Kratoz
Gudomlig sporthojare
Nej för mycket effekt är sällan ett probem, nja möjligen för körkortet skull då.
BMWns Kvalitetskänsla och komfort med effekten och priset från 1290n hade varit fint..
Däremot är effektkurvan suverän på 1250n, behöver knappt växla då effekten finns överallt i registret.
Sen att BMWn ser ut som en gravid ko framifrån är en annan sak, iallafall Adventure men det får jag leva med..![]()
Åker en vecka i Norge varje år (drar imorgon igen
Man ser hur körbar GS'n är och hur sällan man behöver växla i hårnålar och uppför/nerför.
Jag upplever att jag får växla mer och kanske ligga någon växel under också jmf med GS'n trots att min borde vara starkare.
Ta i trä har jag inte haft några problem med min tidiga 1290T så för mig är kvalitén perfekt.
Och tar man sen med pris och leende per krona var det ett enkelt val för mig.
Fn 165' med sidoväskor för en ny S (svart och silver är grymt snygg
) jmf med GS'n som väl börjar någonstans runt 200' ren?Det skiljer nog minst 50' för jämförbart utrustade hojar.
Och även om de kostade lika mycket skulle jag nog valt KTM igen.


... Skillnaden i motor på 1200 och 1250 är ganska påtagande tyckte jag, 1200 kändes knappt vassare än min ktm 1090 men den gör helt klart 1250n och som sagt vridet är grymt och kommer funka fint i Hårnålarna på alpvägarna i Södra Europa om en månad.. 

