Nya Kawasaki KLR650

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den är tillbaka, för alla som gillar stora enstånkor. Kawasaki KLR 650
652cc med insprutning.
Lite mera effekt och vrid skall det visst vara också.
Ny LCD instrumentering med.
Längre sving och annat kedjeskydd.
Större bromsskiva fram och ABS
Kawasaki_KLR_650_1.jpg
Kawasaki_KLR_650_2.jpg
Kawasaki_KLR_650_3.jpg


Kawasaki_KLR_650_4.jpg
Kawasaki_KLR_650_5.jpg

Tyvärr så väger den lite.... Typ 208 kg i våtvikt för vanliga versionen och 220 kg för adventure varianten med väskorna.
När den dyker upp i Sverige....who knows...?

 
Varför skulle man vilja betala 100’ för 220 kilo åttiotalshoj med 40 nånting hk?

Jag tror att det snarare handlar om att de sydostasiatiska och sydamerikanska marknaderna skall säljas brukshoj i moderiktig stil för Max halva priset.

Det är ju som om Toyota skulle börja tillverka bakhjulsdrivna Corolla igen, försedd med ABS-bromsar... bra bil? Absolut, men utvecklingen går framåt.
 
Varför skulle man vilja betala 100’ för 220 kilo åttiotalshoj med 40 nånting hk?

Jag tror att det snarare handlar om att de sydostasiatiska och sydamerikanska marknaderna skall säljas brukshoj i moderiktig stil för Max halva priset.

Det är ju som om Toyota skulle börja tillverka bakhjulsdrivna Corolla igen, försedd med ABS-bromsar... bra bil? Absolut, men utvecklingen går framåt.
KLRen är ganska populär i USA som jag förstått det. Där säljs även DR650SE ny, i princip oförändrad sedan den lanserades för 25 år sedan, så marknaden verkar vara lite annorlunda där.
 
Inte för 100k, om det är runt där den hamnar(?). 5-växlad år 2021. Näe.
Men gärna en begagnad till för runt 15k, som jag gav för 1995:an jag hade för några år sedan.
 
Varför skulle man vilja betala 100’ för 220 kilo åttiotalshoj med 40 nånting hk?

Jag tror att det snarare handlar om att de sydostasiatiska och sydamerikanska marknaderna skall säljas brukshoj i moderiktig stil för Max halva priset.

Det är ju som om Toyota skulle börja tillverka bakhjulsdrivna Corolla igen, försedd med ABS-bromsar... bra bil? Absolut, men utvecklingen går framåt.
Jag skulle absolut kunna ha den.
Det beror ju på vilka uppdateringar som gjorts sen tidigare generationer, och som sagt vad priset hamnar på. Men alla gånger så skulle jag kunna tänka mig att köpa en "bruks-äventyrs-brytailervällingen-hoj", ny med garanti, utan en massa pjoller och teknik, om detta betydde att jag inte heller behövde betala för lullet.

Bakhjulsdriven corolla skulle jag gärna köpa över dagens hybridpjåsk.
Abs är dock inte nödvändigt, kanske en 2jz dock.
 
Jag skulle absolut kunna ha den.
Det beror ju på vilka uppdateringar som gjorts sen tidigare generationer, och som sagt vad priset hamnar på. Men alla gånger så skulle jag kunna tänka mig att köpa en "bruks-äventyrs-brytailervällingen-hoj", ny med garanti, utan en massa pjoller och teknik, om detta betydde att jag inte heller behövde betala för lullet.

Bakhjulsdriven corolla skulle jag gärna köpa över dagens hybridpjåsk.
Abs är dock inte nödvändigt, kanske en 2jz dock.

Det är ju det som är grejen. För 49.900 vore det ett fynd med garanti och allting. Nu kostar den som T700 och instegsmodellerna från Triumph, BMW och KTM som också har garanti och är moderna hojar.
 
Vet inte om den kommer att tas in till Sverige/EU. Lite hårdare avgaskrav här. Samt att den skulle nog konkurrera med Versys 650.
Tycker dock den skulle ha sin nich här ändå.
Det är en brukshoj som tål att slitas liksom och den genren är ju tokhet just nu. Kolla bara på begpriserna på mellan-off-road-segmentet.
Men sen är det ju som BrooklynS säger. Priset dikterar om den skulle slå.
 
Det är ju det som är grejen. För 49.900 vore det ett fynd med garanti och allting. Nu kostar den som T700 och instegsmodellerna från Triumph, BMW och KTM som också har garanti och är moderna hojar.
Ja, fast gör den?
Hojen finns väl inte än, och kanske inte kommer till eu, så eventuell prissättning här hemma är väl ändå ytterst spekulativt i dagsläget?
 
Vet inte om den kommer att tas in till Sverige/EU. Lite hårdare avgaskrav här. Samt att den skulle nog konkurrera med Versys 650.
Tycker dock den skulle ha sin nich här ändå.
Det är en brukshoj som tål att slitas liksom och den genren är ju tokhet just nu. Kolla bara på begpriserna på mellan-off-road-segmentet.
Men sen är det ju som BrooklynS säger. Priset dikterar om den skulle slå.
Håller med, fast versys är ju ändå en mycket modernare och mer vägorienterad hoj. KLR troligen mer traktor? Som en Himalyan för fullvuxna?
 
Varför skulle man vilja betala 100’ för 220 kilo åttiotalshoj med 40 nånting hk?

Jag tror att det snarare handlar om att de sydostasiatiska och sydamerikanska marknaderna skall säljas brukshoj i moderiktig stil för Max halva priset.

Det är ju som om Toyota skulle börja tillverka bakhjulsdrivna Corolla igen, försedd med ABS-bromsar... bra bil? Absolut, men utvecklingen går framåt.

Ja, det är mycket som är konstigt här i världen när man sätter siffror på det.

Bakhjulsdriven bil med ABS... Känner jag inte igen det konceptet också?
 

Bifogat

  • sportster.jpg
    sportster.jpg
    162.9 KB · Visningar: 15
Jag pratar ju en del med folk i olika delar av världen, och i Colombia säljs ett inhemskt märke AKT, utrustat med Kina-fyrtaktare.

Mest 125-150cc, men dom har en "stor" modell 200TTX, den säljs för ca 15-16 tusen, ny....

Enligt uppgift så ska dom vara riktigt pålitliga och bruksiga, men inget för den som är van sportigare saker.

Jag blev fasen lite sugen på att åka dit en månad och köra hoj, man köper en ny när man kommer dit, kör det man ska, och säljer den för var man får när man åker hem (alternativt lämnar den till personen jag känner där så får dom sälja den)

Det kostar ju mer att hyra en hoj i dom flesta andra länder...
 
Jag pratar ju en del med folk i olika delar av världen, och i Colombia säljs ett inhemskt märke AKT, utrustat med Kina-fyrtaktare.

Mest 125-150cc, men dom har en "stor" modell 200TTX, den säljs för ca 15-16 tusen, ny....

Enligt uppgift så ska dom vara riktigt pålitliga och bruksiga, men inget för den som är van sportigare saker.

Jag blev fasen lite sugen på att åka dit en månad och köra hoj, man köper en ny när man kommer dit, kör det man ska, och säljer den för var man får när man åker hem (alternativt lämnar den till personen jag känner där så får dom sälja den)

Det kostar ju mer att hyra en hoj i dom flesta andra länder...

Man behöver nog inte så stor motor där heller med antagligen väldigt tät trafik.
 
Man behöver nog inte så stor motor där heller med antagligen väldigt tät trafik.
Jag tänkte nog ha Bogota som start och slutpunkt men i övrigt köra genom kaffedistrikten och på landsbygden mesta tiden.

Jag tror inte att städerna i Colombia är särskilt tilltalande på något vis...
 
Jag pratar ju en del med folk i olika delar av världen, och i Colombia säljs ett inhemskt märke AKT, utrustat med Kina-fyrtaktare.

Mest 125-150cc, men dom har en "stor" modell 200TTX, den säljs för ca 15-16 tusen, ny....

Enligt uppgift så ska dom vara riktigt pålitliga och bruksiga, men inget för den som är van sportigare saker.

Jag blev fasen lite sugen på att åka dit en månad och köra hoj, man köper en ny när man kommer dit, kör det man ska, och säljer den för var man får när man åker hem (alternativt lämnar den till personen jag känner där så får dom sälja den)

Det kostar ju mer att hyra en hoj i dom flesta andra länder...
Itchy boots kör väll just nu med en Yamaha 250 o hon kör ju galet många mil med packning så visst duger en 200cc att ta sig fram med..
Grabbens 250 fiddy på 20 hp är den roligaste hoj jag tror jag kört trots den kastade av mej både sidledes i higsiders o framlänges pga hjulstorlek.
Nästan 2 år med gasen i bott och inget pajade så allt från Kina är inte skit.

Se KTM?
 
Itchy boots kör väll just nu med en Yamaha 250 o hon kör ju galet många mil med packning så visst duger en 200cc att ta sig fram med..
Grabbens 250 fiddy på 20 hp är den roligaste hoj jag tror jag kört trots den kastade av mej både sidledes i higsiders o framlänges pga hjulstorlek.
Nästan 2 år med gasen i bott och inget pajade så allt från Kina är inte skit.

Se KTM?
KTM är faktiskt indiskt... ?
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top