Sverige idag..

SVT-profilen Anne Lundberg om lönen på SVT
Programledaren har 74 000 kr i månadslön

SVT-profilen Anne Lundberg.
NÖJE
Programledaren Anne Lundberg har jobbat för SVT i 30 år.

Nu avslöjar hon sin månadslön som hon inte är helt nöjd med.

– Jag skulle gärna vilja att den var 174 000
säger hon i Fredrik Ralstrands podcast:gnissla:dummer:fakta

Last edited:
SVT-profilen Anne Lundberg om lönen på SVT
Programledaren har 74 000 kr i månadslön

SVT-profilen Anne Lundberg.
NÖJE
Programledaren Anne Lundberg har jobbat för SVT i 30 år.

Nu avslöjar hon sin månadslön som hon inte är helt nöjd med.

– Jag skulle gärna vilja att den var 174 000
säger hon i Fredrik Ralstrands podcast:gnissla:dummer:fakta

Hon får väl byta till en arbetsgivare som bättre uppskattar hennes kvalifikationer.... Muahaha....

Inträffat innan - inget nytt , dom har en hel spaningsorgansiation ibland med massa folk.
Komradio (öppen okrypterad:hihi) men sedan appar som zello med mera

Hade jag ingen aning om. :rodnar
Trodde det var första gången kriminella satte upp vägspärrar.
Känns som en ny nivå.:gnissla

Hon får väl byta till en arbetsgivare som bättre uppskattar hennes kvalifikationer.... Muahaha....

Min åsikt i frågan är ungefär densamma som min åsikt kring våra politiker - höj lönen till det tre eller fyrdubbla så att kompetent folk visar lite intresse...Inkompetenta fritidspolitiker och dåliga programledare har jag fått nog av...

Min åsikt i frågan är ungefär densamma som min åsikt kring våra politiker - höj lönen till det tre eller fyrdubbla så att kompetent folk visar lite intresse...Inkompetenta fritidspolitiker och dåliga programledare har jag fått nog av...

Du är inte rädd att det bara blir värre av det vi ser idag?

Folk som inte blir politiker för att de brinner för politik/förändring/förbättring av samhällskroppen och dess medborgare utan ett gäng idioter som endast är ute efter pengar?

Jag tänker lite samma som om tex dagisfröknar skulle ha 100 lax i månaden. Då skulle jag skola om mig på en gång, inte för att jag tror att jag är en speciellt bra fröken(snarare tvärtom) utan mer för det finansiella sas.

Du är inte rädd att det bara blir värre av det vi ser idag?

Folk som inte blir politiker för att de brinner för politik/förändring/förbättring av samhällskroppen och dess medborgare utan ett gäng idioter som endast är ute efter pengar?

Jag tänker lite samma som om tex dagisfröknar skulle ha 100 lax i månaden. Då skulle jag skola om mig på en gång, inte för att jag tror att jag är en speciellt bra fröken(snarare tvärtom) utan mer för det finansiella sas.
Jag tror det är en risk värd att ta. Alternativt att man skulle få 110% av sin genomsnittliga lön de senaste åren den dagen du blir invald. För jag skulle själv aldrig få för mig att lägga ner jobbet på att bli riksdagsledamot med dagens nivåer. Skall där finnas någon ekonomisk poäng med en politisk karriär idag är det ju för korruptionen efteråt som "influencer"....

Precis, det finns kompetenta och relativt unga människor som ute i näringslivet har en månadslön högre än statsministern. Hur ska man kunna motivera dem att viga sitt liv åt politik om det innebär en rejäl sänkning av lönen...?

Jag förstår er poäng men är det dom vi vill ha som politiker då? Eller snarare, vill dom vara politiker?

Jag ser hellre att incitamenten till att bli politiker ligger i de mjuka värdena(i större utsträckning), att man gör det för något större än pengar, av medmänsklighet för att man tror på förändring till det bättre - nästan som ett kall i livet.

Då skulle snarare sänkta löner vara en väg att gå. Vill du göra politisk karriär för lönens skull så vill jag inte ha dig som politiker. Jag vill ha något mer än så av de människor i vars händer vi lägger vår framtid. Lite som de ideela arbetare som serverar sopplunch till hemlösa på julafton. Det är vackert på något sätt.

...svammelmode off.

Beträffande politiker håller jag med dig, med reservationen för att jag även tycker vi kan dra ner från 349 till 99 i riksdagen.

Men till TV-rutan tror jag det finns 13 på dussinet som är lika bra och tar jobbet för en tredjedel av hennes lön.

Precis, det finns kompetenta och relativt unga människor som ute i näringslivet har en månadslön högre än statsministern. Hur ska man kunna motivera dem att viga sitt liv åt politik om det innebär en rejäl sänkning av lönen...?

Så länge partierna har ett järngrepp om vem som blir invald, så är det fortfarande störst chans att broilers hamnar i positioner med störst påverkan.
Lönen spelar ingen roll, bara hur hårt indoktrinerat och välsmort munlädret är.

Jag tror det är en risk värd att ta. Alternativt att man skulle få 110% av sin genomsnittliga lön de senaste åren den dagen du blir invald. För jag skulle själv aldrig få för mig att lägga ner jobbet på att bli riksdagsledamot med dagens nivåer. Skall där finnas någon ekonomisk poäng med en politisk karriär idag är det ju för korruptionen efteråt som "influencer"....

Du har nog missat riksdagens inkomstgaranti i din kalkyl? Samt statsrådspensionen?

Nyheter
Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h