Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Galna priser generellt sett på blocket (finns de med vettigt pris med) denna vår mer så än tidigare vår-priser, utbudet känns mindre med. Corona bieffekt antagligen.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Galna priser generellt sett på blocket (finns de med vettigt pris med) denna vår mer så än tidigare vår-priser, utbudet känns mindre med. Corona bieffekt antagligen.
Vårpriser?
Förra året var det billigast att köpa i början av april, sen minskade utbudet och priserna steg hela säsongen. Jag tycker det har börjat på samma sätt i år. Redan färre utbud nu än för bara ett par veckor sen.
Visst är det delvis en effekt av corona, men framför allt är det en effekt av att centralbankerna trycker mer och mer pengar för att inflatera bort skulderna. Priserna stiger ju galet mycket på "allting", och inflationen närmar sig tvåsiffrigt, om man vidgar vyerna en smula bortom KPI-korgen.
 

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Vårpriser?
Förra året var det billigast att köpa i början av april, sen minskade utbudet och priserna steg hela säsongen. Jag tycker det har börjat på samma sätt i år. Redan färre utbud nu än för bara ett par veckor sen.
Visst är det delvis en effekt av corona, men framför allt är det en effekt av att centralbankerna trycker mer och mer pengar för att inflatera bort skulderna. Priserna stiger ju galet mycket på "allting", och inflationen närmar sig tvåsiffrigt, om man vidgar vyerna en smula bortom KPI-korgen.
Ja inflationen märks av allt för tydligt tyvärr, nyhojspriserna har gått upp ca 15-20% på bara de senaste 2-3 åren. (valutakurser och prishöjningar bidrar självklart också).

Ny mt09, Z900 kostade 90k för några år sen, nu ligger beggade ute för nästan den summan.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Man kan ju vara less på idioter och manifestera det i sin annons utan att själv vara en idiot. Menar du att du är sugen på hojen men backar pga att han inte är en ”säljande person ” så är det DU som är kinkig,
Exakt, du har helt rätt. Av ett sånt drygo skulle jag inte handla öht. Hur kan man lägga ut en hoj och sen vägra svara på frågor om den?!


Ang årets hojpriser hoppas jag verkligen att det lugnar sig snart. Enda fördelen som jag ser kan vara att åtråvärda 80-talare som gömts i lador o likn nu kommer ut till försäljning istället. Så jag är redo att hugga!
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Blev lite sugen på den här karamellen. Tills jag läste de sista två raderna...

Lite mysko är de me tjomen, om man hållt på me mc å cross i 25 år så är de inte så svårt att byta bromsbelägg å regöra framskivan för att hojen ska bli felfri...
Hojen har haft 17st ägare å nuvarande köpte den i somras.. När man läste anonsen först så tänkte jag iaf att han haft den sen nu eller i massor av år då..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Lite mysko är de me tjomen, om man hållt på me mc å cross i 25 år så är de inte så svårt att byta bromsbelägg å regöra framskivan för att hojen ska bli felfri...
Hojen har haft 17st ägare å nuvarande köpte den i somras.. När man läste anonsen först så tänkte jag iaf att han haft den sen nu eller i massor av år då..

Kanske 25år med stugcrossar som han aldrig underhållit.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Nu har han prutat ner effekten till 128hk
Låter lite rimligare :D
Jag har ju aldrig kommit över 117 på bakhjulet med justerade kammar, YEC packning och massa hyss i ECU ...
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Ja inflationen märks av allt för tydligt tyvärr, nyhojspriserna har gått upp ca 15-20% på bara de senaste 2-3 åren. (valutakurser och prishöjningar bidrar självklart också).

Ny mt09, Z900 kostade 90k för några år sen, nu ligger beggade ute för nästan den summan.
Säljarna tror att de "sitter på guld" och tar till rejält med priset, och ofta visar det sig att det säljer ändå. Får man inte sålt behåller man och vänta till nästa säsong. Förr var man tvungen att sälja om man ville köpa nytt, och fick ta det pris man fick. Folk verkar ha annan ekonomi idag och behöver inte sälja för att köpa nytt.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top