Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Prisvärd pendlarhärke? Eller bara junk?

View attachment 459449

Dottern hade en sådan när hon tog sitt A-kort.
En supertrevlig hoj.
Jag lånade den och tourade till Bremen och tillbaka över en långhelg.
Helt klart för liten för mig som är 195cm men inte värre än att jag höll mig till samma distanser mellan stop som på multin t ex.

Jag kör förbi där säljaren bor i morgon och på onsdag om du vill att någon kikar på den.

Onekligen ett cleant bygge, men alla såna här hojar ser lite tunna ut baktill. Lite längre och lägre dyna skulle råda bot på det. Och var är batteriet? Eller är det kick?
Hittade en artikel om hojen:

Den har batteriet (LiFePO4) mellan tankhalvorna!

Bara som exempel med vad man får om man vill ha e gubb-pendlar-hoj, jämfört med en nedsliten offrad från sent 80-tal, fast för t.o.m en billigare peng.

Screenshot_20210323-212116_Blocket.jpg

Jag fattar inte..
Det står ju flickvän, inte fru.

Flickvänner är ju gratis att byta, men en 916 som är såpass fin att man vill ha den i vardagsrummet börjar bli väldigt svåra att hitta...

Jag antar att det är underförstått att flickvännen lämnade honom så nu ska han byta till en Desmosedici.

Porrbelysningen i hastighetsmätaren(?) passar på nåt sätt.
Alltså...jag är inte helt avigt inställd till hojen över huvud taget. Den är åtminstone ärlig i sin framtoning och säljaren verkar veta vad det är han säljer.

Alltså...jag är inte helt avigt inställd till hojen över huvud taget. Den är åtminstone ärlig i sin framtoning och säljaren verkar veta vad det är han säljer.
För 13kkr får man en hoj som har gått en evighet och kommer gå minst en till.
Tyckte den var lite ball a´la mad max.

Jag tyckte också den var charmig (fast det vågar man nästan inte skriva här), bara.. mijlön den stod i kanske gav lite vibbar. :lol

Om jag någonsin sett en annons som är gjord pga att den andra hälften inte vill att du ska åka hoj så är det denna...
Alternativt saknar han helt verklighetsförankring.
1616662200444.png

Jag var en sväng i en liten by på Mallorca och förvånades över att det fanns "Se Vende"/ Till salu-skyltar på nästan alla husen.
Grejen var att alla var till salu till ett rejält högt pris och skulle någon komma och lägga upp slantarna så fick det bli så.
Det såldes faktiskt några då och då till orealistiska belopp.
Kanske samma med en del hojannonser, kommer någon och köper så må det vara så.
Ska nog själv köra det tricket i vår.

Jag fattar inte..
Det står ju flickvän, inte fru.

Flickvänner är ju gratis att byta, men en 916 som är såpass fin att man vill ha den i vardagsrummet börjar bli väldigt svåra att hitta...
Du har en poäng.
Värre är det när man har barn ihop att tänka på. :(
Det är ju bra att han är ärlig åtminstone. :tummenupp
Fast 13lök för fungerande & besiktigad halv-offroad i dagsläget är väl inte mycket pengar, jag kunde tänka mig att leva med att den ser för djävlig ut egentligen.

Jag var en sväng i en liten by på Mallorca och förvånades över att det fanns "Se Vende"/ Till salu-skyltar på nästan alla husen.
Grejen var att alla var till salu till ett rejält högt pris och skulle någon komma och lägga upp slantarna så fick det bli så.
Det såldes faktiskt några då och då till orealistiska belopp.
Kanske samma med en del hojannonser, kommer någon och köper så må det vara så.
Ska nog själv köra det tricket i vår.
Jag med.

Eller egentligen med dagens priser lär min gixxer bli billigast i landet med lägst mätarställning (för årsmodell).
Men räknar med att inte behöva släppa den om jag inte får mer än jag gav för den för några år sedan trots detta.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!