Tror det blir ett bra hönshus 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Den här rörelsedetektorn med ett rejält ljussken som lyser upp hela uppfarten. Solcellsladdad med panelen på taket.
Justerbar ljusstyrka och justerbart skymningsrelä. Prissänkt till ca 300 SEK på Rusta.
View attachment 455790
Jag har inte exakt en sån men fyra liknande varianter och dom har tyvärr ganska begränsad livslängd. Just nu har jag en som inte riktigt tänds utan bara flimrar svagt. Ofta slutar dom tändas eller så slutar dom att släckas.
Nästa gång jag handlar ska jag köpa två att ha som reserv.
- Det var en rejäl solcellspanel till den här 900 lumen-lampan iallafall. Sådär 25x15 cm. Ljusskenet var över förväntat, så än sålänge känns den som ett fynd t.o.m.
Den här rörelsedetektorn med ett rejält ljussken som lyser upp hela uppfarten. Solcellsladdad med panelen på taket.
Justerbar ljusstyrka och justerbart skymningsrelä. Prissänkt till ca 300 SEK på Rusta.
View attachment 455790
Om den beräknas "jobba" dagligen så håll i kvittot, vi har också köpt deras varianter i omgångar och livslängden är som sagt begränsad. Skulle gissa att vi snittar ett år när dom brukar börja spöka, har även en som används mindre frekvent ovanför grillen men den tuffar på fint efter två år plus en sommar.
Missade solcellerna, jag har såna med kabel, från Jula och Biltema. Iofs verkar det vara sensorn som går sönder så det kanske inte gör någon skillnad för livslängden.
Solcellerna går väl använda till nåt annat sen för såna tror jag håller ganska länge.
En Kawasaki Z1300 DFI -85![]()

![]()
Kopplingshandtag till en RD350 från -83 , trevligt när man kan gå in till lokala Yamaha-handlaren och sånt finns på hyllan för 217kr![]()
Det är väl som med nycklarna; sett likadana ut sedan 1980...
![]()
Kopplingshandtag till en RD350 från -83 , trevligt när man kan gå in till lokala Yamaha-handlaren och sånt finns på hyllan för 217kr![]()

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |