Till oss som gillar 80talet... också!

hej kul att den väcker lite frågor
själva stuket på den beror nog mycket på att det är 120 mm längre swing,
annars lite trim ,1470cc 80X73slag(stroker)66mm org,,,, titanventiler 42/34 ,,portad matte bolin , special foder egensvarvade o nitrerhärdade ,,femmans växel(av fem) egentillverkad överväxel 0.7 till 1 (orginal 1.05 till 1)=fyra lek växlar 0ch 1st transport/avslappnad växel.. dyna 2000 tändning ,,qvikshifter,, lamdamätare,,
komp förhållade 14.5 / E85..(210psikomp tryck),, web avg kam480 ,,och in cam motion 465 z9 ,, mikuni TMR 40 förgs ,,special startmotor ,,special starmotorkoppling,, alla axlar fästen/motor special ,, 5 1/2 akront bakfälg,, xpipe nästan osynliga avgassystem,,
bromsa den i våras 187 hk på bakhjulet ,, l
säker missat en massa
 
Last edited:
hej kul att den väcker lite frågor
själva stuket på den beror nog mycket på att det är 120 mm längre swing,
annars lite trim ,1470cc 80X73slag(stroker)66mm org,,,, titanventiler 42/34 ,,portad matte bolin , special foder egensvarvade o nitrerhärdade ,,femmans växel(av fem) egentillverkad överväxel 0.7 till 1 (orginal 1.05 till 1)=fyra lek växlar 0ch 1st transport/avslappnad växel.. dyna 2000 tändning ,,qvikshifter,, lamdamätare,,
komp förhållade 14.5 / E85..(210psikomp tryck),, web avg kam480 ,,och in cam motion 465 z9 ,, mikuni TMR 40 förgs ,,special startmotor ,,special starmotorkoppling,, alla axlar fästen/motor special ,, 5 1/2 akront bakfälg,, xpipe nästan osynliga avgassystem,,
bromsa den i våras 187 hk på bakhjulet ,, l
säker missat en massa

Nu snackar vi power! Lite skillnad mot min Z1000.................:gnissla:rofl
 
bromsa den i våras 187 hk på bakhjulet

Du har säker gjort många spårthåjsåkare ledsna vid trafikljus. :tummenupp

Jag har en GPz1100b1 som jag tänkte mig något liknande med. Har du någon dyno-kurva att dela med dig av?

Min 9:1 1371-bandit hade lite för små insugskanaler så nedanstående graf ser numera förmodligen lite mer "toppig" ut på slutet efter att jag filat lite och ökat på insugsarean. Traktorvridet med webcam #236 kammar är avsiktligt.

dyno-2004-05-26.jpg
 
dyno2.jpg
det var ingen full pull .körde den några timmar i bänken för att se att allt mådde bra i den nyihopsatta motorn,
aktiverade bänken o drog upp till en 8000 v ,varken varv eller vrid var inkopplat , bara effect o fart ,därav bara enkel bänkning
 
Last edited:
vent2.jpgvent.jpg orginal 38 ven 7mm skaft kontra titan 42mm 5mm skaft ,,får svetsa igen tändstiftshålet o sätta mindre tändstift , om jag skall få plats med större insugare:D
 
Last edited:
[video]https://www.icloud.com/attachment/?u=https%3A%2F%2Fcvws.icloud-content.com%2FB%2FATZVSZvI2y46cGniVUhbIatEGCfIATrS CmzvhMDMPikDOBJ9da9_uUZ2%2F%24%7Bf%7D%3Fo%3DAhPTLE ke1LqcjQKv4r9CwxFUSF8RrwV01azAPQLkZnLu%26v%3D1%26x %3D3%26a%3DCAogGgWOOhITNYwlbaYSFzz4IJ_O2bUMCwU2e_6 rkVAu3uUSdxCM-NGH4C4YjIjN2-kuIgEAKggByAD_YkwP3lIERBgnyFoEf7lGdmomPAwtyIPGSgu7 rL7LWR9KFisJeYHD-nLpOiuS1mwPEE_G5xVZ37FyJldCvRx0i4okH6K_aoVGosZXdMx bw2bjIyzFmv94Sngk1dEcamfx%26e%3D1608925791%26fl%3D %26r%3DC3BB7FEA-8569-4181-B44C-562DEEDC8360-1%26k%3D%24%7Buk%7D%26ckc%3Dcom.apple.largeattachm ent%26ckz%3D96A946FD-999D-4F56-B966-8DAA4495E3B9%26p%3D30%26s%3Dtf-Iy9mXlPTIc6tFMQe2qB5Rlu4&uk=EOpyUE0JdKT4-pMI7zSs8w&f=IMG_2074.MOV&sz=45581012[/video]
 
Nix, har inte hittat den rätta än, men det är enligt mig No1 på Gixxer 750 fronten:tummenupp

Håller med, den hade allt.

Den såg likadan ut, men hade bredare fälg, annan ram, det gamla borr/slag, andra förgasare, bättre bakdämpare, inverterad gaffel och styrdämpare. Har jag glömt nåt? Och som sagt -88:ans utseende på toppen av allt! :tungan
 
hej kul att den väcker lite frågor
själva stuket på den beror nog mycket på att det är 120 mm längre swing,
annars lite trim ,1470cc 80X73slag(stroker)66mm org,,,, titanventiler 42/34 ,,portad matte bolin , special foder egensvarvade o nitrerhärdade ,,femmans växel(av fem) egentillverkad överväxel 0.7 till 1 (orginal 1.05 till 1)=fyra lek växlar 0ch 1st transport/avslappnad växel.. dyna 2000 tändning ,,qvikshifter,, lamdamätare,,
komp förhållade 14.5 / E85..(210psikomp tryck),, web avg kam480 ,,och in cam motion 465 z9 ,, mikuni TMR 40 förgs ,,special startmotor ,,special starmotorkoppling,, alla axlar fästen/motor special ,, 5 1/2 akront bakfälg,, xpipe nästan osynliga avgassystem,,
bromsa den i våras 187 hk på bakhjulet ,, l
säker missat en massa

Jösses! Får man fråga vad effekten ligger på original? :)
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top