Aprilia Tuono V4

jais

Medlem
Gick med
10 Sep 2014
Ort
TÄBY
Hoj
Aprilia Tuono 1100 V4 Factory 2018, Kawasaki Z750 2008
Såg ju riktigt slimmat och snyggt ut!

Det var 12 grader här idag och jag var på vippen att ta ut henne. Dock för mycket grus precis i infarten och man kände sig riktigt inlåst.. Funderar på att hyra en lövblås i nästa vecka :)
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Såg ju riktigt slimmat och snyggt ut!

Det var 12 grader här idag och jag var på vippen att ta ut henne. Dock för mycket grus precis i infarten och man kände sig riktigt inlåst.. Funderar på att hyra en lövblås i nästa vecka :)
Tyckte det rensade upp rätt snyggt faktiskt.... jadu, har väll haft en 13-15 grader tror jag, dock i solen bara så ut å köra känns som att det får vänta:rolleyes: bara å hyr en så du kommer ut:hojraket
 

bloom

Guest
Nu så, tog sin lilla stund innan jag fick tummen ur och monterade MotoDynamic tail light med integrerad blinker och deras tail tidy ?
Ser riktigt bra ut åsså... Nu är det bara å vänta till de sopat bort all skit på gatorna och att temperaturen stiger lite till här nere i Skåne så jag kan ta ut henne på premiärrundan?
Riktigt snyggt? Ja man är bra sugen nu, jag har ju inte ens provkört min
 

noll8:an

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2011
Ort
Lund
Hoj
Aprilia Tuono Factory -20 (Såld - KTM Super Duke GT -18, såld - Aprilia Tuono Factory -20, såld -17 Aprilia Tuono 1100RR, såld -06 Aprilia RSV1000R Tuono, såld -00 Suzuki GSX750F)
Gjorde liknande på min men lykta från eBay för 600 pix ?
mycket klippa i originalstammen och skarva ihop sen? :rolleyes: MotoDynamic är plug ´n play.... smidigt som fn å slippa klippa i originalstammen tycker jag är värt en liten extra slant:).....
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Idag bytte jag ut mina original blinkers mot RSV4 mini led blinkers. Riktigt Nice skillnad. Sedan blev det premiär turen idag ;) sjukt bra dag!
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Jag ska försöka byta vindrutan till Puig rutan. Men det var inte lätt. Hur får man loss främre sidorna? dvs där dem svarta "armarna" går som slussar in luften förmodar jag. Hur får man loss den?

Är så himla nära men ändå inte helt i mål. Jag följer denna videon:
men ingen visar det momentet, och jag vill inte ha sönder ngt.
 

bloom

Guest
Jag ska försöka byta vindrutan till Puig rutan. Men det var inte lätt. Hur får man loss främre sidorna? dvs där dem svarta "armarna" går som slussar in luften förmodar jag. Hur får man loss den?

Är så himla nära men ändå inte helt i mål. Jag följer denna videon:
men ingen visar det momentet, och jag vill inte ha sönder ngt.
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
kollade denna videon som du länka, men att flexa rutan så som han gör verkar inte min kunna, känns som den kommer knäckas. så videon jag skickade känns mer skonsam men då ska man lossa på mer saker.
 

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Hur mycket av detta tror ni följer med till nya Tuono Factory 2021? Blir den 1099cc?
Kan se skillnad där tanken möter sadeln på den nya.

Däremot så pratas det om att fotpinnarna flyttats ner, detta gäller sannolikt bara passagerare, inte förare om man läser på Aprilias hemsida.
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Hur mycket av detta tror ni följer med till nya Tuono Factory 2021? Blir den 1099cc?
Kan se skillnad där tanken möter sadeln på den nya.

Däremot så pratas det om att fotpinnarna flyttats ner, detta gäller sannolikt bara passagerare, inte förare om man läser på Aprilias hemsida.
Unlike the 2021 Aprilia RSV4 however, the 2021 Aprilia Tuono V4 does not get an engine displacement increase, and remains at 1,077cc, with a claimed 175hp and 89 lbs•ft of torque – all while meeting Euro5 regulations.


Så verkar bara vara RSV4 som blir 1099.
 

crustyrider

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2019
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen
mycket klippa i originalstammen och skarva ihop sen? :rolleyes: MotoDynamic är plug ´n play.... smidigt som fn å slippa klippa i originalstammen tycker jag är värt en liten extra slant:).....
Nej det var bara att koppla ihop :)
Nu hade dock tidigare ägare inte kopplat vrålsnyggt när de monterade tail tidy så fick snygga till det lite.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Har bestämt mig för att sälja min 701 SM och köpa en tuono factory. Är det någon årsmodell man ska utgå från? Är det från 2018 som det är senaste versionen
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top