"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
En ny upptagning kärra till båten blev inköpt idag, en ihopfällbar historia som tydligen går att bära för hand, utan båten på då..

Tråkköp olja och filter och en depåmatta att ställa moppur på i garaget
Ungefär lika tråkköp nytt batteri till min sena-grunka, som tydligen inte alls levereras från Uk som det stod på ebay utan från kina så det blir väl en 30% dyrare nu...

Tråkköp olja och filter och en depåmatta att ställa moppur på i garaget
Ungefär lika tråkköp nytt batteri till min sena-grunka, som tydligen inte alls levereras från Uk som det stod på ebay utan från kina så det blir väl en 30% dyrare nu...

Jag köpte Locktite från amazon.co.uk av en firma som sade sig vara engelsk.
Locktiten levererades från Indien, tydligen har de fabrik där.
Jag klagade hos Amazon över Postnords avgifter och fick tillbaka mina pengar.

Samma träffbild som en kille hade när jag gjorde lumpen. Första utbildningsdagen på eftermiddagen med pistol 88 (G17). Snubben var en sån där avundsvärd naturbegåvning, han hade aldrig hållit i en pistol innan. Själv sköt jag 960 bulor utan att få till det sådär.
Det är väl inget som säger att bilderna hör samman? :)

Samma träffbild som en kille hade när jag gjorde lumpen. Första utbildningsdagen på eftermiddagen med pistol 88 (G17). Snubben var en sån där avundsvärd naturbegåvning, han hade aldrig hållit i en pistol innan. Själv sköt jag 960 bulor utan att få till det sådär.

- Jag får erkänna att det där inte var träffbilden : )
Skjuter man snudd på automateld med en kolsyrepicka, kyls räfflorna i piploppet ner duktigt OCH den här modellen har dessutom rekyl. Kortare salvor på 2-3 skott går att få till bra, om man har tvåhandsfattning o inte leker kåwboy.

- Jag får erkänna att det där inte var träffbilden : )
Skjuter man snudd på automateld med en kolsyrepicka, kyls räfflorna i piploppet ner duktigt OCH den här modellen har dessutom rekyl. Kortare salvor på 2-3 skott går att få till bra, om man har tvåhandsfattning o inte leker kåwboy.

Förstod det när jag såg filmen. Det hade ju varit Lucky Luke- status på dig. :)

( Jag testade två G17, en i varje hand, 34 skott i snabb följd. Såg ut som en blind skjutit hagel på helfiguren.)

Ha! Där fick dom, fakkers.. eller nåt.

En laddkabel typ 2 (1-2 för mig) kostar orimligt med pengar men idag blev det affär och en bra sån ändå.

Ordinarie ocker: 1699:-
Kampanj: 1359:20:-

Men så råka jag se att Häggvik ska flytta, 25% på allt = taget.

1019.40:-

-Sen har du 100kr i bonus.
-Tackar.

919.40:- sluta den på och bästa av allt så är den bara 2m :) Nästkommande är 8m och jag med uttag i fronten brukar sällan behöva mer än 1m.

Svinbra, fast fortfarande för dyrt.

20201102-153246.jpg

011560.jpg

https://youtu.be/HGqr7vBpnl0

Jag köpte en Metabo kgs 216 LTX 18Volts kap och gersåg för några veckor sedan och är jättenöjd med den. Vinklarna är klockrena

Så klockrent med batteridriven kap! :tummenupp
Jag satte min på en rullvagn så jag kan dra den precis ditt jag vill ha den. :)

Idag blev det några bättre begagnade verkstadsmaskiner :)

IMG_20201109_213042.jpg

IMG_20201109_212948.jpg

IMG_20201109_213014.jpg

Ja, jag vet att jag har stökigt i verkstan. Håller på och ska organisera och packa upp efter flytten men det går i snigelfart... :gnissla

Hmm, vad har du/gör man med den där grejen som ser ut som en svarv sommaräng monterad på en lång I-balk?

Den vrider saker :) du för exempelvis ett fyrkantsjärn genom hållaren framför chucken, spänner fast änden i chucken och slår igång motorn som roterar långsamt och vrider järnet till en skruv (tänk kontsmide, grindar/staket etc). Med kraftig utväxling såklart, den klarar upp till 30mm tjocka stänger :)

Behöver ett par 3st lastbågar/takräcken och mejla 3 olika åf av bilmärket, alltså originaltillbehör och alla åf inom samma riktnummer.

Pris inkl. moms:

Åf 1 - 2547:- 1 dag leverans
Åf 2 - 3056:- 2 dagar leverans
Åf 3 - 2980:- 3 dagar leverans

Åf 1 var lite väl likt ex moms jämfört med dom andra så jag ringde in men priset stämde så det blev beställning, gissar dock på 2 dagars leverans eftersom jag var lite seg på förmiddan.

Sparar lite på att ligga runt..

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back