppe.
Någon jävla dufus på Blocket skulle "hjälpa mig med formuleringarna" och det hela skulle ge "fler träffar" för mig.
Jag skiter väl fan i träffar...? Jag är redan gift.
Jag räknar sälj och kronor in, och sådant blir det inget av när dom inte tar in mina annonser.
Jag drog ner till ett minimum på Blocket och viktade över på Industritorget i stället.
Inte lika effektivt som Blocket hade varit, men avgjort bättre än Blocket blev, just vid denna tiden.
Å andra sidan fick jag ett par tunga träffar på Industritorget och därpå löpande business som jag knappast skulle fått på Blocket, så atte...
Vad som är effektivast media idag vet jag inte. Jag håller på med annat nu.
Jag vet bara att det retade mig som fan när Blocket gick in och pillade i mina annonser som funkade alldeles utmärkt, och det agget sitter kvar än. Jag är en långsint jävel.
Speciellt retade det mig att dom lade krut på att försöka näpsa mig - när problemen med Blocket helt klart låg i andra ändan: idioterna som plötsligt skulle börja basarpruta på fasta priser, och ändå inte hade några pengar att handla för i slutändan.
När folk helt opåkallat börjar rada upp helt bisarra bytesförslag så tar (tog?) annonsering på Blocket helt enkelt för mycket tid och energi, och när inte ens ett nej accepteras längre utan det skall börja tjatas så får det vara bra så.