Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vi har nog lite olika uppfattning har jag förstått gällande hojåkning och var och en får vara salig i sin tro. Jag har hade till stor del förutom hojkörning en "tråkig Bandit" för att träffa massa andra trevliga banditer, se och uppleva saker ihop med. Och då menar jag banditer av kött och blod då jag gillar att umgås med andra människor ?
Nä, men kanske olika humor! :tungan

Jag försvarade en lågmilare som råkade vara en Bandit tidigare i denna tråd och det var en liten humoristisk vinkling på det från min sida! ;)

Nu är jag för min del inte så känslig när någon tycker det jag kör är skit! :fakta Jag har kört engelskt länge så jag har hört det mesta. Särskilt när man kör gammalt så "vet" väldigt många alla nackdelar med min motorcykel för att uttrycka det diplomatiskt. :lol

Det positiva var ändå fler inlägg, och fler inlägg gör SportHoj mer levande! :tummenupp


Men för att förtydliga så är min uppfattning gällande hojåkning att:
-man ska göra det man själv vill
-tillsammans med vilka man vill
-på vilken motorcykel man vill
-och köra hur många, eller få, mil man själv vill


Alles klar, lieber freund? :krama
Vill man åka i kö tillsammans med andra så går det bra!
Vill man köra ensam så går det bra!
Vill man bo på hotell så går det bra!
Vill man tälta så går det bra!
Vill man klaga på att jag kör "fel" typ av motorcykel så går det också bra! :tungan

Det enda jag inte gillar är när man utesluter någon för "fel" typ av motorcykel!
Visst är det trevligare om alla kommer på "rätt" motorcykel till en motorcykelträff men om någon, av olika anledningar, måste ta bilen så är det, i mitt tycke, bättre än att inte komma alls!

Nu heter detta forum SportHoj men en SportHojsträff där bara de med SportHoj får vara med blir lite konstigt när de flesta här inte kör SportHoj vilket då skulle utesluta dem.

När jag orkar lägga lite tid ska jag lägga upp en tråkig motorcykel här så du och alla andra kan få häckla mig.
Har gått många mil men inte på sista tiden. Japansk, jag vet alla har vi mörka sidor, :rodnar så den läcker naturligtvis olja! :fakta
Laddproblem, klarar inte regn, dålig väghållning och dåliga bromsar.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Nä, men kanske olika humor! :tungan

Jag försvarade en lågmilare som råkade vara en Bandit tidigare i denna tråd och det var en liten humoristisk vinkling på det från min sida! ;)

Nu är jag för min del inte så känslig när någon tycker det jag kör är skit! :fakta Jag har kört engelskt länge så jag har hört det mesta. Särskilt när man kör gammalt så "vet" väldigt många alla nackdelar med min motorcykel för att uttrycka det diplomatiskt. :lol

Det positiva var ändå fler inlägg, och fler inlägg gör SportHoj mer levande! :tummenupp


Men för att förtydliga så är min uppfattning gällande hojåkning att:
-man ska göra det man själv vill
-tillsammans med vilka man vill
-på vilken motorcykel man vill
-och köra hur många, eller få, mil man själv vill


Alles klar, lieber freund? :krama
Vill man åka i kö tillsammans med andra så går det bra!
Vill man köra ensam så går det bra!
Vill man bo på hotell så går det bra!
Vill man tälta så går det bra!
Vill man klaga på att jag kör "fel" typ av motorcykel så går det också bra! :tungan

Det enda jag inte gillar är när man utesluter någon för "fel" typ av motorcykel!
Visst är det trevligare om alla kommer på "rätt" motorcykel till en motorcykelträff men om någon, av olika anledningar, måste ta bilen så är det, i mitt tycke, bättre än att inte komma alls!

Nu heter detta forum SportHoj men en SportHojsträff där bara de med SportHoj får vara med blir lite konstigt när de flesta här inte kör SportHoj vilket då skulle utesluta dem.

När jag orkar lägga lite tid ska jag lägga upp en tråkig motorcykel här så du och alla andra kan få häckla mig.
Har gått många mil men inte på sista tiden. Japansk, jag vet alla har vi mörka sidor, :rodnar så den läcker naturligtvis olja! :fakta
Laddproblem, klarar inte regn, dålig väghållning och dåliga bromsar.
Pöss ?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Nu har det varit mycket tjat och lite blocket-annonser, håna annonserna och inte varandra :krama ;)
I hundvärlden (och på fler ställen) kallas det omriktat beteende.
Beteendet i sig är rätt men inte målet för det. Exempelvis en polishund som vänder sig och biter föraren om han inte släpps fram till busen.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Vägreggad go-cart. De här keffa åkdonen kostade runt tio på blocket för femton år sen. En kollega köpte en och den var precis så kinesiskt usel som man kan tro. Nu tror denna säljare på femtio tusen. Nån som hänger med dit och delar ut en lavett med handryggen?
Det är väl köparen som ska hånas och häcklas om hen degar 50K för en nudelram med kinesiummotor. :fakta
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Men för att förtydliga så är min uppfattning gällande hojåkning att:
-man ska göra det man själv vill
-tillsammans med vilka man vill
-på vilken motorcykel man vill
-och köra hur många, eller få, mil man själv vill


Alles klar, lieber freund? :krama
Vill man åka i kö tillsammans med andra så går det bra!
Vill man köra ensam så går det bra!
Vill man bo på hotell så går det bra!
Vill man tälta så går det bra!
Vill man klaga på att jag kör "fel" typ av motorcykel så går det också bra! :tungan

Det enda jag inte gillar är när man utesluter någon för "fel" typ av motorcykel!
Visst är det trevligare om alla kommer på "rätt" motorcykel till en motorcykelträff men om någon, av olika anledningar, måste ta bilen så är det, i mitt tycke, bättre än att inte komma alls!
Fast där måste jag nog säga emot litet.
1. En motorcykel ska ha max två cylindrar, den som tycker något annat har inte förstått själva grejen.
2. Motorcykel åker man själv, eller möjligen med en polare - inte i grupp. Helt enkelt eftersom vi hojåkare är individualister som gör som vi själva vill, vi fungerar inte i grupp då man måste rätta sig efter majoritetens beslut.
 

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
På tal om Go-karts, jag är sugen på att bygga en sån här barbie-jeep och det borde ju kunna gå att regga som amatörbyggd "MC" finns ju massa olika klassbeteckningar så med tanke på dessa Go-karts borde det inte vara helt omöjligt.

Den där Barbie Jeepen är på ca 50hk så den rör på sig om man vågar gasa.

Och deras senaste den gröna är på 100hk och med 4x4.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Tur att det står att den inte är färdig. Screenshot_20210320-195254.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Fast där måste jag nog säga emot litet.
1. En motorcykel ska ha max två cylindrar, den som tycker något annat har inte förstått själva grejen.
2. Motorcykel åker man själv, eller möjligen med en polare - inte i grupp. Helt enkelt eftersom vi hojåkare är individualister som gör som vi själva vill, vi fungerar inte i grupp då man måste rätta sig efter majoritetens beslut.
1. Individualister bryr sig inte om vad andra tycker
2. Se pkt 1
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top