Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
"BST38SS came either in 17E0 , or 17E1 only, to my knowledge..."
https://www.gixxer.com/threads/please-help.108124/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
O-ringarna på nålsätets ytterdiameter smörjer jag med lite olja och använder en näbbtång för att snurra lite på dem så att de "sätter sig". Jag använder oftast biltemas oringar av nitril och väljer en mycket för liten dimension som jag sen spänner ut och på med tummarna. Precis som med allt annat hjälper det att använda våld och vaselin/olja.
o-ringar mellan plasten som emulsionsröret sitter i och själva förgasarkroppen. De fanns ju inte ens på min.
De o-ringarna har jag också ersatt av biltemas nitril. Att köra utan dem påverkar mest tomgången och lite över.
Ska man testa att försöka justera in det med blandskruv (och isf hur?)
När den är kall, startar den utan choke? Om inte, ställ ut luftskruven ett helt varv. T.ex. från 1-1/2 till 2-1/2 varv. Nyser motorn när den är kall?
är det inte så att om man sänker flottörhöjden så ökar mängden bränsle i förgasaren?
Helt korrekt slutledning av flottörhöjden.
Original luftburk?
Original pappersfilter? Ett pappersfilter skall inte var inoljat för då lär den gå väldigt fett. Det är bara K&N bomullsfilter eller något annat skumfilter som skall vara inoljat.
Luftburken, den har kommit på helt rätt så att inte dess "flärpar" täcker ingången till luftmunstyckena i förgasarens intag? För t.ex. BST36 (banditen) är det lätt hänt.
Är det galet att testa helt utan luftfilter, jag menar blir det på tok för mycket luft då?
Testa kan man alltid göra. Blir det sämre utan luftfilter kan du återmontera det och istället täcka för 1/3 av insuget på locket för luftburken. Insuget på luftburkslocket brukar normalt vara samma diameter som på en av förgasarna.
Vad tror om att gå upp till position 1 på nålen? De sitter på pos 2 just nu. Påverkar det låga varv?
Base settings are usually given if a particular application has a history of fuel level criticalness. The Fuel level height in the float bowl affects full throttle/low rpm and, also, richness or leanness at cruise/low rpm.
# Reference: a bike that runs cleanly at small throttle openings when cold, but starts to show signs of richness as it heats up to full operating temperature, will usually be leaned out enough to be correct if the fuel level is LOWERED 1mm. Check out and RESET all: Suzuki (all), Yamaha (all) and Kawasaki (if low speed problems occur). Needless to say, FUEL LEVEL IS EXTREMELY IMPORTANT!!!


|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |