Top 10 125cc Motorcycles 2021 - Visordown

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det märks att världen har haft lockdown och det har filmats knappt något nytt sista tiden. De flesta redaktioner sitter hemma och klipper ihop med det man har eller får från tillverkarna..
Men 125: or är ju ändå lite intressanta för återväxtens skull och varför fanns inte någon av dessa när man själv hade den åldern inne?

 
För att de som fanns när vi var i den åldern hade dubbla effekten och allt annat de har idag utom ABS och stöldlarm? :hihi
 
För att de som fanns när vi var i den åldern hade dubbla effekten och allt annat de har idag utom ABS och stöldlarm? :hihi
Haha, du har rätt. Satt och började googla och påminna mig lite vad som fanns.
Det fanns visst några guldklimpar bland massan.
Sen såg man ju iofs aldrig dessa live eller kunde googla sig till att de ens fanns.

Gilera 125
125_1.jpg
125_2.jpg
 
Vi hade ju egna hårdingar... just denna dock några år senare (1987). En granne hade en 1984 och den var riktigt hårig på den tiden.
wr125.jpg


Dagens 125-or: Syrrans yngsta grabb köpte en ny Suzuki GSX-R125 i fjol. Ser ut som en riktig hoj och verkar riktigt najs för en 16-åring. Utvecklingen kanske går framåt ändå, om än med effektbegränsning...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top