Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Om det hade stått typ "Gullan" i annonsen hade jag fattat att det är säljarens namn på hojen när man läser lite vidare. Intressant detta med folk som har "lånad" mejl. Vem lånar ut det och kanske finns en marknad för det som "målvakter" i olika sammanhang. Sen lär personen aldrig sälja en reggad hoj. Fattar man inte SMS så lär man aldrig greja teoriprovet.

Under tiden vi andra har lärt oss hur SMS fungerar så har Bengt svarvat, fräst, gjutit och konstruerat motorcyklar. Och när han inte gjorde det drev han vad jag förstår världens största Husqvarnaåterförsäljnare på den tiden det var ett stort märke. Fast SMS hade varit bättre kunskap att ha då hade han inte blivit hånad på Sporthoj av alla riktiga och fräna motorcyklister. Det lilla Karlström har glömt är mer än vad de flesta av oss någonsin komma lära oss.
Fast vad vet jag, jag skriver också inga SMS i mina annonser och nutidens unga använder Snap, SMS är så medelålders.

Under tiden vi andra har lärt oss hur SMS fungerar så har Bengt svarvat, fräst, gjutit och konstruerat motorcyklar. Och när han inte gjorde det drev han vad jag förstår världens största Husqvarnaåterförsäljnare på den tiden det var ett stort märke. Fast SMS hade varit bättre kunskap att ha då hade han inte blivit hånad på Sporthoj av alla riktiga och fräna motorcyklister. Det lilla Karlström har glömt är mer än vad de flesta av oss någonsin komma lära oss.
Fast vad vet jag, jag skriver också inga SMS i mina annonser och nutidens unga använder Snap, SMS är så medelålders.
:hihi:bow:bow

Hånad?
Cry me a river.

Det är väl snarare ett konstaterande att det är en 86åring som inte kan hantera SMS. Det är snarare normen för folk över 80, så det är inget att hänga upp sig på.

Kul att gubben vill omsätta lite av sina skatter ut i samhället, hoppas någon känner för att plocka upp den och fixa till det sista så den kan användas.

De där annonserna från Karlström hade jag velat diskutera med min mammas "pojkvän", men det är för sent. Han begravs idag och jag kan inte vara där. Hans stora samling av pokaler efter enduro-tävlingar runt Europa på 60-talet vittnar om att det var rimligt med en hoj i dödsannonsen.
mcie.jpg

Den här var faktiskt snygg. Linjerna stämmer och inte en tendens till "tyskröv" eller vad man kallar det. Man blir lite sugen faktisk, det är bara fel årstid, - 15 grader minus och rejält med snö. Hojfunderingarna ligger begravda under en snödriva för närvarande.
1612105021625.png

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back